Agenda 21

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrysuyver
  • Startdatum Startdatum
Had je je voorgenomen om niet in discussie te gaan met je ouders, ben je wel in die valkuil getrapt met je vriendin en haar man. Ik ken hen niet, maar wat ik zo lees zegt genoeg: deze mensen zijn volkomen gehersenspoeld door programma's als DWDD en Pauw en het is ronduit zinloos om met ze in discussie te gaan, zonder dat je het risico loopt om de vriendschap op het spel te zetten.

Wat je ervaart is de tirannie van de meerderheid, waarbij een werkelijke dialoog onmogelijk is. Daarom zal 2017 nog veel meer politieke veranderingen en aardverschuivingen brengen: velen onder ons worden sociaal de mond gesnoerd, maar in het stemhokje spreekt niemand ons tegen.

Mike

Inderdaad herkenbaar. En msm fake news gaat de hele dag door, op het journaal, in de krant, praatprogrammas, en er wordt heel wat nagepraat binnen die incestueuze kringen. Steeds dezelfde mensen aan tafel die er goed voor betaald krijgen.
En niet alleen deze onderwerpen.
Ik merk het ook mbt voeding, ik zeg elke keer opnieuw hoe goed dierlijke vetten zijn, steeds is de reactie 'nou ze zegen allemaal dat we die juist niet moeten eten' zucht. Soms kost het wel een vriendschap maar blijkbaar was die niet zo belangrijk dan he..

De cliches over de 'popular vote' duren eveneens voort. Hillary Clinton zou immers de 'popular vote' gewonnen hebben en het is te danken aan het 'hopeloos verouderde' kiesstelsel van de V.S. dat Trump de overwinning heeft binnen weten te slepen. Veel succes als je zwaar geindoctrineerde Nederlanders probeert uit te leggen dat de Amerikaanse Founding Fathers hebben uitgevonden om een tirannie van de meerderheid te voorkomen en dat dit veel democratischer is dan de evenredige vertegenwoordiging die wij hebben. Mocht je het toch willen proberen, dan is hier een video om je te helpen je argumenten goed te verwoorden:

Mike

Ja, een mens wordt er soms zo moe van en nu moet ik ook nog dat boek gaan lezen. Ik weet niet of ik daar zin in heb. Ik ga liever door mijn mijn D. Icke en mijn Bleeb video's. Nog genoeg op het programma, dus ik zit niet te wachten op onzin.
Tja, zo gaat het in het leven. Zucht.

Dorothe

Ik ken niet veel van dit soort mensen. Om privacyredenen moet je ze hier maar niet met naam noemen, maar je kunt me altijd mailen.

Mike

Ik zou dat boek gewoon lezen op een saaie zondag, kan je het daarna weer tegen gebruiken in de volgende discussie :). Ik ken het probleem, bij mij is het ook van; daar gaat ie weer en hij stopt niet. Maar goed, ik hou van discussieren en hou het toch gewoon gezellig.

Joost

Ja, klopt.

Nee de namen ga ik hier natuurlijk niet noemen. Het is toch mijn beste vriendin. Nog nooit hebben wij zo verschillend gedacht dan nu.

Dorothe

Tja, ik heb het boek nog niet gekregen. Ze geeft het me een volgende keer. Ik kan haar er wel naar vragen.

Zodra ik het weet, laat ik het weten.

Dorothe

Het grappige is dat deze gehersenspoelde mensen vaak roepen dat je niet alles moet geloven wat er op internet staat :-)

Ja, mijn moeder zegt dan altijd: Wij zijn heel goed geïnformeerd, wij zien dat allemaal op de TV. Als ik dan aangeef dat dat het probleem is, dan zeggen ze: " En waarom zou het op internet dan wel goed zijn, die verkopen allemaal onzin".
Mijn vader weet dan nog dat dat allemaal complottheorien zijn en maakt mij daar monddood mee.
En wat de gezondheid betreft: ze zeggen altijd, " kijk we zijn nu al zo oud en zonder die medicijnen zouden we dat nooit geworden zijn". Ook zeggen ze steeds dat die mensen vroeger en de natuurvolkeren niet oud werden en de mensen nu wel. Wij worden volgens hun steeds ouder.

Tja, ze weten het steeds beter. Het is ook moeilijk soms om erop te antwoorden. Mijn tante van 92 leeft heel ongezond (vroeger niet hoor) en is toch al 92. Tja, wat zeg je dan?

Ook zeggen ze altijd, ja wij willen niet dik worden, wij willen absoluut geen vet (en geen zout).

Dorothe

Het is eigenlijk een goede training voor mij. Ik wil altijd vrede bewaren. Nou, nu moet ik dan toch in de controverse gaan.

Dorothe

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan