Allergieën , advies gevraagd

oké is dan weer meegenomen ,wie kan mij vertellen of honing misschien ook een alternatief is (koolhydraten) bij een lekke darm ? zodat ik dus minder vezelrijk hoef te eten.
 
Pike en anderen:
in het algemeen is het zo dat THC helpt bij rust, slapen, pijnstillend en kanker
en de CBD is voor meer energie, helderheid, alertheid, tegen ontstekingen en reparatie van zenuwschade.
Volgens Wernard Bruining is het slim een combi te maken die je zelf helemaal moet uitvinden. CBD versterkt de effecten van THC zoals hierboven genoemd.
Maar ik neem bv. voor slapen (sliep slecht) 1 druppel THC en geen CBD, dan word ik juist alert/wakker, terwijl overdag je juist helder wil zijn en dan meer naar CBD of een combi van CBD en THC neigt.
Dit is wat algemeen geldt maar kan ook andersom zijn of totaal niet werkt, alhoewel ik de indruk heb dat veel mensen er enige tot veel baat bij hebben.
De kinderarts van onze dochter 23 jaar geleden zei toen al dat medicatie op kinderen en dieren vaak een averechts effect heeft.
 
@Henry,
ik ga hier toch mee door,bij het GAPS dieet kijken ze er ook niet naar om

Je geeft in je eerste post aan dat je niet helemaal tevreden bent en er nog klachten aanwezig zijn, en dus graag advies wilt vwb je allergieen. Advies wordt vervolgens gegeven en je zegt dat je er toch maar mee doorgaat omdat een of ander dieet er niet naar kijkt.
Ik leg je uit wat het verband is tussen allergieën en je kwalen (ontstekingen etc).
Waarom uberhaupt vragen naar advies als je zelf toch al hebt besloten om het GAPS dieet te volgen voor je problemen?
 
Johan ik ben blij ben de vele informatie die jij gegeven hebt,en zal me hiermee in blijven verdiepen.Ik vroeg om advies omdat GAPS ook niet gepaard gaat met allergieen en ook had ik belangrijke vragen.Ik doe zeker wat met jouw info ,het enigste wat ik nu niet opvolg is stoppen met soep en kefir en appelazijn dit zijn voor mij ook geen allergenen voeding.Ondanks dat ze histamine rijk zijn ,denk ik dat de voordelen opwegen tegen de nadelen.Ik moet dit proces ook afmaken voordat ik complete andere dingen ga doen.Voor mij blijft dit topic zeer belangrijk en heb dus al veel opgevolgd in mijn eetpatroon.Ik lees dat histamine invloed heeft op jouw klachten.Vraag me in het algemeen af hoeveel invloed heeft histamine op de ontstekingsreactie bij reuma ,fibromyalgie etc, histamine is toch niet de enigste trigger die voor ontstekingen zorgen ?
 
Ik vraag mij af of die cannabisolie wel enig effect heeft als er nauwelijks THC in zit. Want THC is nu juist het werkzame bestanddeel van die plant

Er zit tegenwoordig veel meer THC en minder CBD in wiet dan vroeger. Wat allerlei vervelende gevolgen kan hebben. THC en CBD in de juiste verhouding versterken elkaars medicinale werking en verminderen de high/stoned die je krijgt. Van THC wordt je high/stoned, hongerig en slaperig. Van CBD wordt je alert/wakker.
De ene persoon zweeft al van 1 drupje THC, een ander pas na 5. En hetzelfde geldt voor CBD. Dat kan voor de een al voor een slapeloze nacht zorgen na 1 druppel, terwijl de ander nergens last van heeft. Je moet, als je dit wil gebruiken, zelf experimenteren met je persoonlijke dosis. Ik ben bijvoorbeeld uitgekomen op 's morgens en 's middags 3 druppels CBD-olie en 1 druppel THC-olie. En voor 's avonds 2 druppels CBD-olie en 2 druppels THC-olie. Maar dat kan dus voor iedereen weer anders zijn!

Ik ben nu zelf mijn mijn wiet aan het kweken om er olie van te maken en heb gekozen voor een plant met 6% THC en 6% CBD, omdat ik het medicinaal gebruik. Recreatieve gebruikers gaan veelal voor planten met minder dat 1% CBD en meer dan 20% THC.

O ja, wietolie = cannabisolie, dat heeft verder niets te maken met de werkzame stoffen. CBD-olie wordt veelal gemaakt van hennepplanten. En er is ook nog zoiets als hennepzaadolie, dat wordt gemaakt door de zaadjes te persen. Daar zit helemaal geen THC in en daar wordt je ook niet high van.

Manon
 
Kan ik een allergische reactie ontdekken door een bepaald voedingsstof op mijn huid te smeren met vooraf een naald prikje ,indien een allergie hoort het dan altijd rood te worden of is dit niet altijd zeker ?
 
@Henry,

Johan ik ben blij ben de vele informatie die jij gegeven hebt,en zal me hiermee in blijven verdiepen.Ik vroeg om advies omdat GAPS ook niet gepaard gaat met allergieen en ook had ik belangrijke vragen.Ik doe zeker wat met jouw info ,het enigste wat ik nu niet opvolg is stoppen met soep en kefir en appelazijn dit zijn voor mij ook geen allergenen voeding.Ondanks dat ze histamine rijk zijn ,denk ik dat de voordelen opwegen tegen de nadelen.Ik moet dit proces ook afmaken voordat ik complete andere dingen ga doen.Voor mij blijft dit topic zeer belangrijk en heb dus al veel opgevolgd in mijn eetpatroon.Ik lees dat histamine invloed heeft op jouw klachten.Vraag me in het algemeen af hoeveel invloed heeft histamine op de ontstekingsreactie bij reuma ,fibromyalgie etc, histamine is toch niet de enigste trigger die voor ontstekingen zorgen ?

Goed om te vernemen Henry! Problemen met histamine wordt vaak onderschat. Je kunt ook niet alles wat histamine bevat vermijden, dat is niet te doen. Net wat je zegt, voor jezelf moet je dan de voordelen opwegen tegen de nadelen.

Een hoog histamine gehalte = meer ontstekingen in het lichaam. En de ontstekingen zijn de oorzaak van de Fibromyalgie. Fibromyalgie is een voorbeeld van een aandoening waarbij de meeste mensen een chronische laaggradige ontsteking bij hebben. En deze chronische ontsteking kan overal vandaan komen, denk aan sinusitis, vanuit je darmen, ontsteking in de knie etc. En zo kan een hoog histamine gehalte dus ook bijdragen aan een chronische ontsteking in het lichaam.
 
Ter aanvulling; het is denk ook goed om te weten dat een hoog histamine gehalte in verhouding staat met een laag serotonine gehalte. Dit is de reden dat veel mensen tijdens het hooikoorts seizoen meer 'lusteloos' zijn.
Daarnaast is het voor mensen met Fibromyalgie goed om te weten dat een hoog histamine gehalte het groeihormoon remt! Het groeihormoon is vooral bij Fibromyalgie patienten van belang voor een goede (hersen)doorbloeding. Het groeihormoon wordt tijdens de slaap het meeste aangemaakt, omdat de slaap verstoord is bij de meesste Fibromyalgie patienten, hebben zij vaak al een tekort aan het groeihormoon.

http://area1255.blogspot.nl/2014/08/histamine-receptors-h1h2h3-and.html
 
Het is nu ongeveer een week dat ik het DPP IV enzym niet meer neem. Het lijkt iets beter te gaan wat betreft de klachten mbt hooikoorts, al vermoed ik dat deze klachten vanuit de bijnieren komen.
Helaas nemen klachten zoals onrust, spanningen, hoofdpijn, nekpijn en dergelijke toe.
Op deze site lees ik:

Een afname in de DPP-IV activiteit leidt dus tot een toename van stresssymptomen (onrust, opgejaagdheid, angst, impulsiviteit, restless legs) R .

Dit is voor mij toch reden om per direct weer met het enzym te beginnen.

Tijdens de periode dat ik het enzym al wel slikte (wat ik slechts iets meer dan 1 maand gedaan heb) viel het me wel op dat ik meer naar suiker verlangde. Ik heb begrepen dat dit erbij hoort:

Psychische ontwenningsverschijnselen: verhoogde prikkel- en stressgevoeligheid, geïrriteerdheid, moeheid, toegenomen behoefte naar suiker

Geen idee of ik aan die behoefte moet toegeven, dat is dus wederom een kwestie van uitproberen.

Ook was ik vaak erg misselijk maar ik heb begrepen van Mtje dat het enzym ontgiftend werkt. Ik vermoed dat mijn lever vanwege mijn kwikbelasting daar niet zoveel mee kan. Ik heb nu even geen idee hoe ik dat ga aanpakken, dus tips zijn welkom :)
 
Ook dat enzym is afleiding van waar het werkelijk om gaat, waarmee overigens niet gezegd is dat het suppleren hiermee niet zinvol zou zijn. Ook Flamand richt zich op een deelprobleem als de typisch westerse academicus die hij is. Het hoofdprobleem is verzwakte bijnieren, puur en simpel. Het is hetzelfde verhaal als B12-tekort, hopeloos ingewikkelde kwikprotocollen en andere 'remedies' tegen chronische overbelasting (stress) van lichaam en geest. De boodschap is simpel: ondersteun het zelfgenezende en zelfontgiftende vermogen van je eigen lichaam i.p.v. afhankelijk te ziin van hulpmiddelen. Dit is ook de boodschap van WAPF!

Mike
 
O verdorie Mike, je hebt zo enorm gelijk. Maar ik weet niet meer hoe ik die bijnieren goed krijg. Echt, ik weet het niet meer. Er is teveel stress op dit moment (sinds begin dit jaar) en ik word steeds onrustiger.

Vitamine C, zoethout, bakken met vet, dierlijke eiwitten ... ik volg het hele protocol maar ik merk dat ik steeds verder af zak.

 
Ja, ik heb de Nutricology, Adrenal, Natural Glandular heel even geprobeerd, al is dit wel ruim een jaar geleden.

Ik werd er behoorlijk gestressed en 'tied up' van. Dat had ik van de week overigens 'zomaar' vlak voordat ik ongesteld werd ook heel erg. Dan kan ik niet meer rustig zijn, niet stil zitten en barst ik van de energie en drukte. Ik heb uiteindelijk de pot maar weg gegooid want ik durfde er niet meer mee te beginnen. Ik was bang dat het me teveel op zou jagen.

Het 'tied up' zijn heb ik overigens vaker. Ik ben iemand die heel moeilijk rust kan vinden. De afgelopen paar maanden leek het soms nog best aardig te lukken, maar de laatste paar weken lijkt er weer een omslag.

 
Dan lijkt het er op dat jij zo iemand bent van 'mind over matter'. Wat jij ook eet, drinkt of slikt, het helpt allemaal geen zier. Hieruit leid ik af dat jij het probleem niet op fysiek niveau moet oplossen, maar op emotioneel/geestelijk/energetisch/spiritueel niveau. Daar zit jouw onrust en jouw lichaam volgt.

MIke
 
Heel erg eens Mike, wederom. Ja sorry, ik weet dat ik het vaak zeg maar je hebt gewoon wederom weer gelijk.

Ik blijf maar piekeren, malen, denken. Niets lijkt te helpen.
Een heel enkele keer is het stil en ben ik ineens reuze ontspannen. Vreemd genoeg is dat wel altijd buiten mijn eigen huis. Maar waar het nu precies aan ligt?

Natuurlijk zijn er veel factoren zoals verleden, onverwerkte rotzooi in hoofd (en dus in lijf, en vv). Dit speelt op het moment weer heel erg, nadat ik een periode alles redelijk overzichtelijk had. De Matrix/het Leven vond het tijd om te laten zien dat het pad toch niet zo glad geworden was als ik hoopte :-?

Ik weet hier geen uitweg mee en dus houd ik maar stug vol met zo gezond mogelijk eten en zoveel mogelijk proberen een weg te vinden in mijn eigen chaos.
 
Heksje, als je je vooral thuis gespannen voelt, kan het zijn dat er veel negatieve energie hangt in je huis (opgebouwd door ruzies, negatieve gedachtes, stress, etc.).

Je kan je huis energetisch laten clearen als dat je aanspreekt.
Bijvoorbeeld via Juno Burger:
http://junoburger.com

Dit heeft overigens vooral zin als je tegelijkertijd stress-factoren zoveel mogelijk buiten de deur houdt, anders is het dweilen met de kraan open uiteraard.

Mark
 
Ja Mark, het huis is niet pluis. Niet door persoonlijke dingen, maar volgens mij door verkeerde energie en straling. We hebben daarom ook verhuisplannen. Deze bezorgen me tot nu toe overigens geen stress want dit geeft juist uitzicht op wat leuks :)

Ik moet met de stress en het verleden aan de slag. De confrontatie met het verleden is sinds eind vorig jaar ineens opgetreden wegens overlijden van mijn vader met daarbij komend ziekte, verhuizing en claimgedrag van mijn moeder. De rollen hebben allemaal een behoorlijke veranderingsslag gekregen en ik merk dat ik hier aan onderdoor ga. Ik ben al behoorlijk grenzen aan het stellen, maar het lijkt helaas weer veel te laat.
 
hoi Heksje, het kan nog knap lastig zijn om in jouw specifieke geval te weten wat gezonde voeding voor je is en wat niet of wat een gezonde manier van eten is. Dit zeg ik in reactie op dat je zegt dat "je stug volhoudt met gezond eten." Vandaag ben ik te rade gegaan bij een acupuncturist en die heeft me voedingsadviezen gegeven die specifiek gericht zijn op mijn huidige lichamelijke klachten. Het zijn op zich vind ik zelf best voor de hand liggende dingen en als ik heel veel tijd had gehad om te voelen wat goed voor me was en wat niet, dan zou ik die dingen zelf ook wel hebben kunnen bedenken/aanvoelen. Zo raar was het niet. Bijv. in mijn geval: niet te veel tegelijk eten (en dan maar tussendoor wel eten: dus daar moet ik dan wel op tijd aan denken). En bijv.: water drinken: ik heb zoveel toxinen te verstouwen: ik drink van mezelf niet makkelijk water, maar ik voel minder pijn als ik er wel aan denk om op tijd water te drinken. En ook: niet te zuur, niet te vet, niet te gekruid eten. Allemaal te zeer een belasting nu (en eerder ook al) voor mijn spijsvertering: als ik die regels niet in acht neem, dan wordt het alleen maar erger. Dit had ik allemaal zelf kunnen bedenken als ik in balans was, want ik voel dat het klopt. Maar het punt is: ik heb het niet zelf bedacht. Misschien kun je hulp gebruiken?
 
Niet door persoonlijke dingen, maar volgens mij door verkeerde energie en straling.

En vervolgens noem je een aantal zeer ingrijpende persoonlijke dingen. Lijkt me dat dat wel invloed gehad kan hebben op de energie in jullie huis. Voelde het huis al niet fijn voordat deze gebeurtenissen plaatsvonden?

 
Inderdaad lijkt het nogal vreemd wat ik zeg. Ja, het huis voelt al vele jaren erg slecht, voordat al deze gebeurtenissen los barstten.

Behalve energie en straling zijn er natuurlijk wel meer factoren (geluidsoverlast) die het hier wonen minder aangenaam maken. Maar ook deze factoren spelen al veel langer.

Nu bedenk ik me wel tijdens het typen dat dit natuurlijk ook weer al langer inspeelt op mijn hele gestel. Het heeft mijn genezing vast ook al in de weg gestaan.

Kortom: het is een zooitje!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.153
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan