Als er hier sprake is van een misverstand, dan heb je dit zelf in de hand gewerkt, Jeroen. Of je het nu zo bedoelde of niet, ik kan fascistische meningen als 'dat is nog eens politie-optreden' niet goedkeuren, als je beelden ziet van weerloze mensen die (half)dood gemept worden, door meerdere agenten tegelijk! Denk ook aan Rodney King in de jaren '90 in LA. Daarnaast hanteer je het non-argument 'als je niets te verbergen hebt, heb je ook niets te vrezen'. Ik heb hier ooit het volgende over geschreven:
Persoonlijke privacy wordt ondergeschikt gemaakt aan gezamenlijke veiligheid, onder het mom van ‘als je niets te verbergen hebt, heb je niets te vrezen’. Als er in mijn huis niets te stelen valt, nodig ik inbrekers toch ook niet uit om te kijken of dat wel écht het geval is? Inbrekers zijn altijd ongewenst, omdat ze inbreuk maken op datgene wat mij toebehoort. Privacy en zelfbeschikking zijn fundamentele rechten.
Ik wil best je oude forumnaam deblokkeren, maar dan moet je wel met intelligentere bijdrages komen dat tot nu toe. En je opnieuw inschrijven onder deze forumnaam getuigt ook niet van veel inzicht.
Mike