Ik zit op mijn werk tussen allemaal doktersassistentes. Vandaag in de pauze zat ik met 2 hele aardige collega's samen en ineens raakten we aan de praat over medicijnen.
Het ging over verschillende thema's:
- ADHD - ze vonden het wel nodig, de psych. schreef niet voor niets medicijnen voor
- statines - dat was goed want diabetici liepen veel gevaar op hart- en vaatziektes, er kwamen ook steeds meer mensen met hartproblemen erbij.
- griepspuit - zeer goed voor zwakken, zoals ouderen
- cholesterol - ik gaf aan dat de waardes steeds meer verlaagd waren om meer mensen aan de medicijnen te krijgen - nou, dat vonden ze dus niet
- Er waren geen artsbezoekers meer en de zorgverzekeringen vergoeden alleen de goedkoopste medicijnen dus de farmaceutische industrie had geen invloed hierop.
- Nederland was een geweldig land waar heel veel aan preventie gedaan werd.
Tja, ik ging er objectief tegen in, maar ik bevind me natuurlijk in een zorgcircuit en mag niet te sterk van leer trekken. Tegen collega's is dat nog wel okay, maar laat het niet de leiding horen. Het is natuurlijk ook wel vreemd als ik in die branche werk en er dan zo over denk. Dus, ik moet op mijn tellen passen..........
Dorothé