Ik ben terug van mijn vakantie.
23 jaar veel pijn en ondraaglijke pijn in mijn vakantie gehad en al 8 jaar vaak moeten huilen in mijn vakantie, omdat ik het zieke gevoel in mijn hersenen niet meer aankon/verdragen.Ik heb dat zieke gevoel NIET MEER !!! Ik ben zo blij hiermee. Het is voor mij de hemel.
Ik heb door de buteyko een heerlijke vakantie gehad. Ik ben 3 keer uit eten geweest. Anders moest ik altijd op een inklap ligstoel liggen in het restaurant, omdat ik niet kan zitten. Nu 2 keer 2 uur gezeten en de 2e keer nog drie kwartier gewandeld in een leuk plaatsje en de 3e keer 3 en half uur gezeten (op een opgeblazen band) en helemaal geen pijn gekregen in mijn bekkenbodem en schaambeen. Dit is voor mij ongelooflijk. Mijn coach had al voorspeld dat mijn bekken ook baad zou hebben bij buteyko. Ik kon dat niet geloven op dat moment. Het hoger co2 gehalte, die ik na 3 maanden trainen heb gekregen, zorgt er denk ik voor dat ontstekingen in mijn bekken verdwijnen, waardoor ik minder pijn heb en dan nog de ontspanning van de spieren. Alleen mijn si-gewricht kan het nog niet goed aan en geeft nog wat pijn, maar dat is vergeleken de andere pijnen die ik eerst had te verwaarlozen.
2 jaar geleden na het doen van boodschappen in mijn vakantie, was ik nog verschrikkelijk ziek in mijn hoofd geworden en kon niet meer functioneren bij de visboer en zo ziek dat ik dood wilde. Vorig jaar in Schotland ook nog diverse keren aan het huilen geweest vanwege het zieke gevoel in mijn hoofd. Nu stond ik bij dezelfde visboer in hetzelfde plaatsje na het doen van boodschappen en ik had nergens last van. Ik kan niet in woorden uitdrukken hoe fantastisch het is...Mijn hoofd voelde prima, veel energie, niet ziek meer. Mijn bekken hield het vol.
In mijn vakantie ook nog reiniging reacties gehad uit mijn darmen, plaque en slijm en ook vaginale slijm.
Mijn man is ook begonnen met verminderd ademen. Hij is nog niet heel ziek (via mij heeft hij waarschijnlijk lyme gekregen), maar hij heeft al de dertig jaar dat ik hem ken last van extreem snurken, stikkend wakker worden van een overvloed aan slijm in zijn keel en vaak vermoeid. Hij is ook zeer gauw afgeleid en dromerig. Vaak vergat hij na 5 minuten dat hij verminderd aan het ademen was en dat hebben we opgelost met de wekker elke keer na 5 minuten af te laten gaan als reminder. 2 dagen geleden had hij opeens in al zijn gewrichten pijn. Hij had dat dus als reinigingsreactie. Ik ben zo blij dat hij ook buteyko doet voor zover hij het kan met zijn drukke baan. Alle beetjes helpen. Hij doet het nou bijna 3 weken en zijn cp is van 18 verhoogd naar 23 en gisteren had hij 1 keer 29, maar dat was denk ik een uitschieter. Gisteravond heb ik hem 2 keer een kwartier verminderd laten ademen. Als hij een zeer ziek persoon zou zijn, zou het natuurlijk beter zijn dat hij zich door mijn coach zou laten begeleiden (maar daar zou hij nooit zin in hebben en nou doet hij tenminste wat aan buteyko), maar voor hem is deze manier prima. Ik heb al heel veel geleerd en kan alles aan mijn coach vragen.