Amalgaam vullingen vervangen voor composiet

op een bepaald moment in mijn leven nooit geen last gehad van amalgaan.
Laatste jaren echter veel tandenknarsen, ook overdag.
Dit gaat niet van het ene op het andere jaarn maar wel van jarenlange allerlei overbelasting/opstapeling waardoor ineens, vooral tijdens/in de overgang opeens allerlei klachten om de hoek komen kijken. Ik denk dat het altijd een optelsom is.
Mijn eerste 5 vullingen bij Aldente laten doen in 2 zittingen, daarna ben ik een week heel erg ziek geweest.
Daarna anderhalf jaar gewacht en nu in 2 maanden 3 vullingen laten doen in 2 zittingen. De eerste keer, na een week een kleine depressie waar ik nooit last van heb van een paar dagen, de tweede keer is goed gegaan. Ik slik wel wat druppels van Heel en korrels homeopathisch. De laatste keer bij een reguliere tandarts hier dichtbij en werkt met cofferdam en afzuiging en heeft het boek van Ramiel Nagel gelezen. Zo kan het dus ook.
 
Maar aan de andere kant kan het lichaam ook zelf dingen oplossen en gaat de voorzorg van enkelen hier behoorlijk ver. Wellicht voor hun de beste oplossing, maar niet voor alle lezers om zich hieraan te spiegelen. Ik zie jouw reacties dan ook als een nuancering op het stevige protocol wat enkelen hier volgen.

En soms moeten we hier op het forum toch oppassen vind ik, dat de voorzichtigste weg niet heilig moeten verklaren.

Helemaal mee eens!
 
:)

@Marijan,
ik kan mij herinneren dat Poekie ook behoorlijk last had van de verwijdering. Ik meen dat zij toen een rauwe melkkuur van 2 weken heeft gedaan en dat dat super hielp.
Ik heb het gevonden:


Wij hebben in 2010 twee weken geleefd op rauwe melk, kefir en water/sole.

Ik had mijn amalgaam vullingen laten verwijderen en dat leverde mij een kwikvergiftiging op.

Dit merkte ik door een ophoping van afvalstoffen onder aan mijn been, een vaginale schimmelinfectie en een zenuwtrekje/tic in mijn gezicht. Toen schrok ik heel erg want ik dacht; als het al zo dicht bij mijn hersenen zit dan is het niet best.

Voor de schimmelinfectie heb ik bovendien ook kokosolie gegeten en inwendig aangebracht; het was met 3 dagen over.

Na twee weken rauwe melk en kefir was de afvalophoping verleden tijd en het ticje in mijn gezicht was ook over.


We wisten niet wat we moesten verwachten, oftewel zou de melk/kefir inname voldoende zijn zo door de dag heen.

Ik kan je vertellen, we hebben totaal geen honger gehad of behoefte aan tussendoortjes.

En het was ook nog eens erg gemakkelijk; je hoefde niet na te denken over wat nu weer te eten.

We begonnen ’s ochtends gewoon met onze 2 glazen sole en af en toe een glas sole tussendoor maar de rest was melk en kefir.

We dronken ieder ongeveer 1,5 liter melk/kefir per dag.


Lia


 
Waarom zou je ze dan niet veilig laten vervangen?

niets liever, maar op dit moment is het niet verantwoord

Je kan er toch ook eerst 1 vervangen om te kijken hoe dat gaat? Het slechte ontgiften is waarschijnlijk veroorzaakt door de kwik in de amalgaam.

Mark
 
Je kan er toch ook eerst 1 vervangen om te kijken hoe dat gaat? Het slechte ontgiften is waarschijnlijk veroorzaakt door de kwik in de amalgaam.
je bent even vergeten Mark, dat je mij laatst in een ander topic advies gegeven hebt. Ik hoef mijn baby niet verder te belasten.
En volgens de tandarts was het in mijn geval het beste alles er in 1 keer uit te halen.
Het probleem met gericht ontgiften is dat je ook trekt aan de vullingen die er nog zitten.
Helaas is het niet gelukt om ze voor de zwangerschap te verwijderen. Ik ben inderdaad ook wel benieuwd welke hardnekkige problemen die ik nu heb te danken zijn aan de kwik en daar zal ik pas achter komen na de sanering en ontgifting. Mijn schildklier bv zou ook beter mogen lopen.
Ik ben in elk geval blij dat ik niet naar het onnozele advies heb geluisterd om tijdens de zwangerschap te saneren, onder het mom, het is slecht voor je, dan ben je er maar vanaf.
 
@liesje, ik ga half mei. Mijn man denkt er ongeveer net zo over als een paar hier in deze topic. Hij zegt waarom ga je eraan zitten, zou eerst uitzoeken of die vulling wel lekt en zo niet gewoon mee wachten!

Ik snap dat niet, kwik is giftig of het lekt of niet en waarom moet ik gaan wachten tot het gaat lekken? Ik wil die zooi gewoon uit mijn mond hebben.
Ik kom net van mijn reguliere tandarts halfjaarlijkse controle en ze was zeer tevreden over mijn gebit! Toch wel bewijs hoe goede voeding effect heeft, daar waar ik vroeger om de haverklap gaatjes had, wortelkanaal behandelingen en zovaak kiespijn en bloedend tandvlees. Tot nu toe verleden tijd :-)
 
In mijn tienerjaren heb ik ook bij reguliere tandartsen zonder extra bescherming amalgaam laten verwijderen of laten boren erin. Op dat moment niet direct last van gehad maar midden twintig kreeg ik opeens zware klachten ook wel fibromyalgie genoemd. Zou zomaar door de kwik kunnen komen! Ik ben er van overtuigd dat je jaren later last kunt krijgen van die onzorgvuldige kwik verwijdering met name als je in de basis al ' zwak' bent. Ik wil in elk geval geen enkel risico meer lopen ;-)
 
je bent even vergeten Mark, dat je mij laatst in een ander topic advies gegeven hebt. Ik hoef mijn baby niet verder te belasten.


Dat was ik inderdaad vergeten. Ik hou het allemaal niet meer bij ;-)
Ontgiften of je amalgaam laten verwijderen tijdens zwangerschap of bij borstvoeding is inderdaad uit den boze.

Mark
 
Potverdorie ben toch potje verdrietig. Heb ik gewoon wéér cariës! En ik kwam niet eens voor controle. Heb er verdorie net wen paar laten vullen. Ik word hier echt moedeloos van hoor.
 
Ah wat vervelend muis :-(

Denk niet dat het aan de citroen en appelazijn ligt hoor dat gebruiken de meeste hier toch.
Met wat poets jij? Geen idee of dat wat ermee te maken kan hebben maar je weet nooit.
 
Weleda en Himalaya tandpasta. Geen fluor.

Maar ik ben hormoon nog steeds uit balans en osteoperose. Het zal vast diep zitten. Misschien komt het er nu uit na 2 leverreinigingen?
 
Neem wel Manuka honing in de groene thee iedere morgen.

Dan zal dit citaat uit Genees tandbederf van Ramiel Nagel wel bijzonder interessant zijn voor je:

Op een dag klaagde mijn dochter over een beetje kiespijn. Omdat ik zorgvuldig waakte over haar voedingspatroon wist ik de oorzaak en ook de aanpak. Ze had te veel onverhitte honing gegeten. De honing had haar bloedsuikerspiegel gedurende te lange tijd doen stijgen, waardoor haar gehalte aan calcium en fosfor uit balans was geraakt en ze tandbederf kreeg.
We gingen honing en andere zoetmiddelen in haar voeding meer beperken en letten hier zorgvuldig op. Dat was ruim een jaar geleden en sinds die tijd heeft ze geen enkele kiespijn meer gehad. Door de honing weg te nemen werd het chemische evenwicht van haar bloed hersteld, waardoor haar kies remineraliseerde en de pijn verdween.

Daarnaast schrijf je te maken te hebben met osteoporose. Tandbederf is natuurlijk ook gewoon een soort ontkalking van het gebit, dat onderdeel uitmaakt van de botstructuur.

Mike

 
Oké dat wordt minder tot geen honing!

Als ik het nam, nam ik wel altijd een eetlepel kokosolie vooraf.
 
Ik moet over een week dus weer te boren, kan ik in een week dit gaatje nog wegkrijgen of onschadelijk maken of is dit een verloren zaak?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
538.261
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan