antidepressiva

@Meuzik,

Ik slik zelf ook AD tegen mijn angststoornis. Die was heel heftig toen ik aan de AD begon. Ik heb nooit kunnen minderen. Maar sinds ik WAPF eet, magnesium, vitamine D en met name aan mijn bijnieruitputting heb gewerkt gaat het super goed. Ik slik nu nog maar 1/4 van wat ik ooit heb geslikt. Met name bij mij was mijn bijnieruitputting de grootste trigger voor mijn angststoornis.

Het afbouwen is het allergrootste probleem. Je moet het afbouwen doen in procenten en niet in grammen. En pas weer 10 % eraf als je goed functioneert op de dosis waar je nu op zit. Kan dus jaren duren, lijkt veel maar wel verstandig. Te snel gaan brengt je verder in de ellende.

St. Janskruid gaat je dus waarschijnlijk niet helpen maar kan je ondersteuning geven als je het emotioneel zwaar hebt bij het afbouwen.

Denk ook eens aan amalgaan belasting, kan ook een trigger zijn voor angsten.

Hoi Meuzik,

Angst komt (o.a.) uit je bijnieren.

Ik ervaar dat zelf ook dat als mijn bijnieren aansterken, de angst verdwijnt.

Je schrijft:
Quote:
Ik heb een middeltje nodig dat tegen angst werkt, niet primair tegen depressiviteit.

Nee, je hebt geen middeltje nodig dat tegen angst werkt. Je denkt hier verkeerd, namelijk in middeltjes. We worden niet gezond en evenwichtig met middeltjes maar met voeding. Je hebt geen middel nodig, jouw middel is een zin in je hoofd dat jij nu af gaat bouwen en dat je het kan. Die zin tig keer herhalen en erin geloven!

Al zijn er vier pogingen tot afbouwen mislukt, wil dat nog niet zeggen dat de komende afbouwsessie niet goed zal lopen. Je idee hierover moet draaien naar dat je kan afbouwen, dat je zonder AD en middelen kunt en dat je zonder angst wilt, kunt en zal leven! :-)

Als extra duwtje om je te helpen met stoppen: Zoek eens op internet wat antidepressiva doet met je. Er staat wel meer informatie hierover op dit forum.

https://www.fatsforum.nl/topic/psychiatrie-als-dwangmiddel/page/2#post-125839

https://www.fatsforum.nl/topic/antidepressiva

Er is veel over te vinden en als je die berichten leest weet je dat je moet stoppen met die troep.

Sterkte met afbouwen en laat je me/ons weten hoe of het gaat? :)

Zou rhodiola een goed alternatief kunnen zijn ? Dit werkt stress verlagend, dus zal ook de bijnieren ondersteunen, en het werkt ook tegen depressies.

de Volkskrant: DOOR MAUD EFFTING EN JANITA NAAIJER:
Quote:
In het brein van een depressieve dader

Door de crisis raakt Johan eind vorig jaar zijn baan kwijt. In slechts een paar weken tijd verandert hij in een andere man. Hij slaapt nauwelijks, is paniekerig en heeft angstaanvallen: 'Papa, waarom lach je nooit meer?' De psychiater schrijft hem een antidepressivum voor: clomipramine. Nog geen twee weken later doodt Johan zijn vrouw.

Hoe vaak zien we niet dat medicatie tegen een bepaalde kwaal juist exact die kwaal oproept? Zo ook met antidepressiva:

http://www.huffingtonpost.com/dr-peter-breggin/antidepressants-long-term-depression_b_1077185.html

Daarnaast word je er suicidaal en homocidaal van. Inmiddels blijkt dat de persoon die die twee agenten in New York heeft doodgeschoten SSRI's slikte:

http://www.newsday.com/news/new-yor...nsley-s-mother-no-idea-he-d-do-this-1.9741835

Quote:
Shakuwra Dabre says her 28-year-old son made suicide attempts starting at age 13, was institutionalized and was on and off antidepressants for years.

Hier een overzicht van de gevaren van SSRI's:

http://whatreallyhappened.com/WRHARTICLES/ssriviolence.php#axzz3MjEI4ONV

Mike

@ Heksje en gif-vrij,

Dank voor jullie reacties en advies.

Ik ga per 1 januari weer een poging wagen.

Om te beginnen starten met levertraan en Adrenal.

Levertraan wilde ik sws al gaan beginnen. Adrenal ter ondersteuning van de bijnieren.

Ik weet niet goed in hoeverre het bijnierenprobleem bij mij speelt, maar ondersteuning kan ongetwijfeld geen kwaad.

De AD ga ik zeer geleidelijk afbouwen.

Overigens zit ik al op de een-na-laagste dosering van het medicijn. Dus ik heb in tien jaar tijd al wel stappen gemaakt.

Het stond in de krant: sommige mensen krijgen als bij werking van middel x agressieaanvallen en toen kwamen er wat voorbeelden van o.a. familiedrama's.

Ik denk dat depressie ook zeker te maken heeft met het niet goed verwerken van gebeurtenissen en uiten van gevoelens. En ik denk dat bepaalde constituties er gevoeliger voor zijn.

Quote:
Depressie zit inderdaad niet tussen de oren maar heeft een (of meer) lichamelijke oorzaak (oorzaken).

Waaronder bijna altijd een schildlier(hormoon)probleem.

hier een link van Mercola, http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2015/01/22/depression-causes.aspx?e_cid=20150122Z2_DNL_RTLB_art_1&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20150122Z2_RTLB&et_cid=DM67532&et_rid=814069978

die ook spreekt over chronische ontstekingen in de hersenen

Making a killing: Heel informatief.

Dat houd me goed uit de buurt van dat soort zaken.

Afgezien daarvan vecht ik de laatste jaren, nu ik problemen heb met mijn bijnieren en schildklier, nogal eens met depressie. De dokter wil dat ik naar een psycholoog ga, maar daar heb ik m.i. niets te zoeken. Die depressies komen voort uit pure uitputting en als ik te laag zit met mijn Thyreoidum (schildklier) loop ik helemaal de hele dag te huilen.

In de winter wordt dat nog versterkt door gebrek aan licht, maar daar heb ik een daglichtlamp voor. Scheelt een stuk. :-)

nou zeg dat wel (vorige post).
Vorige week vrijdag heeft een oom (46 jaar) van mijn zoon z'n vriendin zichzelf verhangen.
Zijn vrouw ging er vandoor met beste vriend een maandje of 2 geleden, huwelijk boterde al heel lang niet en toen hij al 4 dagen aan het huilen was heeft hij pilletjes van de huisarts gekregen (AD) en vervolgens nu 2 maanden verder hebben ze hem gistermiddag begraven en laat zijn dochter en zoon achter (15 en 13).
En de rest van de familie, moeder enz.
Diep triest.
Volgens mijn zoon was hij de AD wel al aan het afbouwen...

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan