En net wat Dirtsa zegt:
Als je de goede voeding en vetten tot je neemt heb je totaal geen behoefte aan tussendoortjes.
Ik zou ook niet weten wanneer ik die moet eten.
Als ik wel tussendoor wat zou eten dan valt dat ook verkeerd, krijg ik er last van, opgeblazen gevoel, winderig, etc.
Het eten van daarvoor is dan nog niet verteerd, lijkt wel.
Vanmiddag waren we bij een broer (en zijn vrouw) van mijn man op bezoek. Ze zijn 50 jaar getrouwd.
We hadden thuis net een smoothie genuttigd (1e maaltijd vandaag) en waren dus verzadigd.
We kwamen daar binnen en er werd ons meteen thee en cake aangeboden.
Wij hoefden dus niets. Ook geen thee werd er gevraagd. Ook geen thee.
We zeiden dat we alleen wat kwamen brengen. Wat dan, was de vraag. Nou, felicitaties.
Even later weer: willen jullie echt niets drinken.
Drinken en eten wordt zo geassocieerd met gezelligheid.
Zo ook alcohol. Wij zeggen altijd: wij zijn ook gezellig zonder alcohol hoor.
Nu hebben we net om 18.45uur yoghurt/kwark met slagroom gegeten maar dat is voor ons doen nog vroeg.
Maar mijn man moest om 19.00uur te vergaderen dus dan ga je maar eten.
Als je de goede voeding en vetten tot je neemt heb je totaal geen behoefte aan tussendoortjes.
Ik zou ook niet weten wanneer ik die moet eten.
Als ik wel tussendoor wat zou eten dan valt dat ook verkeerd, krijg ik er last van, opgeblazen gevoel, winderig, etc.
Het eten van daarvoor is dan nog niet verteerd, lijkt wel.
Vanmiddag waren we bij een broer (en zijn vrouw) van mijn man op bezoek. Ze zijn 50 jaar getrouwd.
We hadden thuis net een smoothie genuttigd (1e maaltijd vandaag) en waren dus verzadigd.
We kwamen daar binnen en er werd ons meteen thee en cake aangeboden.
Wij hoefden dus niets. Ook geen thee werd er gevraagd. Ook geen thee.
We zeiden dat we alleen wat kwamen brengen. Wat dan, was de vraag. Nou, felicitaties.
Even later weer: willen jullie echt niets drinken.
Drinken en eten wordt zo geassocieerd met gezelligheid.
Zo ook alcohol. Wij zeggen altijd: wij zijn ook gezellig zonder alcohol hoor.
Nu hebben we net om 18.45uur yoghurt/kwark met slagroom gegeten maar dat is voor ons doen nog vroeg.
Maar mijn man moest om 19.00uur te vergaderen dus dan ga je maar eten.