Agenda 21

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrysuyver
  • Startdatum Startdatum
Ik heb net een filmpje bekeken van die website. Er zit soja in en ze maken het klaar doordat ze het in het aluminiumpakje opwarmen met heet water !!!!!!!
Alarm - niet goed dus.

Maar, wat is aan te raden. Ik kan niet honderden salamiworsten gaan inkopen. Alleen salami word je ook niet goed van.

Misschien ook hengels kopen en eventueel vallen? Er is genoeg water en sloot bij mij in de buurt die ik kan leegvissen.

Het is geen wapf, maar zo op het eerste oog zien een aantal artikelen er beter uit dan het gemiddelde supermarktvoer. Lijkt mij op zich een goede aanvulling in geval van crisis. Er zitten ook eieren bij, lekker hoor :). Ik ben mijzelf ook nog aan het orienteren wat betreft preppen. Ik heb het gevoel dat dat nodig wordt.

Ik ga beginnen met houdbare wapfproof voeding als bijv. harde worsten, kokosolie en andere langhoudbare voeding. Daarnaast hengels en vallen om zelf dieren te vangen (kat van de buren). Eigen groenten in mijn toekomstige tuin. En ook prepvoeding en natuurlijk spullen om vuur te maken e.d.
Daarnaast woon ik straks naast mijn zaak en daar heb ik mogelijkheden om materiaal te maken voor het aggressieve verdedigingswerk (hoop het niet).

...kat van de buren....misschien niet zo'n goed ideetje :-(
Ik zit zelfs al te denken wat ik voor mijn katten kan regelen.....
:-)

Nee die kat heeft waarschijnlijk een tarwehoofd. Was bij wijze van spreken, maar als ik echt veel honger krijg vang ik hem wel hoor :p

Ik weet dat het een grapje is. Weet je dat mijn katten altijd lekker voor het raam zitten. Echter, als er een oorlog zou komen en de mensen hebben echt honger, zou ik er wel voor zorgen dat ze niet meer voor het raam zitten, want je weet maar nooit...

Goede link over survival en preppen
http://www.extremesurvival.nl/preppen-extra

PS: Mensen zouden dan met mijn latten gezond vlees krijgen, want ze krijgen geen tarwe en geen suiker, alleen maar MEGA goede voeding. Dus ik kijk wel uit.

hey Dorothe,
ik koop gewoon in bij de Aldi en zo.
Ingeblikte groente, vis, salamiworsten, gelderse rookworst enz.
In geval van nood eet je alles. Al deze zaken zijn lang houdbaar (ondanks de houdbaarheidsdatum) en goedkoop. Dus een voorraad aanleggen en niet opmaken, alleen zoals gezegd in tijd van nood.
Verder hebben wij een waterpuls in de tuin, heb ik 30 l. water geweckt staan en nog e.e.a. aan voedsel ook geweckt. Heel veel hout voor de kachel/houtgestookt fornuis (die ik trouwens wel elke dag gebruik). Een vriezer vol met vlees, paar grote zakken honden-en kattenvoer (dogs en catslover = gedroogd/gekookt vlees in brokvorm, dus ook houdbaar) terwijl ze bij mij ook dagelijks versvlees krijgen. Een tank met dieselolie en een aggregaat. (dieselolie hebben wij altijd op voorraad voor het bedrijf)Kaarsen en aanmaakblokjes en lucifers.

Hé Marijan,
Dank je. Net zoals mijn ouders alles in blik kochten toen met Tsjernobyl.

Jij zit er goed bij. Complimenten.

ik zal eens kijken wat ik kan omzetten.

Groet
Dorothé

Jullie zetten we aan het denken. Ik heb nog geen enkele prep maatregel genomen. We leven van een uitkering dus we moeten bewust boodschappen doen en extra dingen zitten er niet in.
Waar moet ik beginnen?
We hebben een klein spaarpotje voor onvoorziene zaken. Is het wijs om dat spaarpotje NU om te zetten in een noodpakket?

Ik heb een kleine vriezer vol vlees en botten maar als de stroom uitvalt is dat snel bedorven.

Hoi Femke,
Hier hetzelfde verhaal: piepkleine uitkering en toch een noodvoorraadje willen hebben.
Ik doe al tijden telkens iet extra's meenemen: wc papier, blikjes vis, pakken rijst, blikken bonen, cornedbeef, zelfs vieze knakworsten! Alles gaat in een doos op de overloop voor 'jeweetmaarnooit'. Ik denk dat ik i.g.v nood nu wel een week of 4 kan overbruggen. Verder: haal wat contant geld in huis.
Ik heb via Marktplaats een leuk en voordelig petroleumstel gevonden. Hierin gaat wat lampenolie van de Jumbo, ding werkt super en ik gebruik hem nu al veel!
Marijan, hoe doe je dat water wecken?

Trouwens we hebben hier een apart topic over: https://www.fatsforum.nl/topic/voorbereiding-op-de-crash/

Ik ga ook gezien ons minimum inkomen vooral conserven inslaan en een hoop water. En evt ook wat supplementen om tekorten aan te vullen. Alleen vraag ik mij af hoe lang wij nou kunnen leven van dat preppen? De 2e Wereldoorlog duurde ook jaren! We kunnen toch niet voor een paar jaar voedsel gaan inslaan?

Echt zeer triest dat zo een klein clubje mensen nu en straks voor zoveel chaos kunnen zorgen, eigenlijk te gek voor woorden. Ongelooflijk.

water wecken is simpel, je kookt water, doet het in een (weck)pot, draait deksel dicht of sluit het af met weckring en klemmen, voila!
Een deksel hoor je op bepaald moment bij het afkoelen "ploepen", je krijgt een soort vacuum en bij het wecken zit het rubber met deksel goed dicht.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan