Advies gevraagd a.u.b. - insuline-resistent

Weet je wat ik denk? Wanneer je je gezondheid in orde hebt zal de darm volgen.
En dat is ook de weg die ik volg. Het begint met goede voeding en een leefstijl die je niet op laat branden. Misschien fix(quick) je wel iets met het voeden van darmbacteriën middels vezels....maar lost dit het oorspronkelijke probleem op?
Zo ook met insuline resistentie. Genetisch deficit, slechte voeding, tekort aan micronutriënten, slechte celmembranen etc. etc. al dit en nog veel meer kan hier een rol in spelen. En dat even afgezien van de hoeveelheid KH. Teveel inname op een continu basis van KH speelt natuurlijk ook een rol.
ad
 
Exact, ad! Koen verhult een onderliggend spijsverteringsprobleem met een excuus om bloedsuikerverhogend zetmeel te mogen eten. Geen theorie zo maf of er is wel een 'wetenschappelijke' srudie die je hierin bevestigt.

Mike
 
Volgens mij is resistent zetmeel niet bloedsuikerverhogend !

Arjan.

P.s. Donatie gedaan via de knop.

Ok, Mike ik zie nu dat je dat ook niet schrijft !
Maar voor de goede orde : zetmeel > bloedsuikerverhogend
'resistent' zetmeel > niet bloedsuikerverhogend
 
De auteur beeft het over aardappelzetmeel, een vlaggenschip van de RS-vertolkers. Dat verhoogt wel degelijk je bloedsuiker.

Mike
 
Eerste post: helemaal waar. Bonen weken is een must.

Tweede post: Bestaande dysbiosis kan versterkt worden door RS. Hier heb je probiotica nodig. Stabiele isotoopanalyse wijst inderdaad uit dat we vlees aten van herkauwers, maar ook tijgernoten (niet de Duyvis-variant) en verwanten.

Derde post: butyraat uit boter wordt al in de dunne darm opgenomen en voedt dus de dikke darm niet. Het is nog steeds aan te raden om roomboter te eten voor de vetoplosbare vitaminen.
De studie die ik aanhaalde was er speciaal één die de schuld van dikke darmkanker níet bij rood vlees legde, dus zo verkeerd had die het nog niet.

De dingen waar jij voor pleit om te eten, zijn ook inderdaad gezond. Maar voor veel mensen ontbreekt er dan nog iets. En dat iets is met behulp van traditionele bereidingswijzen (fermentatie, weken, koken) op veilige en gezonde wijze te eten.
 
@Mike



De auteur beeft het over aardappelzetmeel, een vlaggenschip van de RS-vertolkers. Dat verhoogt wel degelijk je bloedsuiker.

Maak jij hierin nog onderscheid tussen warm en koud ?
Resistent zetmeel verwarmd gedraagt zich weer als zetmeel namelijk.

Arjan
 
Wat Archie60 zegt. "Zetmeel is zetmeel" is van het simplistische niveau dat we van het Voedingscentrum gewend zijn. Van jou verwachten we meer, Mike.
 
Beste Indigo,
Ik lees dat u goed op de hoogte bent van een aantal zaken.
Ik zelf man 64 jaar
Al sinds 20 jaar spierpijn, soms minder soms meer, ook plotse vermoeidheid stak soms de kop op.
Echter het was leefbaar.
Tot over 4 weken ging alles toch wat erger, verstijfde benen, nek armen die zwaar en krachtloos aanvoelde.
Smorgens nog in bed gaat alles goed, totdat ik op sta, dan beginnen de spieren aan te spannen, neuroloog geweesd en cardiogram van hersenen oke, alsook die test met naalden en stroom.
Dan de glucose belastingstest gedaan. suikeroplossing gedronken, opstart waarde 95 dan naar 177 op half uur, na weer half uur naar 204, na halfuur 176 en laatste meting 138, ik kwam na een uur thuis en begon te zweten , handen trillen en werd ijl in hoofd ( eerlijk dit voelde wel heel rustig aan ), na 2 uur was ik weer als voor de test.
nu heb ik ook vooral smorgens en tot namiddag het gevoel of ik soms ga sterven, mijn armen maken schokkende bewegingingen, vooral beenspieren verstijven en doen pijn. Dokter zegt: volledig suikervrij en koolhydraat eten en drinken. dan magnesium Mg-Zyme, omdat mijn magnesium in de rode bloedcellen te laag zijn.
Andere klachten korte huilbuien ( misschien door dit nare gevoel ) doordat ik weinig kan en soms onverwacht heel moe word voel ik me nog slechter.
Dokters zeiden ook nog geen suikerziekte maar ik zit er wel tegen aan. Oke, maar waarom al die spierpijnen?
Gr Roel
 
Ik weet niet of Indigo nog op dit forum vertoeft hoor.
Spierpijnen kunnen mogelijk het gevolg zijn magnesiumtekort.
Slik je misschien ook statines (cholesterolverlagers)? Dat was het eerste waar ik aan moest denken bij het lezen van je verhaal.
 
Beste,
Ik neem 3 maal daags klein beetje xanax, dat verminderd de spierspanning wel een beetje.
Ik ga altijd om24uur slapen en als een roos, word om 8 uur wakker en voel bijna niks ( alles prima ) vanaf ik op sta begint alles. soms zweten, spieren spannen aan etc
na de late middag gaat het meestal wat soepeler en savonds voel ik me zelfs redelijk.
ik heb wel een alcohol verleden ( nu 17 dagen niks meer )
wat ik ook niet snap is dat bij al mijn bloedonderzoeken al jarenmijn bloedsuikerspiegel nuchter altijd onder de 100 is. bij de belastingstest was het na 2 1/2 uur toch weer gedaald naar 133 en ik vermoed na nog een uur weer op 100 zat. waarom kunnen ze dan zeggen dat ik bijna suikerpatient ben??
bedankt voor je feedback
 
Dat is nogal een vraag. Er zijn veel factoren die mee kunnen spelen
Wat eet je zoal, wat snoep je, drink je koffie? Doe je aan beweging, heb je een stressvol bestaan?
Heb je veel meegemaakt zoals traumas (wie niet trouwens) en zoals Medusa zegt slik je medicijnen?
 
Beste elkedageen ei, geen medicijnen, buiten 3 maal 0.5 xanax.
Eet gezond, snoep niet. beweeg te weinig, omdat bewegen zeer doet en ik te weinig kracht heb ervoor.
gewone stress. 4 koffies per dag, 2 liter water en smorgens rooibos thee
 
Ik neem 3 maal daags klein beetje xanax, dat verminderd de spierspanning wel een beetje.

dit middel is niet mis: https://www.geneesmiddeleninformatiebank.nl/smpc/h19888_smpc.pdf
 
Roel, wat bedoel je precies met (17 dagen niks meer) ? Hoe lang en hoeveel alcohol heb je dan gedronken en ben je nu definitief gestopt?
Je kunt de lever ontgiften. Lijkt me erg zinvol in jouw geval.
Die xanax zou ik in ieder geval laten staan, ook al helpt het je momenteel.
Zoek i.p.daarvan naar kruiden die kunnen helpen.
Zou massage kunnen helpen tegen spierspanning? al eens geprobeerd?
 
Roel heb je ook een groot bloedonderzoek gehad onlangs?
Want je hebt het over een alcohol-verleden. En al 20 jaar klachten.
En wat heb je in die tussentijd gedaan om gezond te blijven?
Als je niets hebt gedaan dan pluk je nu de vruchten van slecht voedsel, teveel koffie, alcohol, roken misschien?
En dat is niet 1,2 3 op te lossen.
 
Xanax is een angstremmer. Voor je lichaam is angst hetzelfde als stress. Stress is spanning dus dat je je spieren voelt bevreemdt me niet.
Niet zomaar met het medicijn stoppen! Altijd afbouwen in overleg met de voorschijvende arts!

Je kan eens met curcuma en cbd aan de gang gaan (dit zijn beide sowieso gezonde aanvullingen):
https://www.cbdcbgplein.nl/cannabis-infotheek/Diabetes
 
Hallo,
Vandaag 18 dagen geen alcohol meer gedronken, daarvoor elke dag zeker 4 a 5 wisky cola's.
Xanax mag je niet zomaar stoppen, moet je afbouwen.
Ik drink gelukkig altijd zeker 2 liter water per dag.
Bloedonderzoek ( laatste ) wees uit dat de leverwaarde ietsje te hoog is, dus hiervoor heeft de arts voedings supplementen voorgeschreven. alsook voor de alvleesklier.
Ik ben ook op strikt suikervrij en koolhydraat eten gezet.
Mijn spieren spannen zich altijd op als ik uit bed stap, dit duurt meestal tot 15 uur en dan begint alles rustiger te worden. Het zijn nu vooral de benen die verstijven, armen die zwaarder worden en minder kracht en nek verstijving. Ook mijn energie niveau is erg laag.
Die suikertest snap ik nog steeds niet.
Ik voel wel veel spanning in mijn hele lichaam en dit neemt naarmate de dag vorderd af.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan