Net even met mijn beste vriendin gebeld. Nu hadden we laatst weer een discussie over Trump en Clinton.
Ze wilde weten hoe men wist dat er aan de Clintonfoundation gedoneerd geworden is, etc. Haar man voelde zich ongemakkelijk bij de discussie en zei dat hij, als we door gingen, met de trein naar huis ging.
Maar goed.
Nu zei ze het volgende: ik heb een leuk cadeautje voor je. Een boek van een columnist van NRC Handelsblad. Ze zei erbij dat ik dan eens een andere mening, een wetenschappelijke mening kon zien. Ze vond dat ik me te eenzijdig informeerde en dus niet open stond voor andere echte informatie.
Tja, omdat ik nogal een vredelievend en respectvol iemand ben, heb ik gezegd dat ik het dan wel zou bekijken, zeker om te zien wat die zo schrijft, maar dat ik wel bij mijn bronnen blijf. Dat ik ook niet zo op wetenschappelijk afga.
Nou, ik ben er dan eens benieuwd naar. Nu lees ik graag, maar ik krijg geen letter gelezen als het me niet interesseert. Maar eens afwachten.
Ik had haar nog steeds niet de video's van Clinton laten zien, ook weer uit respect om haar niet te willen overhalen.
Ik merk dat bij de mensen met de mainstream mening het vaker voorkomt dat ze je hun mening willen opdringen of dat je jouw mening moet verdedigen.
Jammer.
Het blijft natuurlijk wel mijn beste vriendin, maar dit is toch jammer.
Dorothé