Agenda 21

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrysuyver
  • Startdatum Startdatum
Vandaar dat het belangrijk blijft om meer en meer mensen wakker te schudden. Want een verzorgingsstaat gooi je niet zomaar omver.
Precies. Maar moeten we hem helemaal omver gooien? Er wordt veel onbetaald 'werk' verzet door vrijwilligers, denk aan de mantelzorgers, het is natuurlijk logisch dat je zorgt voor je dierbaren die ziek of zeer hebben, maar bij een bepaalde groep draait het uit op 24/7 klaarstaan voor die dierbare en dat is slopend. Zelf ben ik wekelijks bij een neef met dwarslaesie en het is daar in dat huis een komen en gaan van vrijwilligers. Zo ook in ziekenhuizen. Ik denk dat momenteel alles in geld wordt uitgedrukt waarmee we andere waarden tekort doen.

Dat doe ik door mensen te informeren, on-line en in m’n omgeving. Zelf het goede voorbeeld geven. Dat is van niet te onderschatten waarde. Uitleggen waarom je de dingen doet zoals je ze doet.
Dat ja, ik krijg zelden directe reacties maar hoor later dat mensen wel gaan nadenken. Dan is mijn doel al bereikt.

Ik betaal met die premie dus ook mee aan ziektekosten van mensen die ziek zijn en er niets voor willen doen of laten en denken goed bezig te zijn met medicijnen en behandelingen waar ze alleen nog maar zieker van worden.
Dit is best irritant, ik kom ook nooit bij een dokter laat staan dat ik hun zooi ga slikken. De macht van de witte jas is nog te groot en mensen missen de kennis en het zelfvertrouwen om zelf op zoek te gaan of te vertrouwen op iemand die geen MEDICIJNEN heeft gestudeerd.
Maar we gaan door he! :-)

Ik bedoel dat we de verzorgingsstaat in z'n huidige vorm kunnen missen als we zorgen (!) voor een beter alternatief. Als voorbeeld: mantelzorg niet als optie, maar als logische manier om voor een ziek familielid of vriend te zorgen. En als iemand veel zorg nodig heeft, deze zorg verdelen over verschillende familieleden en vrienden (gemeenschap).

Zonder inmenging van de overheid en dan dus liever ook zonder de inmenging van Big Pharma en verwante instellingen (ziekenhuizen, medische opleidingen, zorgverzekeraars). Geen opgelegde verplichte verzekeringspremie en met het geld wat je dan als burger uitspaart, zelf kunnen beslissen waar je terecht kan voor een medische behandeling.

Dat soort dingen!

Mark

Dit is hier opeens een zeer interessante en belangrijke discussie.
Ja, naar jezelf kijken en wijzen. Wat doe ik zelf.

Ik heb best wel grondig de bezem door mijn leven gehaald:

Eet natuurlijk en/of biologisch
Heb alleen natuurcosmetica, ook bandages, watjes etc. van biologische katoen
Heb eco/natuurlijke poetsmiddelen, als ik het kan doen met azijn of natriumbicarbonaat is het helemaal goed
Geef mijn beesten alleen biovoeding
Zet adviezen van het forum om: Gebruik sole, levertraan/boterolie, rauwe melk, bijna geen zoet, wel KZeezout, bouillon
Ben van mijn humanistische overtuiging afgevallen en geloof nu in de spiritualiteit van de natuurvolkeren
Ben (allang) niet meer feministisch
Kijk heel kritisch naar wetenschap en mijn eigen studie
Volg de geopolitiek
Ga naar lezingen, volg het forum, lees veel (andere) boeken
Probeer mensen te informeren, allereerst de mensen die mij heel belangrijk zijn, nl. mijn eigen ouders. Ook mijn beste vriendin, maar dat is nog moeilijker
Geef sowieso informatie aan iedereen als het te spreken komt en past in de discussie
Heb (ook vanwege mijn laatste baan) mijn financiële uitgaven drastisch verminderd en ga er nu zo mee door, ben ook van fashionvictim gewoon geworden
Neem al altijd verantwoording in het leven, betaal een gelijkwaardig aandeel van vaste lasten en betaal verder al mijn eigen uitgaven zelf (ALTIJD GEDAAN).
We hebben een groentetuin, kopen ook op de biomarkt, ga naar boerderijen inkopen.
Doorzie de leugens in de media en de wetenschap
Doorzie de agenda 21/NWO
En misschien nog wel meer...

Dorothé

En het is nog niet voldoende.

Als ik weer eens zover kom dat ik lezingen ga geven, nu dan echter met een andere insteek, dan ben ik echt tevreden. Maar laat me eerst maar eens mijn draai in het nieuwe werk vinden, dat vergt op het moment ook wel het een en ander van me.

Dorothé

Zomaar 2 vragen uit een enquete van het World Economic Forum.

C_2tz9yVwAAxm9r.jpg

Mark

Het toepassen van geo-engineering (chemtrails) wordt openlijk toegegeven in de New York Times. Ze draaien er niet meer omheen, ook niet naar het grote publiek toe. Want klimaatverandering...

Mark

Wat me steeds meer duidelijk wordt, is dat men elk thema kan bekijken vanuit de zichtwijze van de natuurvolkeren.

Hoe men goed leeft - o.a. de voeding, maar ook andere zaken zoals nationalisme, spiritualiteit, feminisme, homoseksualiteit, politiek....

Wat verkeerd is - dit zijn dan ook dezelfde thema's als hierboven...

Dus men kan alles naast de meetlat leggen van de leefwijze en de ervaring van de natuurvolkeren.

Het is soms moeilijk om in een discussie te zien wat waarheid is, omdat men door taal/hypocrisie/politieke correctheid soms niet weet hoe men tot de waarheid kan komen omdat er altijd wel meerdere mogelijkheden zijn met voor- en nadelen.
Jouw opmerking Mike van de waarheid ligt niet in het midden is heel sterk. De waarheid ligt inderdaad niet in het midden, want dan kan men elke kant uit. De meetlat moet zijn positieve ervaring van volkeren uit het verleden en dit zijn de natuurvolkeren. Hier kun je in elke discussie vanuit gaan.

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan