Aagjeadvocado stelt zich voor

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
En net wat Dirtsa zegt:

Als je de goede voeding en vetten tot je neemt heb je totaal geen behoefte aan tussendoortjes.

Ik zou ook niet weten wanneer ik die moet eten.

Als ik wel tussendoor wat zou eten dan valt dat ook verkeerd, krijg ik er last van, opgeblazen gevoel, winderig, etc.

Het eten van daarvoor is dan nog niet verteerd, lijkt wel.

Vanmiddag waren we bij een broer (en zijn vrouw) van mijn man op bezoek. Ze zijn 50 jaar getrouwd.

We hadden thuis net een smoothie genuttigd (1e maaltijd vandaag) en waren dus verzadigd.

We kwamen daar binnen en er werd ons meteen thee en cake aangeboden.

Wij hoefden dus niets. Ook geen thee werd er gevraagd. Ook geen thee.

We zeiden dat we alleen wat kwamen brengen. Wat dan, was de vraag. Nou, felicitaties. :D

Even later weer: willen jullie echt niets drinken.

Drinken en eten wordt zo geassocieerd met gezelligheid.

Zo ook alcohol. Wij zeggen altijd: wij zijn ook gezellig zonder alcohol hoor. :-)

Nu hebben we net om 18.45uur yoghurt/kwark met slagroom gegeten maar dat is voor ons doen nog vroeg.

Maar mijn man moest om 19.00uur te vergaderen dus dan ga je maar eten.

Dus s'morgens een smoothie (waar bestond die dan uit?)

En s'avonds om yoqurt/kwark en slagroom. Dit was alles voor de hele dag ??

Ik heb vanmiddag voor het eerst van mijn hele leven een rauw ei op, was zeker niet vies.

De komende dagen zal het wel mixen worden van melk of yogurt, advocado, slagroom en ei.

Waar kan ik recepten vinden?

Ageeth

Ik heb juist een paar yogurtsmoothies gevonden. Kan je deze ook goed combineren met appels en advocado? Dus vruchten toevoegen aan de eiwitten?

Appels gebruik ik in de appelsmoothie van Mike, je kunt heel goed en gemakkelijk een rauw ei ( of alleen de dooier) door de melk doen, met een beetje honing en snufje kaneel. Lekker

Je merkt vanzelf wanneer je er aan toe bent om minder maaltijden tot je te nemen, denk niet dat je net als Poekie en Mike ook nu al genoeg hebt aan 2 maaltijden.

Start langzaam, eerst de vetten ophogen en langzamerhand de koolhydraten naar beneden.

Nachtschades kun je moeiteloos meteen schrappen.

Quote:
Ik heb juist een paar yogurtsmoothies gevonden. Kan je deze ook goed combineren met appels en advocado? Dus vruchten toevoegen aan de eiwitten?

Ja hoor, je kunt vruchten toevoegen. In jouw geval is een avocado beter dan een appel. Hoe minder suikers, hoe beter. De appelsmoothie is dan ook geen goed idee voor jou.

Mike

Hoelang zijn jullie dan bezig geweest om te komen waar jullie wilden zijn?

En als je met 2 smoothies toekomt op 1 dag dan is er dus geen vlees genuttigd, dat sla je dan b.v. 1 dag over?

Ik heb altijd rode van boskoop. 2 appels, 1 advocado, kokosolie, gemalen lijnzaad, wat K.zout, soms wat chlorella, is mijn favourite. Het lijkt me wel wat om hier melk of yogurt, slagroom en ei aan toe te voegen

Maal je de liijnzaad zelf? ik heb ergens gelezen dat dit veel beter is dan de al gemalen die in de winkel ligt. Ik heb nu dus heel zaad en maal dit in de blender. En doe dit dan pas door de yoghurt.

Ja ik heb zo'n klein koffiemolentje van blokker, dat gaat heel goed. Is het in de blender dan ook fijn? Want dan zou ik het er ook zo in kunnen kiepen

Alle zaden, granen, bonen, noten en peulvruchten bevatten fytinezuur dat de enzymatische levensvonk tegenhoudt die ervoor zorgt dat ze gaan ontkiemen en de levenskracht vrij komt. Door blootstelling aan water zijn de omstandigheden hiervoor juist en lekt het fytinezuur weg. Wel het water waarin geweekt wordt weggooien naderhand! Fytinezuur remt en blokkeert mineralen en enzymen, waardoor deze weliswaar in de voeding zitten maar niet beschikbaar worden voor je lichaam. Foute boel dus!

Mike

Wat ik me afvroeg, is: het bittere deel van het graan zit ook in de vliesjes. Bij andere planten dan granen (geloof ik) is dat bittere juist het gezonde deel van de plant dat door de -kankerremmende- salvestrolen veroorzaakt wordt en ook in de schil etc. zit. Het verbaast me dan eigenlijk dat dat bij granen kennelijk anders ligt met die vliesjes (die ook aan de buitenkant van de plant zitten). Dat over die salvestrolen is trouwens pas sinds 2000 bekend overigens (en Weston Price leefde iets eerder).

Witlof heeft ook zo'n kontje wat ik vroeger mijn moeder er uit zag wippen, het bittere gedeelte. Als ik het nu begrijpt kan dat dus gewoon blijven zitten?

Het verschil is dat de schil van een vrucht of groente vergelijkbaar is met onze huid en dus een belangrijke beschermlinie is tegen ongewenste indringers. Vandaar dat al die werende stoffen zich in de schil bevinden. Bij granen, bonen, zaden, peulvruchten en noten doet het kaf/vlies ook dienst als bescherming voor indringers van buitenaf, maar er zit tevens het enzym- en mineralenblokkerende fytinezuur in dat eveneens de bouwstof fosfor remt. Dit om uitsluitend onder de juiste omstandigheden (contact met water, warmte en weinig licht en lucht) te kunnen ontkiemen.

Mike

Er staat op pag 1 van dit topic een link naar een schrijven van Mike: waarom je geen koffie moet drinken. Echter doet deze link t niet en ook als ik erop Google krijg ik m niet gevonden. Maar ik zou het wel graag willen lezen :)

Hoop dat iemand me helpen kan,

Ties

Poekie, er staat in dat artikel over koffie: Wist je dat vlees ook een stimulerend middel is

Hoe geloofwaardig moet je dat artikel dan inschatten, we zitten hier op een forum waar vlees gepromoot wordt.

Erg verwarrend voor nieuwlezers hier lijkt me.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan