Het is nu ongeveer een week dat ik het DPP IV enzym niet meer neem. Het lijkt iets beter te gaan wat betreft de klachten mbt hooikoorts, al vermoed ik dat deze klachten vanuit de bijnieren komen.
Helaas nemen klachten zoals onrust, spanningen, hoofdpijn, nekpijn en dergelijke toe.
Op
deze site lees ik:
Een afname in de DPP-IV activiteit leidt dus tot een toename van stresssymptomen (onrust, opgejaagdheid, angst, impulsiviteit, restless legs) R .
Dit is voor mij toch reden om per direct weer met het enzym te beginnen.
Tijdens de periode dat ik het enzym al wel slikte (wat ik slechts iets meer dan 1 maand gedaan heb) viel het me wel op dat ik meer naar suiker verlangde. Ik heb begrepen dat dit erbij hoort:
Psychische ontwenningsverschijnselen: verhoogde prikkel- en stressgevoeligheid, geïrriteerdheid, moeheid, toegenomen behoefte naar suiker
Geen idee of ik aan die behoefte moet toegeven, dat is dus wederom een kwestie van uitproberen.
Ook was ik vaak erg misselijk maar ik heb begrepen van Mtje dat het enzym ontgiftend werkt. Ik vermoed dat mijn lever vanwege mijn kwikbelasting daar niet zoveel mee kan. Ik heb nu even geen idee hoe ik dat ga aanpakken, dus tips zijn welkom