Bedenk dat suiker, zetmeel en koolhydraten allemaal worden omgezet in glucose. Wat ik niet kan volgen is dat je, als je kanker hebt, dan nog aardappelen en koekjes eet, terwijl je weet dat kanker zich voedt d.m.v. glucose in het bloed! Ik kan hier met mijn kop niet bij! Ik heb onderdeel uitgemaakt van een soort 'denktank' over kanker en hoe dit op te lossen en zag met eigen ogen kankerpatienten (die er nu niet meer zijn) koffie met koekjes nuttigen. Ongelooflijk!
Dit beantwoordt dan ook meteen je vraag. In jouw geval moet je zo weinig mogelijk koolhydraten eten in de vorm van rode bataten, volkoren rijst, macaroni etc. Atkins werkte met kankerpatienten en was op de hoogte van het werk van Otto Warburg. Warburg ontdekte dat kanker anaeroob is en zich voedt d.m.v. melkzuurfermentatie van glucose in het bloed. Dus wat deed Atkins? Hij zette zijn patienten op een koolhydraatarm dieet en diende hen intraveneus ozon toe. Dus minder suiker, meer zuurstof!
Atkins was hier bijzonder succesvol mee en dus viel op een dag een door de FDA gestuurd SWAT-team zijn afdeling binnen en nam onder geweerschot zijn ozonapparaat in beslag. Fijn he, zo'n fascistische 'wetenschappelijke' industrie die werkelijke geneesmiddelen tegen kanker zo agressief onderdrukt? Atkins werd het toen te link onder de voeten. Hij had echter gezien dat zijn patienten afvielen onder zijn voedingsprotocol dat rijk was aan dierlijke vetten en eiwitten en laag in koolhydraten en dit werd vervolgens de basis van het Atkinsdieet. Atkins heeft hiermee menigeen preventief behoed voor kanker, maar ook andere slopende ziektes, totdat het dieet als gevaarlijk werd bestempeld in de jaren '80 en we allemaal aan de granen en light-producten gingen (zucht).
Atkins was wel rigoreus en zette zijn patienten in de Intro-fase meteen op het absolute minimum van 20 gr. koolhydraten per dag. Gezien jouw overduidelijke verslaving aan koolhydraten kan ik nou al voorspellen dat je hiermee gigantisch in de problemen zou komen. Ik raad je dan ook aan geleidelijk toe te werken van het maximum (100 gr. per dag) naar het minimum (20 gr. per dag). Het kan zijn dat je nooit onder de 50 gr. per dag uitkomt, omdat je dat simpelweg niet trekt. Dan zij het zo, het heeft geen zin de boel onnodig in de war te schoppen. Vrouwen lijken ook wel iets meer koolhydraten nodig te hebben. Atkins was een man en ging misschien teveel uit van de mannelijke norm (de ervaring leert dat mannen het vaak beter doen op Atkins dan vrouwen).
Ik hoop dat ik nu eens en voor altijd heb duidelijk gemaakt dat de twee belangrijkste dingen die jij kunt doen voor je gezondheid is minderen met koolhydraten en aan de zuurstoftherapie gaan.
Mike