antidepressiva

Een andere theorie. Hij moest weg. Reden? (trok hij het niet meer?)Is het een waarschuwing voor anderen?

Er was dus al een filmpje waarin hij zelfmoordpleegde ('Het wordt pas echt bizar als je bedenkt dat voorafgaand aan de dood van Williams er een aflevering van de cartoonserie Family Guy is uitgezonden, waarin Robin Williams zelfmoord pleegt!'). Hij heeft ook recentelijk nog in een kliniek gezeten.

Mijn conclusie na het lezen van het topic over muziekartiesten die er nog wel toe doen dat verschillende klinieken voor bekende mensen martelcentra zijn om ze goed te kunnen mindf#cken.

Quote:
Mijn conclusie na het lezen van het topic over muziekartiesten die er nog wel toe doen dat verschillende klinieken voor bekende mensen martelcentra zijn om ze goed te kunnen mindf#cken.

Ja dat heb ik ook zo begrepen Naief.

Dat is ook waarom Amy Winehouse "No, No, No" zei tegen "Rehab" (wat dus in feite zoals je terecht zegt helemaal geen rehabilitatie was/is).

@naief:

Het was in Family Guy niet Robin Williams maar Peter die (onsuccesvol) zelfmoord probeerde te plegen. (en gered werd door 1 van de karakters van Robin Williams)

Dit is de aflevering, te vinden op o.a. youtube

Family Guy Viewer Mail #2

zie minuut: 10:55

"jouw" versie kwam ik ook al ergens tegen, maar toen ik de aflevering aan het zoeken was kwam ik hierop uit.

In het verleden zijn ze (family guy en ik dacht ook south park) al eens zeer voorspellend geweest.

Dat ie antidepressiva en/of andere middelen nam is wel zeer waarschijnlijk met een achtergrond van verslavingen.

Of ie "mindf#cked" was vind ik moeilijk.

Bij iemand als Micheal Jackson (en genoeg anderen) was dat duidelijk wel, vooral grote veranderingen in leven/uiterlijk zijn een aanwijzing.

Robin Williams was altijd gek/apart (niet negatief bedoeld)

Zijn vele rollen als vrouw zullen zeker niet geholpen hebben.

Robin Williams was suffering from early stages of Parkinson's Disease, his wife says in statement - @Variety http://t.co/Vg73cj2plW

http://www.naturalnews.com/046594_Robin_Williams_psychiatric_drugs_suicide.html

Quote:
Dr. Kohls says an inquest is needed to determine the true etiology of Williams' suicide, as a simple autopsy isn't enough to assess how the cocktail of psychiatric medications given to Williams during his time at the Hazelden mental health facility in Minnesota affected his brain. Though the mainstream media has remained largely silent on the issue, Williams was pumped up with drugs just weeks before his suicide that caused him to lose weight, withdraw from loved ones and sleep for up to 20 hours a day. In other words, Williams was obviously not in his right mind when, seemingly out of nowhere, he decided to permanently withdraw from humanity.

Mike

Deze auteur roept om een onfhankelijk onderzoek naar de zelfmoord van Robin Williams;

Quote:
Almost exactly 53 years after Hemingway’s suicide, another American icon, Robin Williams, entered a psychiatric facility in Minnesota (July 1, 2014). He had been given an as yet unknown cocktail of prescription drugs that resulted in his losing weight and withdrawing from his loved ones, sleeping, after his discharge later that month, in his darkened bedroom up to 20 hours a day, in an apparent drug-induced stupor.

http://www.globalresearch.ca/the-su...-grand-jury-inquest-to-investigate-it/5397645

Mike

Slaapmiddelen en antidepressiva leiden tot Alzheimer

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/142552-slaapmiddelen-en-antidepressiva-leiden-tot-alzheimer.html

Vogels hebben geen zin meer in seks door onze antidepressiva http://rstb.royalsocietypublishing.org/content/369/1656/20130575

Quote:
Vogels hebben geen zin meer in seks door onze antidepressiva

Elke dag een gezond weetje van Ivan Wolffers: vandaag over medicijnen en het ecosysteem

Een van de populairste programma's op de Nederlandse radio is Vroege Vogels. De Partij voor de Dieren is niet voor niets zo populair in Nederland. Op Facebook zie ik voortdurend filmpjes van springende katjes, rennende honden, zwermen spreeuwen en hippende mussen. Wij zijn gek op dieren en willen niet dat er iets met hen gebeurt. De natuur en met name de dieren doen menigeen met een stevige depressie goed. Neem iemand met een lichte of matige depressie mee op een boswandeling en het effect is net zo groot als elke dag een antidepressivum uit de familie van de serotonineheropnameremmers slikken. Daarbij moet je denken aan Prozac (fluoxetine), Seroxat (paroxetine), citalopram.

Nu blijkt echter dat de enorme voorraden antidepressiva die we slikken in het milieu terecht komen en invloed op onze vogels hebben. Zijn er mede daardoor steeds minder vogels? En wat zijn de gevolgen voor andere dieren?

Dokter Kathryn Arnold, een ecoloog van de Universiteit van York, voerde het onderzoek uit. Wat gebeurt er met onze antidepressiva als ze door ons lichaam heen zijn gegaan en waar komen ze terecht: in het riool. Waar belanden die antidepressiva vervolgens? In wormen. Die hebben zo'n 3 tot 5 procent van de hoeveelheid van een menselijke dosis in hun lichaam.

Libidoverlies

Wat kan dat voor kwaad? Laten we die wormen eens aan spreeuwen voorzetten en goed kijken wat er gebeurt, dacht mevrouw Arnold. Het voedselpatroon van de spreeuwen veranderde, ze aten minder maar snackten meer tussendoor. Daardoor zijn ze minder goed bestand tegen de winter. Niet alleen dat. De stemming van de spreeuwen veranderde helemaal niet, maar de zin in seks verdween.

Zo lang als ik al over medicijnen schrijf heeft het feit dat meer dan een derde van de antidepressivagebruikers libidoverlies door hun medicatie krijgt mij verbaasd. Of eigenlijk niet de bijwerking zelf, maar dat iedereen in zorg en ook patiënten dat zo gemakkelijk aanvaarden, alsof bij een depressie dat niet juist een extra belasting voor de kwaliteit van leven betekent.

Apathisch

Maar goed, terug naar die arme spreeuwen van het onderzoek. Dokter Arnold beschrijft het als volgt: "De vrouwtjes die de wormen hadden gegeten waren totaal niet geïnteresseerd in mannetjesspreeuwen die bij hen in de kooi werden gezet. Ze zaten volkomen apathisch in het midden van hun kooi." Er zijn steeds minder spreeuwen (en andere vogels) en er is een enorme discussie over de oorzaak daarvan. Waarschijnlijk moet je over oorzaken (meervoud) spreken en ons antidepressivagebruik zou er heel best een van kunnen zijn.

Wie een grote depressie heeft moet goede medicijnen krijgen, maar een miljoen Nederlanders slikt die middelen om de dagelijkse teleurstellingen van het leven te managen. Lang niet al die miljoen slikkers hebben een grote depressie. Wat doen we die mensen aan? Ik zie ineens dat spreeuwenvrouwtje apathisch in haar kooitje zitten.

Wees lief voor de dieren en slik geen antidepressiva als je niet echt een grote depressie hebt. Bijkomende bonus is dat als we de vogels redden we misschien onszelf ook wel redden. Moeten we bovendien niet gaan denken aan het gaan filteren van afvalwater, want er zitten ook antibiotica en hormonen in, die de natuur verstoren.

http://www.joop.nl/opinies/detail/a...en_zin_meer_in_seks_door_onze_antidepressiva/

Ik vind dit een lastig topic. Gebruik zelf al tien jaar AD. Ben vier keer gestopt en vier keer ging het fout. Niet direct, maar na een aantal maanden. Daaruit constateer ik dat de AD wel degelijk iets positiefs doen, althans wat betreft de klachten, en een structurele lange-termijn-werking hebben.

Nog steeds is mijn doelstelling om 'ooit' te stoppen. Maar dan moet ik wel een goed alternatief hebben.

Sint Jans Kruid is een optie om te proberen, maar werkt helaas niet voor iedereen. Zeker niet bij een diepe depressie. Depressie en depressieve gevoelens ontstaan door voedingstekorten en daarmee gepaard gaande lichamelijke gebreken.

Slechts enkele 'oorzaken' van depressie: amalgaam-/kwikvergiftiging, slechte schildklierwerking, slechte darmwerking, hormonen die uit balans zijn.

Gezonde voeding zorgt ervoor dat het lichaam in balans komt en daardoor verdwijnt depressie ook. Het slikken van de AD blijft je lichaam belasten en blijft dus voor onbalans zorgen.

@Meuzik: je schijft dat je een goed alternatief moet hebben. Dit komt uit je gevoel, waarschijnlijk omdat je de afkick niet goed -meer- aandurft, zeker niet gezien de vroegere ervaringen. Toch is het zaak dat je erin gaat geloven dat je zonder de AD kan, want dat kan je!! De AD zorgen er niet voor dat je depressie weg is of blijft, ze zorgen er alleen voor dat alles gedempt is. Zonder AD kom je meer met je gevoel in aanraking, wat fijn kan zijn maar natuurlijk ook heel eng. Het is zaak je goed te voeden, erin te geloven dat voeding je redding is en niet die farmaceutische pillen. Zelf heb ik die rotzooi (want dat is het) heel wat jaren geslikt en sinds ik gedetoxt ben en gezond ben gaan eten/drinken is de depressie zo goed als weg. Natuurlijk ben ik er nog niet, maar het is totaal anders dan eerst.

@ Heksje,

Dank voor je reactie. Ik denk inderdaad dat ik erin moet gaan geloven. Nu geloof ik niet dat het lukt. Omdat ik vier keer eerder erin geloofde en het toch niet lukte. Ik gebruik een AD die vaak toegepast wordt bij angstklachten. Depressie vloeit daar in mijn geval 'slechts' uit voort. Als ik stop, komt de angst weer terug. Ik zeg niet dat AD per definitie onmisbaar zijn, maar ze geven mij nu wel een leven waarin angst veel beter beheersbaar is.

Dat is ook de reden dat ik nog niet aan Sint Janskruid begonnen ben. Ik heb een middeltje nodig dat tegen angst werkt, niet primair tegen depressiviteit. Dankzij magnesium en vitamine D heb ik al verbetering ervaren, waardoor ophoging van dosis AD niet nodig was, maar ik weet nu niet hoe ik verder moet om toe te werken naar een leven zonder AD - en zonder angst!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan