'Regenboog'-illusie

Een Schotse 'alt right' blogger op YouTube, Millennial Woes, is ge'doxed' door een roddelblad. 'Doxing' betekent dat er privegegevens van die persoon gepubliceerd worden, in dit geval naam en adres. Uiteraard wordt MW afgeschilderd als een 'neonazi', simpelweg omdat hij een voorstander is van Trump, kritisch is over moslimimmigranten en een probleem heeft met de nieuwste generatie feministen. Dat had ik dus kunnen zijn!

Vrijheid van meningsuiting in de cultureel marxistische dictatuur waarin westerse landen zich nu bevinden betekent uiteraard alleen de vrijheid om het eens te zijn met iedereen en de vrijheid om diegenen die het desondanks wagen een afwijkende mening te hebben te censureren en te intimideren. MW heeft hierdoor noodgedwongen moeten onderduiken, geloof het of niet. In een zogeheten 'democratie'! Black Pigeon Speaks en The Rebel hierover:

&t=1s


Mike
 
Ik zag dat er hier over me gepraat wordt.
Hallo Mike, Sanny Blom.

Ik ben benieuwd op welke manier ik "in nieuwetijdskinderen geloof".
Dat is nieuws voor me.

Ik ben nu bijna 20 jaar (grotendeels aan de zijlijn) betrokken bij de ontwikkelingen op dat gebied, heb heel goed uit mijn doppen gekeken en ik schrijf onderbouwd over mijn voors en tegens.

Bijzonder dat iemand uit mijn artikelen haalt "dat ik in nieuwtijdskinderen geloof".
Ik ben geen new ager en dat ben ik nooit geweest.
Heb je echt gelezen wat ik geschreven heb, of heb je alleen headlines gelezen en wat algemene steekwoorden gescand?

En ten tweede: de regenboog illusie?
Heb je het dan over de gay agenda of de Hopi mythe?
Beiden heb ik diepgaand onderzocht, en over beiden heb ik geschreven.
Als je een hippe regenboogkrijger op mij projecteert dan zit je er ver naast.

Als je verder wilt uitwisselen op een onderbouwde manier houd ik me van harte aanbevolen.
Als er op deze bijzondere manier met mijn naam wordt gesmeten dan praat ik graag een rondje mee.
Dat lijkt me wat ethischer.




 
Hoi Sanny,

Ik heb eerder verwezen naar een pagina van je site waarin je sprak over nieuwetijdskinderen. Deze pagina bestaat niet meer. Toeval? Heb je je eigen sporen uitgewist? Wel bestaat nog een andere pagina waarnaar ik heb gelinkt, waarin je lovend bent over de veelvoud aan geslachten die natuurvolken er volgens jou op nahouden.

Overigens had ik nooit eerder van je gehoord totdat enkele forumleden jou aanhaalden om te 'bewijzen' dat transgenders heel normaal zijn als 'derde geslacht'. Toen ben ik me kortstondig in je schrijfsels gaan verdiepen. Ik heb dus wel degelijk gelezen wat je hierover beweert, maar ik was er snel klaar mee.

Misschien heb ik je verkeerd beoordeeld door je te zien als een New Ager, maar je moet toegeven dat je de schijn tegen je krijgt als je nieuwetijdskinderen ophemelt. Die pagina is dus echter op mysterieuze wijze verdwenen. Anderzijds heb ik meerdere malen meegemaakt dat ik vrouwen beschuldigde van New Age-denken die dit bij hoog en bij laag ontkenden maar bij wie uit alles bleek dat ze wel degelijk hieraan voldeden, ze vonden kennelijk alleen het label niet leuk. Whatever, ik reageerde alleen maar omdat ze jou aanhaalden en ik heb niet zo heel veel zin om met jou ook nog te gaan bakkeleien.

Mike
 
Ik zie het al: je bent New Age zonder dat je dat etiket opgeplakt wil hebben en spreekt over nieuwetijdskinderen zonder ze dat etiket op te willen plakken:

http://www.sanny-blom.nl/columns/mijn-achtergrond/

Prima, wat jij wil. Je hebt recht op jouw visie, het is een vrij land. Ik heb weinig hiermee op en dat is mijn vrijheid. Nogmaals, geen zin in ellenlange discussies over wel of niet New Age of wel of geen nieuwetijdskinderen, ik was allang klaar met wat je te melden hebt.

Mike
 
Waar het mij om gaat is dat jouw manier van “debunken” destructief is.

Jij bent duidelijk een conspiracydenker.
Ik heb grondig onderzoek gedaan op dat gebied.
Je zou verbaasd zijn op welke vlakken wij het deels of grotendeels met elkaar eens zijn.

Maar ik ben geen radicale, maar een genuanceerde denker.
Ik zie laagjes, geen extreem zwart-wit.

En ik heb ervoor gekozen om me op een veel minder radicale manier te uiten als jij doet.
Ik laat mensen die nog niet bewust zijn in hun waarde.
Ik probeer op een genuanceerde manier een ruimte te creëren die ze kan helpen om hun contact met zichzelf te herstellen.
Grof gezegd: ik pleur ze niet in het diepe.

Er is wereldwijd een grote chaos op het gebied van manipulatie, machtsmisbruik en geschiedvervalsing.
Als je mensen bekritiseert omdat ze nog niet bewust zijn, dan kun je ze kapot maken en dat weiger ik.

Ik doe mijn best maar het kan altijd beter.
Ik leer graag, verdiep me graag.
En als er dingen op mijn website staan die echt niet correct zijn dan wil ik dat weten.
Ik ben ook maar een mens.
En heb net als iedereen die met deze onderwerpen bezig is, te dealen met een complex probleem.

Wat ik echt niet oke vind is mensen hun eigen belevingswereld ontzeggen.
Als je je druk maakt om waar iemand mee bezig is of waar iemand in gelooft, ga dan op een eerlijke en constructieve manier het gesprek aan.
En wees zorgvuldig als iemand nog niet bewust is.
Mensen zijn kwetsbaar.

Ja, er zijn op allerlei niveaus manipulaties die de mensheid schade berokkenen.
En sommige mensen moeten heel diep gaan om zichzelf terug te vinden.
Geef ze die ruimte.
Geef ze geen trap tegen hun achillespees.

Jouw manier van uiten komt niet op me over alsof je daartoe bereid bent.
En dat baart me zorgen.

Nee, ik ga verder ook geen discussie aan.
Geen behoefte aan. :)
 
Prima, Sanny, jij doet het op jouw manier en ik op de mijne. Ik heb daar geen moeite mee. Jij gaat voor de vrouwelijke energie van verzorging en verbinding. Die moet er zeker ook zijn, maar daar zijn we in de moderne samenleving veel te ver in doorgeslagen.

Het is nu tijd voor de balancerende mannelijke energie van prestatie en competitie. Dit houdt in dat er geen ruimte is voor de 'nuances' en 'gulden middenweg' die jij zoekt en nastreeft, het wordt tijd om duidelijk te maken aan welke kant van de streep ieder van ons staat. Daar horen dus ook stevige debatten bij en je hebt wel gemerkt dat ik deze niet uit de weg ga.

De materiele realiteit is nu eenmaal dualistisch en hoe non-dualistisch de vrouwelijke idealen ook mogen zijn, dit is simpelweg geen haalbare kaart. Metafysisch gezien is onze verlaagde materiele trilling er immers een van imperfectie, gebaseerd op tegenovergestelde polen. Ik kan er nog veel over zeggen en schrijven en heb dit ook al veelvuldig gedaan, maar ik laat het hierbij. Ga vooral door met waar jij mee bezig bent, dan doe ik hetzelfde.

Mike
 
Wat jij hier uitspreekt is pure projectie gebaseerd op jouw eigen interesses en een oppervlakkige en incomplete indruk.
En dat mag, maar het komt erg vreemd over.

Inhoudelijk begrijp ik waar je het over hebt.
Maar dat is een ander onderwerp.
En voordat ik dergelijke verdieping met mensen aanga hebben ze zichzelf eerst fatsoenlijk bewezen.
Daar heb ik bij jou geen behoefte aan.

Einde gesprek dus, dank je!






 
Als jij emoties wilt fantaseren, dan mag dat.
Het is jouw hoofd.

De vraag die dan wel in me opkomt: waarom wil je dat?
Met mijn werkelijkheid heeft het weinig te maken.









 
Dus eerst moeten we ons verlagen naar jou niveau en dan kunnen we pas een gesprek voeren.
Ik zou het draadje feminisme eens lezen.

Exact weer hetzelfde. Daar gaan we weer.
 
Je antwoorden stuiteren alle kanten op Mike.
Je gaat nergens op in, maakt geen contact.

Je bent -bewust of onbewust- alleen maar aan het prikken en duwen.
En nogmaals: dat mag.
Ik vind het inmiddels interessant en leerzaam worden.
Maar ik blijf me afvragen waarom je daar zo'n behoefte aan hebt?

Ik heb feminisme met interesse gelezen vanmiddag.
Wat zou ik volgens jou moeten concluderen?
 
Ik heb me zelf ook verdiept in wat men "de vrouwelijke energie" noemt.
Van het feminisme tot het hippe Godin verhaal.
Reclame, seksindustrie, modewereld, de hele mikmak.

Ik heb mijn eigen bodem om op te landen inmiddels aardig gevonden en waar ik nog te leren en helen heb:
Voor spiegels en feedback zoek ik de juiste mensen op.
Mensen die ik ken, die ik vertrouw, die zich bewezen hebben.

Alle video's die jij in feminisme hebt geplaatst heb ik niet gezien, en die ga ik ook niet kijken.
Dat wordt een beetje veel.
Ik heb er zelf ook al veel bekeken de afgelopen jaren.
Mijn eerste indruk van jouw visie is dat we niet zo heel veel grote twistpunten zullen ondervinden.
Ik ben wel veel genuanceerder als jij, niet zo zwart wit.

En de twistpunten die ik wel kan benoemen, die zijn best interessant, maar ik betwijfel of jij ruimte zou vrijmaken voor een echt gesprek en onderlinge leerprocessen.
Volgens mij wil je vooral gelijk hebben en/of je dominantie bevestigen.
(Correct me if i'm wrong please, ik moet je nog goed leren lezen.)
Daar zijn dergelijke gesprekken uitermate geschikt voor, interessante dynamieken krijg je dan.
Maar ik heb daar echt geen behoefte aan.
Ik ken je helemaal niet.
Dergelijke dynamieken vind ik niet passen op een anoniem forum.

Sommige onderwerpen hier zijn echt interessant, je hebt veel kennis.
Maar ik vind je wel een kamikazepiloot in je manier van communiceren hoor, poeh.
En dat is ook leerzaam, maar erg heftig voor een anoniem forum.

Doe mij maar vertrouwde mensen voor zulke diepe shit.


 
Oh...MWtje, ik zag je voor Mike aan, excuus!

Edit:
Maar goed, de dingen die ik gezegd heb meen ik wel.
"Bijzonder" forum dit, maar niet mijn cup of tea.

Sommige zaken doe je niet online, dat is simpelweg niet verantwoord.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.990
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan