Amalgaam vullingen vervangen voor composiet

Beste Tanja,

Ik denk dat iedereen elkaar gek zit te maken en op zit te jutten.vooral die bio tandartsen want angst regeert daarbij vaak. mensen maken elkaar vaak banger dan ze hoeven zijn ,zelfde als met bio eten en je moet mageren melk nemen ipv van volle melk. dat doe ik allemaal ook niet. ik eet gewoon volle produkten omdat ik dat lekkerder vind en word niet dik .eten kan je doen wat je wil als je het met mate doet.en je moet ook blijven bewegen wat veel mensen niet doen. ik ken er die maaltijden overslaan. en alleen maar slankie eten omdat ze bang zijn om dik te worden en toch worden ze dan dik..waarschijnlijk omdat ze wel elke dag limonade drinken en andere zoethoudende dranken drinken. sporten willen ze ook niet omdat het niet hun ding is.

en er is zoveel bewezen wat achteraf weer anders was
er zijn mensen die hun hele leven roken en geen longkanker krijgen terwijl anderen het wel krijgen terwijl ze nooit gerokt hebben. ik denk als je iets krijgt dat je het dan toch wel krijgt. mijn vader is 40 jaar lasser geweest en in de giftige lasdampen gestaan.als elke lasser moet gaan druppelen voordat hij naar zijn werk gaat gaan we het ver zoeken.vader is nu 85 en kern gezond. ik bedoel maar om aan te geven.

vroeger is er zoveel in mijn gebit geboord en altijd weer vullingen eruit en erin gegaan. ik weet nog te herinneren dat ik vaak stukjes amalgaam vullingen terug vond in mijn mond na een tandarts bezoek.

ik dacht dan kan dit er ook nog wel bij. ik had trouwens ook geen zin om 120 kilometer te gaan rijden voor een paar vullingen eruit te laten halen. mijn grootste angst was de napijn maar dat viel gelukkig mee. ik denk eerder dat het boren meer irritatie veroorzaakt dan het composiet zelf. de vorige keer heeft een tandarts een half uur zitten boren en verging ik van de pijn.nu waren ze er op 2 minuten uit. was enkel vervangen dus. mijn kiezen gevuld met composiet zijn nu weer mooi wit en ziet er in ieder geval beter uit dan dat amalgaam
 
tandartsen doen zichzelf en hun assistentes ook zeer tekort door onzorgvuldig werken. Trouwens met wel zorgvuldig werken zijn ze er ook niet 100% vrij van. Dus ik heb diep respect voor de tandartsen die zich hier bewust van zijn en toch mensen helpen om van hun amalgaan af te komen.
 
Ik heb het amalgaam bij de gewone tandarts laten verwijderen . er is echt niks aan. je krijgt ook niks binnen ofzo. ze zuigen het gewoon goed af .rubberdam en druppels gebruiken enz is gewoon grote onzin. in die 25 jaar dat je amalgaam vullingen er zitten heb je al meer kwik binnen gehad dan bij het eruit halen.je moet ook niet slikken tijdens de behandeling. goed mond spoelen achteraf en klaar.

André, het klinkt alsof je je om hebt laten praten door je tandarts. Dit zijn typische teksten van een reguliere tandarts namelijk.

Bekijk dit filmpje en je begrijpt dat je zeer zorgvuldig te werk moet gaan bij het verwijderen van amalgaam. Je ziet behalve de grote hoeveelheden kwikdamp ook het amalgaamslijpsel wat vrij komt. Het verwijderen van amalgaam levert ten opzichte van alles waar je vullingen de afgelopen jaren aan bloot zijn gesteld, verreweg de grootste hoeveelheden kwikdamp op.

http://www.mcclatchydc.com/latest-news/article51930940.html

Mark
 
Beste Tanja,

Ik denk dat iedereen elkaar gek zit te maken en op zit te jutten.vooral die bio tandartsen want angst regeert daarbij vaak. mensen maken elkaar vaak banger dan ze hoeven zijn ,zelfde als met bio eten en je moet mageren melk nemen ipv van volle melk. dat doe ik allemaal ook niet. ik eet gewoon volle produkten omdat ik dat lekkerder vind en word niet dik .eten kan je doen wat je wil als je het met mate doet.en je moet ook blijven bewegen wat veel mensen niet doen. ik ken er die maaltijden overslaan. en alleen maar slankie eten omdat ze bang zijn om dik te worden en toch worden ze dan dik..waarschijnlijk omdat ze wel elke dag limonade drinken en andere zoethoudende dranken drinken. sporten willen ze ook niet omdat het niet hun ding is.
en er is zoveel bewezen wat achteraf weer anders was
er zijn mensen die hun hele leven roken en geen longkanker krijgen terwijl anderen het wel krijgen terwijl ze nooit gerokt hebben. ik denk als je iets krijgt dat je het dan toch wel krijgt. mijn vader is 40 jaar lasser geweest en in de giftige lasdampen gestaan.als elke lasser moet gaan druppelen voordat hij naar zijn werk gaat gaan we het ver zoeken.vader is nu 85 en kern gezond. ik bedoel maar om aan te geven.

vroeger is er zoveel in mijn gebit geboord en altijd weer vullingen eruit en erin gegaan. ik weet nog te herinneren dat ik vaak stukjes amalgaam vullingen terug vond in mijn mond na een tandarts bezoek.

ik dacht dan kan dit er ook nog wel bij. ik had trouwens ook geen zin om 120 kilometer te gaan rijden voor een paar vullingen eruit te laten halen. mijn grootste angst was de napijn maar dat viel gelukkig mee. ik denk eerder dat het boren meer irritatie veroorzaakt dan het composiet zelf. de vorige keer heeft een tandarts een half uur zitten boren en verging ik van de pijn.nu waren ze er op 2 minuten uit. was enkel vervangen dus. mijn kiezen gevuld met composiet zijn nu weer mooi wit en ziet er in ieder geval beter uit dan dat amalgaam
 
Ik denk dat iedereen elkaar gek zit te maken en op zit te jutten.vooral die bio tandartsen want angst regeert daarbij vaak. mensen maken elkaar vaak banger dan ze hoeven zijn ,zelfde als met bio eten en je moet mageren melk nemen ipv van volle melk. dat doe ik allemaal ook niet. ik eet gewoon volle produkten omdat ik dat lekkerder vind en word niet dik .eten kan je doen wat je wil als je het met mate doet.en je moet ook blijven bewegen wat veel mensen niet doen. ik ken er die maaltijden overslaan. en alleen maar slankie eten omdat ze bang zijn om dik te worden en toch worden ze dan dik..waarschijnlijk omdat ze wel elke dag limonade drinken en andere zoethoudende dranken drinken. sporten willen ze ook niet omdat het niet hun ding is.
en er is zoveel bewezen wat achteraf weer anders was
er zijn mensen die hun hele leven roken en geen longkanker krijgen terwijl anderen het wel krijgen terwijl ze nooit gerokt hebben. ik denk als je iets krijgt dat je het dan toch wel krijgt. mijn vader is 40 jaar lasser geweest en in de giftige lasdampen gestaan.als elke lasser moet gaan druppelen voordat hij naar zijn werk gaat gaan we het ver zoeken.vader is nu 85 en kern gezond. ik bedoel maar om aan te geven.

vroeger is er zoveel in mijn gebit geboord en altijd weer vullingen eruit en erin gegaan. ik weet nog te herinneren dat ik vaak stukjes amalgaam vullingen terug vond in mijn mond na een tandarts bezoek.

ik dacht dan kan dit er ook nog wel bij. ik had trouwens ook geen zin om 120 kilometer te gaan rijden voor een paar vullingen eruit te laten halen. mijn grootste angst was de napijn maar dat viel gelukkig mee. ik denk eerder dat het boren meer irritatie veroorzaakt dan het composiet zelf. de vorige keer heeft een tandarts een half uur zitten boren en verging ik van de pijn.nu waren ze er op 2 minuten uit. was enkel vervangen dus. mijn kiezen gevuld met composiet zijn nu weer mooi wit en ziet er in ieder geval beter uit dan dat amalgaam
 
Men zuigt niet af waardoor het er heel spectaculair uitziek, zoals wanneer je met licht aan met de auto door mist rijdt. Waterdruppels vermengd met organische en anorganische bestanddelen. Er zijn protocollen die niet toestaan zo te werken. Daarom zal iedereen nevelzuigers gebruiken met een grote capaciteit die het grootste deel van deze aerosool afvangen. Specifiek voor amalgaam verwijdering zijn speciale opzetstukjes die elke tandarts wel heeft en de efficiëntie van afzuiging optimaliseren
 
@Andre

Ik vraag me af waarom je je amalgaamvullingen hebt laten verwijderen als het toch allemaal wel meevalt. Je zal vast wel een oom kennen die er 90 mee is geworden toch? En gewoon lekker roken hoor en biologische voeding is ook allemaal onzin. Het staat van tevoren toch al allemaal vast wat je krijgt.

Dat is in feite wat je schrijft.

Zelden op dit forum zoveel onzin in 1 bericht gelezen.
Je hebt volgens mij ook geen idee wie Weston Price was.

Mark
 
Stel dat je 90 jaar oud wordt, dan gaat het er ook om HOE je oud wordt. Kijk om je heen en je ziet het. Mensen slikken handenvol pillen om hun klachten in toom te houden (denken ze). Andre, iedereen moet maar doen wat hij niet laten kan.
 
Goede post, Mark! Dit valt idd onder dezelfde categorie als: ik heb een oom die rookte en die is 90 geworden. Of: je moet toch ergens aan dood gaan. En meer van dat soort dooddoeners. Doe wat je niet laten kunt, Andre, kwik is toch maar zo'n beetje het giftigste element op aarde...

Mike
 
Zodra je buiten gaat ademen of gaat eten word je sowieso al elke dag vergiftigd,
en dat je leven lang.dus dan kun je wel helemaal niks meer, bij de mcdonalds moet je bv ook al niet gaan eten want daar word je ook al vergiftigd, en wat ze allemaal meer in je voeding stoppen moet je ook maar niet teveel bij nadenken

en Weston price ja was een tandarts in 1800 .de techniek en hygiëne is nu wel anders dan toen. antibiotica bestond toen ook nog niet eens.
 
Price een tandarts uit 1800? Tijd om meer research te gaan, lijkt me! En niemand hier is voorstander van de Mac. Wat we wel voorstaan is een zo natuurlijk mogelijke manier van eten in een inderdaad toxische wereld. Vervuiling valt niet altijd te vermijden maar je hoeft het ook niet op te zoeken!

Mike
 
je hebt wel voor deel gelijk André. Hier op het forum zitten veel mensen met een matige gezondheid en velen van ons zijn ook slechte ontgifters. Dan kan een sanering best wel een puntje zijn.
Maar aan de andere kant kan het lichaam ook zelf dingen oplossen en gaat de voorzorg van enkelen hier behoorlijk ver. Wellicht voor hun de beste oplossing, maar niet voor alle lezers om zich hieraan te spiegelen. Ik zie jouw reacties dan ook als een nuancering op het stevige protocol wat enkelen hier volgen.
 
Nou sorry hoor Naïef, maar wat Andre hier doet is niet nuanceren maar gewoon dom kletsen. Volgens mij probeert hij voor zichzelf goed te praten dat hij te beroerd is geweest om z'n amalgaamvullinngen door een goede tandarts op de juiste manier te laten verwijderen. En het 'dan Kan je helemaal niets meer' argument is wel de grootste dooddoener die ik ooit heb gehoord. Misschien toepasselijk voor iemand die het dieet van Sonja Bakker volgt, maar wie de principes van WAPF snapt en volgt hoeft echt niet om lekker eten verlegen te zitten!!!
 
Ja ik ben het wel eens met Hamster. "Dood ga je toch wel" argumenten zitten we hier echt niet op te wachten.
 
mijn man hoefde bij de verwijdering van een aantal vullingen ook geen druppels en volgens de tandarts (een goede!) kon hij de rest voorlopig rustig laten zitten omdat hij er toch niet op reageerde. Wel is het vakkundig verwijdert en de minst schadelijke composiet teruggezet. Want nee, je hoeft het niet op te zoeken. Maar als een biotandarts te hoog drempelig voor je is, om wat voor reden dan ook, en je functioneert goed, dan zou ik een reguliere uitzoeken.
Bij mij is in het verleden ook veel hervult met amalgaan en ik heb er toen nooit merkbaar last van gehad. Dus de meeste mensen vallen er echt niet direct van om hoor.
En voor de record, bij mij zit het overal en er het stoort ook en ik heb het ook aan mijn kinderen gegeven, dus blij ben ik er echt niet mee! Maar bij mij gaat het dan ook echt om een hele batterijvullingen en ik ben een slechte ontgifter.
Maar je hebt mensen zoals mij en je hebt mensen zoals mijn man. (die heeft er ook een buslading vol, maar zijn hele leven al aan de roomboter en rauwe melk ;) )

En soms moeten we hier op het forum toch oppassen vind ik, dat de voorzichtigste weg niet heilig moeten verklaren. Daarom is het eigenlijk wel even een verademing dat lievergezond even afwezig is, want die is ook af en toe roomser dan de paus. En ik merk aan mezelf dat ik dan de neiging krijg, om ook erg voorzichtig te worden, terwijl dat dus ook averechts kan werken!
Ben je erg ziek en kun je niet tegen foto's maken, laat ze dan achterwege bij de tandarts. Zo niet, dan kun je ze toch beter af en toe wel laten maken, voordat het stiekem toch misgaat bij een vulling en je er pas achter komt als het al doorgerot is. Zo zijn er wel meer voorbeelden waar te voorzichtig ook niet goed is.
En ik denk dat als je een paar vullingen hebt en je ontgift goed en de gewone tandarts doet wat extra zijn best, dat het best lost loopt en je lichaam alles braaf opruimt en je er nooit last van zult hebben.
 
Naief, je doet je naam eer aan. Je wilt liever wachten tot je klachten krijgt voordat je de amalgaam gaat laten vervangen?

Je schrijft:
En ik denk dat als je een paar vullingen hebt en je ontgift goed en de gewone tandarts doet wat extra zijn best, dat het best lost loopt en je lichaam alles braaf opruimt en je er nooit last van zult hebben.

Even daarvoor schrijf je:
Maar bij mij gaat het dan ook echt om een hele batterijvullingen en ik ben een slechte ontgifter.

Hoe wil je dat rijmen?
Plus je kinderen hebben het ook en "je bent er echt niet blij mee".

Waarom zou je ze dan niet veilig laten vervangen?

Dit is hetzelfde als dat mensen zeggen dat ze ongezond eten, maar ja, ze merken er niets van, dus dat moet toch kunnen dan?

Mark
 
Liever voorkomen dan genezen lijkt mij. Als je wacht tot je klachten hebt (vaak het gevolg van vervuiling/overbelasting van de ontgiftingsorganen) dan is het verwijderen van amalgaam juist een te grote belasting voor je organen en daar heb je dan je slechte ontgifter.

Bij mij was het ook niet echt nodig om te verwijderen, maar ik vind mijzelf niet overdreven dat ik iets laat verwijderen op het moment dat ik op de hoogte ben van de schadelijke gevolgen. Je wilt toch niet willens en wetens rommel in je lijf laten zitten. Er is al genoeg vervuiling om ons heen waar we niets aan kunnen doen.
 
Waarom zou je ze dan niet veilig laten vervangen?

niets liever, maar op dit moment is het niet verantwoord
 
je overdrijft zeker niet Tanja. Maar als je ze had laten zitten was je ook niet onnozel en onverantwoord.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.261
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan