hallo allemaal, zijn er nog mensen actief bezig met buteyko-ademhaling?
Bij mij zat de discipline een beetje in het slop.
Maar het resultaat van de ademhaling op dezelfde dag als dat ik het doe maakt voor mij wel veel verschil uit: dat is mijn stok achter de deur.
Soms ben ik te moe, of heb ik geen tijd sochtends om het te doen en dan voel ik me wel een stuk minder goed: dat uit zich bij mij dan gelijk in meer honger hebben dan mijn vertering aankan.
De connective vermoeidheid en suikerspiegel zijn bij mij ook zeer nauw verbonden.
Hoe vermoeider ik ben, hoe sneller ik overvallen word door de hongerklap van een grote beer. Daar is voor mij niet tegen te vechten, maar vervolgens zit ik vaak met te veel voedsel in mijn spjisverteringsorganen. Ik kom dan in een neerwaartse spiraal: raak nog vermoeider dan ik al was, en ik slaap de nacht erna niet.
40 minuten buteyko-ademhaling sochtends is voor mij een garantie voor een goede nachtrust de nacht erna...
Stress causes the diabetic blood sugar regulation to deteriorate. The reason for this is the release of additional adrenalin as a fight or flight response and this counteracts the action of insulin. More adrenalin means higher blood sugar levels.
While we are usually aware of external stress, be they work related or caused by marriage and other relationships, by noise or heat, we are also exposed to many hidden stresses. The most common form of hidden stress is probably food allergy and chemical sensitivity, but it may also simply be a vitamin or mineral deficiency, electromagnetic stress or any kind of worry or resentment.
http://www.health-science-spirit.com/diabetestruth.html