Agenda 21

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrysuyver
  • Startdatum Startdatum
Tiny houses - de nieuwste Agenda 21-programmering om armoede en derdewereldhuisvesting te omarmen:

En ook dit is cultureel marxisme, dus niet zeggen dat ik alles op 1 hoop gooi maar de overkoepelende agenda doorzien!

Mike

Mike die tiny houses zijn zo leuk! het biedt vrijheid, wonen in de natuur, niet je kapot werken tot je erbij neervalt omdat je lage lasten hebt ipv hoge hypotheek of huur. Lekker off grid... af en toe verhuizen door hem achter een auto te hangen.
Overigens doen ze ook inmiddels in VS moeilijk om ze zomaar ergens neer te zetten.

Various reasons that Tiny Houses annoy me...

- If Tiny Houses weren't cute they'd be called shacks.
- Tiny Houses are way over priced. When I see companies selling built houses they are much too expensive for what you get. Or you see stories of someone who built it themselves for a more reasonable $10,000 level cost... with 100's of hours of labor and discount products, etc.
- Someone invented this idea a long time ago and they called it mobile homes. Look into it.
- You know you can buy a used trailer or RV for a mere fraction of the cost of a new Tiny House in most cases? If you really wanna save money then live in a trailer. Sorry the press won't cover your story about living in a van down by the river cause its not a cute Tiny House but you'll save a lot more money.
- Where ya gonna put that Tiny House? On someone elses land? On your own buildable lot? When housing is expensive the largest factor there is really the land. If you've got free land to park a Tiny House on then you're getting subsidy from someone or mooching off free land. What about zoning? Does your city allow trailers parked on someone elses lawn? If you've got a buildable lot to put a Tiny House on then you should just sell that valuable land. The cost of the land that a Tiny House sits on is a huge factor in housing costs and is generally ignored entirely when touting the benefit of a Tiny House.
- Being Tiny doesn't really save much at all versus simply being small. Seriously, why live in 200 sq ft when you can get 600 sq ft for a little more?
- The whole concept is an extreme over reaction. People go from over spending to living in a shack. Why not just cut back in a reasonable manner?
- Lastly, you know if you can't afford housing where you live then one option is to move somewhere more affordable. I'm not saying the entire state of CA needs to pack up a U-haul and head off to Texas here either. But if you really can't afford to live where you are then there are cheaper places.

http://www.freeby50.com/2014/06/tiny-houses-are-stupid-idea.html

Mike

Ik ben ook voor minimaliseren, het geeft me rust. Zo ruim ik elk half jaar stevig op. Verder probeer ik zo minimalistisch mogelijk te leven, om zo min mogelijk verplichtingen te hebben.
Het lukt niet altijd.
Ik begrijp de kritiek op de huisjes, maar ik vind ze ook wel leuk. Alleen te klein is niet meer leuk.
Dorothé

Ps: Ik begrijp de gedachte erachter wel. Dat is niet okay. Ik vind zoiets moet de mens gewoon zelf beslissen en zelf doen. Ze hoeven niet zo opgeleverd te worden, dan is het snel voor iedereen zo. En dat is helemaal verkeerd. Voor studenten kun je zoiets wel aanbieden. Voor de rest kan de downshifter hier zelf zijn eigen creatie maken en hoeft het niet voorgeproduceerd te zijn.
Dus de Agenda 21 hierachter is mij duidelijk.
Dorothé

Voor ex-studenten bouwen ze nu ook al kleinere huizen, in Heerhugowaard konden ze een huis met 2 slaapkamers incl grond voor 1 ton kopen. En nul op de meter qua energie.
Tiny house is qua omvang wellicht doorgeschoten maar degenen die ermee bezig zijn doen dat vaak om hun ecologische voetafdruk te minimaliseren en daar is niets mis mee.
Ik vind ze erg leuk maar ik zie me eerlijk gezegd op mijn 70e ook niet een ladder op klimmen om in mijn bed te kruipen.

Hoor je wat je zegt? 'Ecologische voetafdruk'. Dit is nu precies waarom ik dit in deze topic heb geplaatst. Je kunt ook normale huizen bouwen met groenere materialen. En als je per se je huis wil verplaatsen moet je gewoon een caravan kopen of een busje ombouwen tot camper. Ik vreees dat je gevallen bent voor eeen hype, een die im Amerika alweer op z'n retour is.

Mike

Het probleem is, dat ze in New York met deze projecten begonnen zijn in naam van de 'agenda'. Heel veel mensen op een hoop, hogen appartementengebouwen, met kleine ruimten.
De burgemeester van New York woont zelf echter wel heel groot. Ik kan dat artikel niet meer vinden.
De elite wil uiteindelijk dat wij 'arbeiders' allemaal opgepropt in de steden wonen en er voor de rest hele grote area's leeg staand gebied zijn, wat verboden is voor ons.
Natuurlijk kan de elite daar wel vertoeven.
Nu ziet dat leuk uit, die huisjes, maar de gedachte erachter is, dat wij maar klein moeten wonen, weinig verdienen en alleen maar vegeteren als het ware.
Ik weet ook niet, als men echt gaat leven in zo'n huisje komt er toch van alles aan spullen samen, en dan is het niet meer zo ideaal. Het gaat hier niet om ecologische voetprint en in de natuur wonen, maar mensen op zo min mogelijk ruimte op elkaar proppen.
Als men zijn eigen klein huisje bouwt en in de natuur woont, ook als het een hutje is of boomwoning en werkelijk onafhankelijk leeft, dan is dat mooi. De elite wil echter niet dat wij mooi in de natuur wonen. We worden steeds meer beperkt en gecontroleerd, dus niet lekker in de natuur wonen op jezelf, weg van de massa.
Deze trend is inderdaad gevaarlijk.
Zie bv. de film de Hungergames. Nu is dat een film, maar er spreekt wel iets uit. De gewone mens mocht niet meer in de ongerepte natuur komen.
Voor zulke ontwikkelingen ben ik bang.
Misschien zie ik het te duister in.
Kortom leuke huisjes als je ermee kunt doen wat je wilt en niet met een grote hoop van gelijken in een drukke stad woont.
Dorothé

Hier verbaas je me weer in positieve zin, Dorothe, met je meer dan uitstekende analyse! Dus wij moeten allemaal vrijwillig gaan kiezen voor een claustrofobische ruimte die iets groter is dan een cel, terwijl dit ten koste gaat van ieders gevoel voor privacy. We laten ons letterlijk vrijwillig kooien, uit naam van het 'milieu' en 'persoonlijke vrijheid'! Hier een goed artikel hierover:

http://humansarefree.com/2014/05/the-micro-apartments-are-mini-prisons.html

Mike

Verslag van de getuigenverhoren rond Demmink gisteren, waarbij Demmink zelf ook verhoord werd, maar zoals verwacht alles ontkende. Ook Russia Today was aanwezig, maar er mocht niet gefilmd worden in de rechtszaal.

http://jdtvnieuwsbullet.blogspot.nl/2016/06/getuigenverhoor-joris-demmink.html

Mark

Ze zijn niet geschikt voor hoogbouw, dus met veel op een hoop wonen gaat niet lukken. En de plekken waar ze komen zijn tot nu toe juist de groene plekken in steden. Overigens zijn de gemeenten er niet zo happig op omdat je juist minder te controleren bent als je off grid gaat leven. Geen energiemeter op afstand bij te houden door energiemaatschappijen dus is het ook niet te zien of je evt 'stiekem een baan hebt' als je een uitkering hebt.
Het gaat om de vrijheid die je zo terug claimt en dat onderdeel staat me zeker aan Mike, hype of niet.

Nu ziet dat leuk uit, die huisjes, maar de gedachte erachter is, dat wij maar klein moeten wonen, weinig verdienen en alleen maar vegeteren als het ware.

Mensen willen het juist zelf en geven of gooien hun overbodige spullen weg. (veelal door marketing en reclame aangepraat dat je het allemaal echt nodig hebt)
Ik vind het niet raar dat steeds meer mensen nadenken over waar ze mee bezig zijn en zich gaan ontdoen van overbodige spullen. Ook dat is terug naar de basis, niet alleen met voedsel maar ook qua leefstijl.
Tini

Hoi Elkedageenei,

Zoals ik al aangaf, ben ik ook voor minimalisme. Als dit wat jij aangeeft zelf uitgezocht is, dan is er niets op tegen.
Maar niet zoals ik dat beschreef in new York.

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan