Hoi Frank,
Ik lees net nog even het topic door en lees je vraag over of voedsel mijn cp beinvloedt, ik merk wel dat als ik mijn oefening na mijn eten of voor mijn eten doe verschil, dus beter voor het eten de oefening doen, dat moet ook van mijn coach.
En de vraag over je co2 verhogen met beweging; dat doe je met oefeningen, bijvoorbeeld bij de stappenoefening ga je tijdens het wandelen een beetje verminderd ademen en dan je neus dicht houden en dan de stappen tellen, begin bijvoorbeeld met 5 stappen en dan je adem terugpakken tot je weer normaal ademt en dat steeds verhogen met 5 stappen en dit setje herhalen tot je niet meer meer stappen kunt doen. Door de beweging tijdens het neus dicht knijpen verhoogt je co2.
Ook tijdens mijn cp en mp setjes; je begint met je hartslag te meten, dan je cp te meten, adem herpakken, meteen een mp doen, dat is je gemeten cp + 1 en dan 2 minuten verminderd ademen, 1 minuut gewoon, mp is je laatste mp weer+ 1 en dat nog een keer, de laatste en derde keer 3 minuten verminderd ademen, 2 minuten normaal en dan zo lang mogelijk je neus dicht houden, als je voelt dat je het niet goed meer volhoudt met je bovenlichaam heen en weer bewegen; hierdoor houd je het langer vol en door de beweging breng je weer meer co2 in je lichaam, volgen mijn coach gaat de co2 dan behalve in je longen door de beweging ook in je lichaam verhogen. Dus gewoon, normaal bewegen brengt niet meer co2 in je lichaam, alleen in combinatie met de oefeningen. Aan het einde van je setjes weer je hartslag meten, bij mij gaat hij niet omhoog, maar soms zelfs omlaag. Nu doe ik de cp's +1+2+3.
Door inspanning krijgt je lichaam stress en dat verlaagt je cp. Lichamelijke en psychische stress verlaagt je cp. Mijn coach zegt ook: koud water op je lichaam is stress en brengt je cp omlaag, dus dit staat weer tegenover Wim Hof.