'Regenboog'-illusie

Keihard "zonder sugar coating" je mening uiten heeft weinig te maken met directe communicatie.
Direct: ja.
Communicatie: nee.

Een vertrouwensband en een verantwoordelijke houding.
Weten met wie je te maken hebt.

ZEKER als er uitgewisseld wordt "zonder sugar coating" is dat een voorwaarde voor echte communicatie.

En dat betekent niet dat je niet "zonder sugar coating" kan uitwisselen en sparren.
IRL of online.
Sommige mensen zijn daar heel bedreven in.

Maar dat is een keuze.
Ik vind het incompleet en ga daar niet in mee als het dergelijke diepgaande onderwerpen betreft.

Wat betekent dat we inmiddels enkele posts verder zijn en er nog bitter weinig gezegd is. Zullen we het hierbij laten?

Mike

Het schrikt mensen enorm af om op deze manier te communiceren.
Het is vaak omdat ze de realiteit niet onder ogen kunnen zien en dat is juist wat duidelijk gemaakt moet worden. Het is 5 voor 12.

Wat ik je duidelijk wil maken is dat de manier van communiceren van vrouwen anders is. Je zou graag zien dat wij gaan communiceren zoals vrouwen. De middenweg, genuanceerd, voorzichtig, niemand kwetsen, vooral niet te mannelijk of dominant.

Nee, Gewoon direct zonder gezeur op feiten gebaseerd en zonder emotie. ;)

Quote:
Je zou graag zien dat wij gaan communiceren zoals vrouwen.

Dat vind ik een bijzondere conclusie c.q. projectie.

Even voor de helderheid MW tje:

Ik verbied niemand iets.
Ik vraag niemand om te veranderen.
Het is een keuze, zei ik al.

Ik heb mijn eigen visie, uit mijn persoonlijke grens en neem gepaste afstand.
En ik leg duidelijk uit waarom ik dat doe.

Als ik je goed begrijp lees jij in die uitleg dat ik graag wil "dat mannen gaan communiceren als vrouwen."
Dat is nogal een zijsprong.

Dat ligt eraan wat je interessant vindt Mike, ik zie voldoende inhoud.

Ik ga nu toch echt om een timeout vragen. 30 pagina's lang werden hier zinnige dingen gezegd en nu zijn we aanbeland op het niveau van:

- Jij zegt geen verdere bijdrages meer te willen leveren, maar blijft desondanks posten.
- Jij geeft aan dat je geen diepgaande discussies aan wil omdat je mij niet kent en ook niet vertrouwt vanwege mijn manier van communiceren en omdat zoiets openbaar via het internet helemaal niet gepast is.
- Jij vraagt aan mij wat je moet concluderen op basis van wat je zelf kunt lezen en bekijken.
- Jij houdt het op vage posts waarin jij je moreel superieur opstelt, maar inhoudelijk volkomen nietszeggend bent.

Dit gaat nu al iets te lang naar mijn zin door. Aan jou de keus: of je levert inhoudelijk wezenlijke bijdrages of ik ga op de rem trappen met dergelijke nietszeggende posts. Je mag het met mij en anderen oneens zijn, geen probleem, maar dan wel graag goed onderbouwd en niet elitair.

Mike

Beste Mike,

Je houdt er een bijzondere visie op na.
Dit is jouw forum, de mensen die zich daar aan willen onderwerpen, zijn vrij om dat te doen.
Ik kies daar niet voor.

Ik heb mijn grens aangegeven, en daarmee is het voor mij klaar.

Daar houd ik je aan deze keer. Vrouwen haken nu eenmaal altijd af als het ze te heet onder de voeten wordt.

Mike

Ook goed, het is jouw feestje. Jij houdt ervan om dingen anders te verwoorden. Zo noem je nieuwetijdskinderen 'spiritueel hoogbegaafd'. Je hebt inmiddels de feminisme-topic doorgelezen en hebt hopelijk nu zelf gezien hoe ongelooflijk narcistisch die 'spiritueel hoogbegaafden' werkelijk zijn - en de jonge vrouwen zijn het allerergst!

Mike

Ja, vreselijk!
Zomaar een eigen mening, een eigen visie.
Het zou verboden moeten worden.

Op jouw forum kun je dat tot in zekere mate afdwingen.
En dat mag, nogmaals: als mensen zich aan dergelijke regels willen onderwerpen dan zijn ze vrij om dat te doen.

Maar als iemand er niet voor kiest om mee te gaan in jouw visie, dan is dat ook gewoon een realiteit waar je mee zult moeten dealen.
Net als iedereen dat moet, mensen zijn het niet altijd met elkaar eens.
En wat mij betreft is dat geen enkel probleem.
Dat maakt het leven leerzaam en interessant.

Zoals gezegd, het staat je vrij om het met mij oneens te zijn. Maar waar zijn je argumenten? Waar is je onderbouwing?

Mike

Mike, je blijft proberen om me mee te trekken in jouw spel.

Wat je doet is beledigingen en projecties over "vrouwen" blijven rondstrooien in een poging mij emotioneel te maken.
Zodat je een punt kunt maken.
Dat is voor mij interessant genoeg om te blijven reageren, want het is echt leerzaam.
Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Goed voor mijn ontwikkeling. :)

OK, geen argumenten dus. Had ook niet anders verwacht. Kunnen we dit dan beschouwen als jouw laatste 'bijdrage' aan dit forum?

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.539
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan