Agenda 21

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrysuyver
  • Startdatum Startdatum
Mij wordt steeds meer de gelijkenis van bepaalde jobs met de moderne veehouderij op vandaag duidelijk.
Neem de callcenterjob, het gaat om uitpersen van de mensen tot op het laatste bloed.
Dag gebeurt ook in de moderne veehouderij. Er werd in de filmpjes gesproken over het geven van meer ruimte aan koeien en dat ze dan meer melk produceren. Het gaat zich niet om het geluk van de koeien, maar om meer profijt. Zo beleef ik dat elke dag. Een principe van belonen en straffen. We worden elke dag wel gemonitord en op absurde punten gecontroleerd. Het slaat kant nog wal, het is alsof men in een school examen moet doen en men krijgt voor het minste of geringste puntenaftrek. Zit je onder een bepaalde score, wat dus snel gebeurt, wordt je bedreigd met verliezen van baan etc. Er heerst dus constante angst. Daarentegen staat er elke dag wel een doos met fruit bereid, of muffins of appelsap. Dat is dus de beloning waarvoor velen het systeem accepteren en het best leuk werk vinden. Ze begrijpen de betekenis erachter niet. Ze accepteren daarmee een baan waar ze elk moment uitgegooid kunnen worden, elke seconde gecontroleerd worden en je nul vrijheden hebt, je mag niet gewoon opstaan, maar dan moet je de code in de telefoon veranderen, en meer dan 10 minuten plaspauze krijg je niet, wel natuurlijk je gewone pauzes. Je mag niets meenemen naar je werkplaats, geen pen, papier etc., anders krijg je een aanmaning en er is geen pensioenregeling. Fijn werk op vandaag, maar we krijgen muffins...jaja, de koeien krijgen meer ruimte. Zijn we nog meer waard dan vee op vandaag? Het is niet bij alle banen het geval, maar als je in zo een situatie terecht komt, kom je er nog niet meer zo snel uit.
Dorothé

Oftewel...je komt er heel snel uit, maar dan....?
Heel Maastricht en omgeving, tot Aken en Luik toe zit hier in callcenters:
Vodafone, H&M, Mercedes Benz, Arvato en nog een grootste callcenter van Europa waar wel 20 projecten inzitten van Ziggo t/m bol.com.
Als je op zoek bent naar een baan en je gaat naar een uitzendbureau, dan heb je de keuze hieruit, zelfs de bussen maken reclame met geweldige banen als callcenteragent. Zuid-Limburg wil hier nog uitbreiden, het centrum hiervan worden, wat wil je met al die internationale studenten en Eurozone tussen België en Duitsland. Maastricht behoort zelfs tot de meest arme gebieden van Nederland, verwondert je dat met deze banen, je krijgt nooit fulltime en als ze SALE hebben wordt je uitgemolken en als er geen behoefte, mag je minimumuren draaien. Je vakantie mag je dan ook opnemen. Waar zijn we op vandaag in terecht gekomen? Mensonterende situaties.
Waarom ga ik niet weg? De leeftijd draait me de nek om en mijn vele diploma's. Ja, dan willen ze je liever niet.
Dorothé

Klinkt als een echte slavenbaan, met het enige verschil dat je betaalt krijg en geen zweep. Triest dat het al zo diep gezonken is. Ook zonde van jouw talent, maar ik begrijp je situatie. Zo zijn er een heleboel. Ik heb nooit onder een 'baas' kunnen werken, maar heb weer het geluk dat ik voor mijzelf kon beginnen.

Ben je wel aan het solliciteren? Als je echt wilt kom je er vroeg of laat wel weg.

Joost

Ik solliciteer me dood, maar heb geen zin om naar een baan te gaan die me niet interesseert, dan begint de ellende van solliciteren weer opnieuw.
Ik heb wel nog een netwerkcontact in Heerlen lopen. Afwachten hoe dat verder gaat. Mijn probleem is dat ik een baan met inhoud wil, een baan met bezieling, waar ik voor kan gaan en mijn energie inzet. Ik heb zo'n baan 15 jaar gehad en de 2e baan was op zich ook wel okay. Mijn zelfstandigheid was geweldig, maar ik kon er niet van leven. Tja, toen ben ik teruggegaan naar Maastricht, vanwege mijn ouders, ik wilde dichter in de buurt zijn, en nu zit ik hier.
Sorry, ik zit weer op de klaagstoel, maar ik wilde eigenlijk aangeven waar de situatie op vandaag toe leidt. Ik ben niet de enige die hier zit, en hoe velen zullen nog volgen. Steeds meer banen vallen weg (V&D) en mensen die er eenmaal uit zijn, vinden niets geschikts meer. Hier zitten piloten, bankiers, ingenieurs etc., natuurlijk ook studenten en mensen die geen opleiding hebben gehad. Alles door elkaar. Erg is het voor diegene die geen kans meer hebben in de maatschappij vanwege hun leeftijd en wel een goede opleiding hebben gehad, dus beter kunnen en anders gewend zijn. Heel want anders dan deze oppervlakkige baan zonder inhoud.
Dorothé

Hoi Medusa,
Dank je, had ik al naar gekeken. Ik ben er sterk over aan het nadenken. Hoe kom ik uit deze situatie - ik moet iets doen - solliciteren geeft steeds hetzelfde resultaat - afwijzing.
Wat kan ik doen - waar liggen mijn interesses - hoe wil door met mijn leven. Ik heb al nagevraagd wat een lam kost, zou vanuit een lam ermee kunnen beginnen, lam laten dekken, ook ram kopen, klein groepje schapen, meelopen met herder en vrijwilligheidswerk doen bij schapenboer - enz.
Mijn vriend wil er nu niet mee beginnen en er niets over horen. Misschien heeft hij gelijk, we hebben geen grasland, alleen wanneer kunnen we er dan mee beginnen?
Ik ga in ieder geval mezelf oriënteren en lees erover, misschien kom ik er wel uit. Ik heb nu ook een boek van een schaapsherderin die vertelt hoe ze inderdaad zo met 1 lam begonnen is en hoe het verder gelopen is. Ze is nu succesvol en verkoopt ook schaapsproducten.
Het is een heel ontspannend boek, even ontsnappen uit mijn harde werkelijkheid.

https://schafmilch-naturseifen.de/

Dorothé

Misschien kun je in je vrije tijd eens meelopen met een schaapsherder of meedraaien op een (biologische) schapenboerderij om te kijken of dit echt je passie is?
met 1 lam beginnen lijkt me trouwens niet echt een optie: tenslotte is een schaap een kuddedier, in zijn uppie doodongelukkig!

Hoi Medusa,
Dank je voor je tip. Ik denk inderdaad in die richting. Ja, en met dat ene lam, dat zou ik dan bij en andere groep laten, totdat ik zelf een klein groepje samen zou hebben - zo heb ik gedacht.
Ik heb al eens meegelopen met een schaapsherder:
https://www.facebook.com/sjoengraas...191485108/576732839131339/?type=3&theater
Hier waren wij erbij, mijn vriend en ik.
Misschien is het allemaal naïef dromen, maar je weet maar nooit.
Dorothé

Och, wat een prachtige foto's allemaal en wat leuk dat je erbij was!
Ik hoop echt voor je dat je droom ooit werkelijkheid gaat worden.

Ja, ik hoop het ook. Mijn zekerheidsdenken kan me de das om doen, maar van de andere kant heb ik een zeer lange adem, dus doorzettingsvermogen en dat is weer positief. Maar eerst moet ik eens weten hoe zoiets allemaal loopt. Ik denk dat ik komende zaterdag naar het schapenscheren ga kijken en dan het er eens globaal over heb.
Natuurlijk kan ik mijn baan niet opzeggen, want geld heb ik toch wel nodig.

Die foto's zijn gaaf he. Ik was natuurlijk niet bij al die zaken erbij, maar wel bij de tour met de schaapsherder. Was heel interessant.
Trouwens vroeger als kind al, ging ik graag met mijn moeder in het dorp wandelen en daar was (is) een klein bos, en daar waren natuurlijk boerderijen met schapen, en koeien en paarden (van die echte Belgische). Ik ben altijd al gefascineerd geweest van dieren en een boerderijleven, maar het is er niet van gekomen. Nu ik vanwege de WAPF-voeding weer meer met het landleven in aanraking kom (rauwe melk bij de boer en vlees van een andere boerderij) is mijn ambitie en liefde hiervoor weer opgewekt. Heerlijk.

Dorothé

Het is echt bizar af en toe hoor. En dan zijn er zoveel mensen die 'slapen', kan toch bijna niet lang meer duren voordat iedereen wakker wordt zou je denken.

Ze slapen vooral hier in Nederland, maar in Engelstalige landen geenszins! Geen idee wat ze hier in het drinkwater hebben gedaan, want in de jaren '80 gingen we nog massaal de straat op tegen kruisraketten! Nu lijkt het protest in NL wel vooral gericht tegen diegenen die dit blootleggen, mensen zoals ik. Ze vechten tegen de verkeerde vijand! Mijn conclusive: Nederlanders zijn een kei in het verdedigen van wat fout is en vechten niet voor wat goed is. Zucht.

Mike

Lithium in drinkwater ;).

Ja terwijl nederland zich druk maakt om het zwarten pieten verhaal inderdaad.

Ik ben de 5 uur durende docu Ancient Knowledge aan het kijken. Maar ik herinner mij dat iemand aangaf dat er ook veel onzin in zit. Weet iemand nog wat? Ik bedoel; piramide verhaal of saturnus bijv.?

Begrijp ik het goed dat 911 een getal is om macht uit te oefenen (elite), en dat het dus de bedoeling is dat dit vaak herhaald wordt om energie te creëren om deze getallen?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan