Amerikaanse politiestaat

Een agent moet niet iemand zijn voor wie je bang bent. Respect afdwingen oke of redelijk oke. Maar de macht behoord het volk toe en niet de controleurs!

 
Als patriot kan ik dit soort berichten niet zomaar aan mij voorbij laten gaan. En daarom nog even dit.
Dus jouw idee van een patriot zijn is dat je de wandaden van het regime gaat lopen goed praten?

En trouwens, dat schietincident in Nederland laatst? Een onschuldige jongen doodschieten op het station? Die agent werd toch ook vrijgesproken? Dus hiermee blijkt dat ook in Nederland verkeerde en onterechte dingen gebeuren, alleen die worden dan zijdelings gelaten. En vergeet Kiev, Ukraine niet. Wat gebeurt daar allemaal hedendaags!
Jij denkt dat als er afkeurend gesproken wordt over de politie in de USA dat betekend dat iemand de wandaden van andere landen goedkeurt? :roll:

 
Nee? Wat staat hier dan?
Dat zijn tenminste agenten. Die weten tenminste hoe ze criminaliteit aan moeten pakken

'Amerikaanse politiestaat', dat zijn tenminste agenten. Het was geen reactie op eerste bericht. Wat denk je zelf, dat ik onschuldig doodslaan van mensen goedkeur? Dan ben ik wél een sicko inderdaad.

Dus jouw idee van een patriot zijn is dat je de wandaden van het regime gaat lopen goed praten?

...

Jij denkt dat als er afkeurend gesproken wordt over de politie in de USA dat betekend dat iemand de wandaden van andere landen goedkeurt? :roll:

Het echte patriot zijn zit in je hart, daar kan je geen eigen ideeën over. Maar dat even terzijde. Wat ik niet begrijp is dat hier alleen over de Amerikaanse politiemacht wordt gepraat, en niet over het wereldwijde? Ik neem aan dat die wandaden inderdaad niet goedgekeurd worden door jullie, maar waarom worden die dan niet genoemd? Dat snap ik dan even niet, en daarom ik reageer ik zo, omdat dus nu één land zwart wordt gemaakt wat betreft hun finest.

Groet,
Jeroen

 
Het echte patriot zijn zit in je hart, daar kan je geen eigen ideeën over. Maar dat even terzijde
Met name het regime in de USA, maar ook andere, proberen 'patriotisme' gelijk te stellen aan 'support the troops!' en support het regime in het algemeen.
Iets waar jij blijkbaar voor bent gevallen.

En trouwens, als je alles gewoon conform de wet doet kom je niet eens met ze in aanraking en is er dus niks aan de hand.
En daarmee probeer je dus weer het politieoptreden goed te praten.
Totale onzin ook nog eens want iedereen kan met de politie in aanraking komen en dan is het niet de bedoeling dat de politie maar even gaat bij beunen als aanklager en beul.

 
En trouwens, als je alles gewoon conform de wet doet kom je niet eens met ze in aanraking en is er dus niks aan de hand.

Dat is natuurlijk flauwekul, er worden zelfs onschuldige mensen geexecuteerd, gewoon door de wet. De doodstraf, en zelf zeg je dit:

En trouwens, dat schietincident in Nederland laatst? Een onschuldige jongen doodschieten op het station?

Er komen ook de zotste wetten bij, ik heb hier onlangs nog gepost over de GASwet in Belgie, waardoor je nu een boete kunt krijgen voor belletjetrek of een broodje eten op de trappen van de kerk. Was het maar zo dat als je een normale burger was je automatisch geen last zou krijgen. Ik krijg hier in Belgie al last met de wet omdat ik mijn kinderen weiger te laten vaccineren door polio.
Verder wordt de US hier zo gevolgd omdat zij de wereldpolitiek bepalen. Zij voelen zich moreel verheven boven alle andere landen en culturen, terwijl ze eigenlijk in een gestolen land leven verkregen door bloedvergieten. Zij beginnen oorlogen op basis van leugens en dat hebben wij maar te slikken. De hele muziek en filmcultuur die wij hier te slikken krijgen is bijna een volledig amerikaans gebeuren met alle gevolgen vandien: www.vigilantcitizen.com MEt andere woorden, wat ons hier in BE en NL te wachten staat zal grotendeel bepaald worden door de US, daarom volgen we dat.

 
Als er hier sprake is van een misverstand, dan heb je dit zelf in de hand gewerkt, Jeroen. Of je het nu zo bedoelde of niet, ik kan fascistische meningen als 'dat is nog eens politie-optreden' niet goedkeuren, als je beelden ziet van weerloze mensen die (half)dood gemept worden, door meerdere agenten tegelijk! Denk ook aan Rodney King in de jaren '90 in LA. Daarnaast hanteer je het non-argument 'als je niets te verbergen hebt, heb je ook niets te vrezen'. Ik heb hier ooit het volgende over geschreven:

Persoonlijke privacy wordt ondergeschikt gemaakt aan gezamenlijke veiligheid, onder het mom van ‘als je niets te verbergen hebt, heb je niets te vrezen’. Als er in mijn huis niets te stelen valt, nodig ik inbrekers toch ook niet uit om te kijken of dat wel écht het geval is? Inbrekers zijn altijd ongewenst, omdat ze inbreuk maken op datgene wat mij toebehoort. Privacy en zelfbeschikking zijn fundamentele rechten.

Ik wil best je oude forumnaam deblokkeren, maar dan moet je wel met intelligentere bijdrages komen dat tot nu toe. En je opnieuw inschrijven onder deze forumnaam getuigt ook niet van veel inzicht.

Mike

 
Ik zei alleen maar dat er meer politiemachten zouden moeten zijn als die van de USA.

Dit ging niet over incidenten, dit ging over het systeem. Het punt is: gelukkig zijn er in de VS nog lokale sheriffs die niét zullen luisteren naar hun meerderen als het erop aankomt. Die sheriffs zullen zich dan niét aan de wet houden; omdat ze geloven dat ze dienstbaar moeten zijn aan de burger , en niet aan de wetgever.
als je alles gewoon conform de wet doet
... Dat leer je op school inderdaad. Op Nyenrode vast ook.

 
BeCritical doet weer volop mee. Het blijkt allemaal een misverstand te zijn en vergissingen maken we allemaal. Nu kan hij ook een weerwoord geven naar jou toe, thijs, mocht hij dat willen. Een goede discussie gaan we hier nooit uit de weg, zoals je weet. :wink:

Mike

 
@ BeCritical/americanpatriot,
Omdat in jouw ogen het regime in America het blijkbaar behoorlijk goed doet ben ik wel benieuwd wat jij dan van de nieuwe commander in chief cq "de verlosser" vindt?
Vooral ook omdat dit de eerste president in de geschiedenis van de VS is die openlijk laat blijken dat hij een psychopaat is:


Als dit filmpje je daar nog niet van overtuigd dan wil ik dit graag voor je toelichten..

 
... Dat leer je op school inderdaad. Op Nyenrode vast ook.

Jazeker dat ik dat leer. Zo hoort het ook. Anders kan ik zo meteen niet meer ervoor zorgen dat jij netjes je salaris krijgt, of dat je netjes belasting terugkrijgt, en dat jou dus het juiste financiële recht toekomt. Zoiets moet bij iedereen bijgebracht worden, dan is de politie niet eens meer nodig.

BeCritical doet weer volop mee. Het blijkt allemaal een misverstand te zijn en vergissingen maken we allemaal. Nu kan hij ook een weerwoord geven naar jou toe, thijs, mocht hij dat willen. Een goede discussie gaan we hier nooit uit de weg, zoals je weet.

Ik zal mijzelf rustig houden Mike..

 
Omdat in jouw ogen het regime in America het blijkbaar behoorlijk goed doet ben ik wel benieuwd wat jij dan van de nieuwe commander in chief cq "de verlosser" vindt?
Vooral ook omdat dit de eerste president in de geschiedenis van de VS is die openlijk laat blijken dat hij een psychopaat is:


Als dit filmpje je daar nog niet van overtuigd dan wil ik dit graag voor je toelichten..

Geen toelichting nodig, meest falende president die de USA ooit heeft kunnen krijgen. Predator drones, afschaffen die handel. Gewoon old school undercover en de juiste persoon pakken. Niet zomaar schieten en raketten afvuren op onschuldige mensen omdat ze lijken op terroristen.

 
Volgens mij faalt ie niet minder of harder dan al die andere presidenten. Ze zijn gewoon allemaal hetzelfde. Het verschil met Obama is de belofte waar we allemaal (allez, ik toch!) ingestonken zijn. Daarom valt hij zo vreselijk tegen. Ik vind dit een heel goed artikel: http://www.davidicke.com/headlines/18281-barack-obama-the-naked-emperor/
Ik weet nog toen hij voor het eerst verkozen werd dat Maarten van Rossem bij die flapdrollen Pauw en Witteman zat te vertellen dat hij tranen in zijn ogen gehad had, omdat er nu verandering op komst was. Je krijgt het toch werkelijk niet verzonnen, zo iemand noemt zich dan Amerika-kenner.

 
Oke, das duidelijk BeCritcial.

Iklustvet,

Ik ben er niet ingestonken (niet dat het wat uitmaakt) maar ik was ook wel erg teleurgesteld in van Rossum. Had ik echt niet van hem verwacht. Amerika-kenner noemen ze dat ja :roll:

 
Hij zegt ook dat Kennedy door Oswald vermoord is, tja, lekker gemakkelijk, hoeft ie ook nergens over na te denken. Daarom wordt hij ook overal uitgenodigd, leuk zo´n ongevaarlijke mopperkont, dat zien nederlanders graag. :roll:

 
Hij zegt ook dat Kennedy door Oswald vermoord is, tja, lekker gemakkelijk, hoeft ie ook nergens over na te denken. Daarom wordt hij ook overal uitgenodigd, leuk zo´n ongevaarlijke mopperkont, dat zien nederlanders graag. :roll:

Dat zeg ik ook :oops:

 
k weet nog toen hij voor het eerst verkozen werd dat Maarten van Rossem bij die flapdrollen Pauw en Witteman zat te vertellen dat hij tranen in zijn ogen gehad had, omdat er nu verandering op komst was

Haha, verandering... Maar, Obamacare is toch een hele goede stap geweest. Dat heeft hij dan uiteindelijk toch wel bereikt.

 
Maar, Obamacare is toch een hele goede stap geweest. Dat heeft hij dan uiteindelijk toch wel bereikt.

Amerikanen willen helemaal geen Obamacare. Het is een systeem waarbij dokters zich aan protocollen moeten houden opgesteld door de regering. De regering zal beslissen wie er recht heeft op welke behandeling, niet de dokter. De financiering schijnt ook weer neer te komen op die groepen die het toch al moeilijk hadden. Ik weet er fijne niet van maar je denkt toch zeker niet dat het de bedoeling is de Amerikanen goede betaalbare medische zorg te brengen?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.153
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan