Agenda 21

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrysuyver
  • Startdatum Startdatum
Pff, ik ben moe van alle discussies vandaag.

Vanmorgen begon het al met mijn vriend.
Ik weet niet hoe het ter sprake kwam, maar opeens hadden we het over abortus. Ik zei dat ik vond dat alleen als een vrouw verkracht werd, er dan abortus kon worden gedaan. Dit vanuit ethisch standpunt bezien. Nou, daar heb ik me toch kritiek op gekregen. Ieder mens moest vrij zijn om zelf te beslissen en het was nog helemaal niets (de embryo)...etc.

Gisteren ging het al heftig over Trump. Mijn vriend vind trouwens communisme goed en daar hebben we het ook al vaker over gehad.

Dan vandaag op het werk. Had ik weer een discussie over 'het afstammen van de aap'. Ik heb weerwoord gegeven over Lucie en over het DNA etc.
Tja zei die jongen; De wetenschap heeft dat uitgezocht maar Dorothé is het daar niet mee eens.

Ik geloof dat ik geen enkele discussie meer aanga. Ze zoeken het zich maar uit. Basta.
Het is natuurlijk wel moeilijk, maar ik word gewoon voor gek versleten.

Mike, hoe doe jij dat in de 'buitenwereld' buiten dit veilige forum en buiten dotcom.radio? Ga jij daar nog discussies aan of laat jij het voor lief?

Dorothé

Dorothe, ook ik heb te maken met mensen die geloven in bijv. darwinisme of communisme. Daar zitten ook hoogopgeleide mensen tussen. Wat ik probeer te doen is eerst rustig te luisteren naar hun standpunt en ze daar kritische vragen over te stellen, zonder dat ze zich aangevallen voelen.

Hierdoor krijg je wel een gesprek en weet je hoe ver je kan gaan met je respons. Je voelt aan of deze persoon open zal staan voor jouw standpunt of juist helemaal niet en je kunt een inschatting maken van of jij hier tijd en energie aan moet besteden of niet.

Ga je wel reageren en leidt dit tot een discussie, dan moet je in ieder geval goed kunnen beargumenteren. Dit betekent dat je sterk in je schoenen moet staan en over degelijke feitenkennis moet beschikken om elk tegenargument te kunnen weerspreken. Alles wat je zegt moet je kunnen onderbouwen en je moet NIET emotioneel worden. Ook moet je kunnen accepteren dat je er misschien niet uit gaat komen, maar dat dit niet ten koste hoeft te gaan van de sociale omgang met deze persoon.

Hopelijk helpt dit.

Mike

António Guterres to be next UN secretary general

As the UN’s refugee chief, Guterres persistently appealed to the conscience of the international community over the worst refugee crisis since the second world war, and he vowed to carry on being a spokesman for the downtrodden if he became UN secretary general. the UN’s refugee chief, Guterres persistently appealed to the conscience of the international community over the worst refugee crisis since the second world war, and he vowed to carry on being a spokesman for the downtrodden if he became UN secretary general.

Joost

Hoi Mike,

Dank je.
Tja, daar komen we dan op het punt van logisch redeneren.
Maar ik merk dat ook de gesprekspartner (meestal mannen) heel heftig worden en vaak gaan schreeuwen.

Dus dat is dan niet echt een fijne discussie. Ik zeg dan meestal dat ik alleen maar mijn mening weergeef en dat iedereen daar mee moet doen wat hij wil.

Vanmorgen aan de ontbijttafel kwam het thema feminisme op. Ik wilde wat zeggen, maar mij werd gelijk de mond gesnoerd. Ik wilde eerst verder discussiëren, maar toen bedacht ik dat ik er liever geen energie in wil steken.
Mijn vriend heeft heel sterk zijn eigen mening. We hebben wel op voedingsgebied veel dezelfde opvattingen (afgezien van de pasta).
Verder weet hij ook veel over de illuminatie, maar jammer genoeg zitten we niet op een lijn.

Tja, het zij zo.
Dorothé

Dorothé

Hoi Dorothe, dan weet hij niet genoeg over de illuminati. Als ik jou was zou ik de overtuigingsdrang wat meer laten varen. Ik herken je probleem, of eigenlijk is het hun probleem.

Joost

Ja Joost, dat inzicht heb ik nu onderhand ook gekregen.
Helaas weten de mensen heel veel dingen niet (die ik eerst ook niet wist- maar ik sta er wel open voor) zoals satanisme en die gehele energetische kwestie, de anti-creatie agenda ook d.m.v.. feminisme en LBTQ (wat was het ook weer allemaal???)...
Mijn vriend weet wel de politieke ontwikkelingen, maar ik weet meer de agenda erachter (dankzij dit forum).
Dorothé

Verwijst de naam van de aap Lucy naar Lucifer? Is het Luciferiaans? Uitgaan van toevalsprincipe en daardoor het Goddelijke ontkennen?

Dorothé

Voorwaarde voor een goede discussie is natuurlijk wel dat beide partijen kalm blijven en naar elkaar luisteren, met geschreeuw komen we nergens. Daar moet je geen energie in willen steken, want het frustreert alleen maar.

Mike

Ja, zover ben ik nu dus ook dat ik daar geen energie meer insteek. Als ik merk dat de ander welwillend is, dan kan ik mijn mening inbrengen, maar als de ander meteen afketst dan stop ik ermee.

Dorothé

Verwijst de naam van de aap Lucy naar Lucifer? Is het Luciferiaans? Uitgaan van toevalsprincipe en daardoor het Goddelijke ontkennen?

Zo heb ik het nooit eerder geien, maar je hebt helemaal gelijk, briljant!

Mike

Is een goede beslissing om geen energie in zulke mensen te steken. Net als Mike ook aangeeft ga ik nog wel eens met ze om maar ik hou wijselijk mijn visie voor me. Ik heb een aantal mensen in mijn kring die best kritisch zijn en ook zien dat we voorgelogen worden maar zelfs voor hen is het satanisme een brug te ver. Ik ben ervan overtuigd dat het de kern is waar we mee te maken hebben. Soms zou ik willen dat ik daar allemaal niet van op de hoogte was, vraag me ook wel eens af waarom me dit juist wel is overkomen, de ontwaking want het heeft invloed op mijn leven. Niet dat ik als een angsthaas door het leven ga maar het lijkt wel iets wat je niet meer kunt negeren en overal tegenkomt. Ik kan het van me afzetten maar die radar helemaal uitzetten lukt me niet.

Hoi Johanna,
Natuurlijk vind ik deze zaken ook allemaal verschrikkelijk.
Het neemt ook soms mijn energie.

Maar in het algemeen doet het me goed om mezelf te informeren en ook hier informatie op te doen. Zo weet ik meer en doorzie hun plannetjes.

Dit geeft me dan uiteindelijk energie -het feit dat ik niet in hun val trap.

Dorothe

Hier het verhaal over de aap.
Goed, het verhaal over de bijbel klopt natuurlijk ook niet werkelijk.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:lXIEU64W8vsJ:www.verhoevenmarc.be/_evolutie-aap.doc+&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Dorothé

Over die 'aapmens' heb ik al eens het e.e.a. geschreven:

In deze post verwijs ik naar een link van een artikel die helaas niet meer werkt. Uit dat bewuste artikel haalde ik het volgende citaat:

The full title of Charles Darwin’s famous book is not so famous: The Origin of Species By Means of Natural Selection or the Preservation of Favoured Races in the Struggle for Life. In it he explains the development of life-forms as a struggle for existence. The result of this struggle would be a natural selection of those species and races who were to triumph over those weaker ones who would perish.

Waaronder ik schrijf:

De volledige en oorspronkelijke titel van het boek van Darwin zal ik speciaal hier vertalen in het Nederlands, zodat er geen enkel misverstand meer kan bestaan over het racisme van Darwin: De oorsprong van soorten door middel van natuurlijke selectie voor het behoud van superieure rassen in de strijd om het bestaan.

Die hele aap-naar-mens-theorie was van oorsprong bedoeld om ZWARTE MENSEN als ‘ontwikkelde apen’ neer te zetten. Dit houdt automatisch in dat blanken dus dit stadium zijn ontstegen en daadwerkelijke mensen zijn en geen ‘beestmensen’. Dit klinkt verdacht veel als het God-complex waar de joden’ al zeker 2.000 jaar mee rondlopen!

Tot aan de eerste helft van de vorige eeuw werden in Amerika en in Europa zwarte mensen op kermissen tentoongesteld samen met gorilla's of andere apen. Ze werden ook geketend tentoongesteld als 'wild dier' en moesten zich dus ook zo gedragen voor publiek. Hier is nog een film over gemaakt, maar ik weet de titel niet meer.

Mike

Dank je.

Ik heb nu trouwens de bovenstaande door mij geplaatste artikelen van Marc Verhoeven gelezen en ze zijn zeer goed.
Ik heb eens op zijn website gesnuffeld
http://www.verhoevenmarc.be/
Als je door de bijbelzaken heenkijkt, is er veel zinnige informatie.

Even wat anders:
Sinds ik me kan heugen (dus als kind al) ben ik in staat om me te realiseren dat ik droom en kan bewust uit de droom stappen.
Vannacht heb ik dat ook weer gedaan omdat ik in een onaangename droom terecht was gekomen. Ik wil hem toch wel even hier beschrijven (misschien is het BS-sorry dan), maar hij was zeer duidelijk. Waarschijnlijk is hij een samenraapsel van alles wat ik lees en hoor-maar toch:
Goed, hier is hij:
Ik liep een grot binnen en zag er een dik document liggen waarop stond WO111, dus wereldoorlog 3 en er was een gehele uitwerking over deze oorlog hoe hij zou moeten gaan verlopen.
Ik heb het document laten liggen en ben verder gelopen. Toen kwam ik bij een uitholling in de grot, dus een andere ruimte-het was als een soort onderaardse kerk. Er was een ceremonie gaande en ik wist dat het een satanische ceremonie was. Er was een groot wezen met lange vleugels en hij kwam naar mij toe en wenkte mij met zijn vleugels die ook een soort vingers hadden. Ik moest dus in deze ruimte komen. Ik had angst en vanaf dit moment besloot ik uit de droom te stappen.
Ik viel daarna echter weer in dezelfde droom. Ik ben er weer uitgestapt en heb toen lang met mijn ogen open gelegen om er niet weer in te komen.
Bah-akelig.
Ik zal wel teveel met deze dingen bezig zijn.

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan