@bananenjam
Ik denk inderdaad dat je veel te grote stappen neemt. Ik deed het in het begin ook zo. Het leek dan prima te gaan maar na drie maanden gaat het dan mis. Dit staat ook beschreven in het boek van De Weg terug. Ik zou het zeker aanvragen, het is gratis.
Mijn behandelaar zei altijd dat ik dan echt een serotonine te kort heb als de klachten bij een verlaging terugkomen, maar inmiddels heb ik kunnen aantonen dat dat niet zo is maar dat het ontwenningsverschijnselen zijn.
Waarschijnlijk heb jij die nu ook. Je krijgt vaak die ontwenningsverschijnselen als waar je voorheen de klachten van had. Vandaar dat nu bij jou de depressie soms lijkt terug te komen. Bij mij kwam de angst terug. Nu zit ik op 4 mg en bijna geen klachten (af en toe wat schokjes in mijn hoofd, misschien herken je dat wel). Na een paar dagen is dat dan weer over.
Het programma adviseert om iedere 3 weken (als het goed gaat) met 10% te verminderen. Dus als je gaat minderen vanaf 10 mg is dat 1 mg per vermindering. Ik durfde dat niet aan en ben lager gegaan. Ik heb een digitaal weegschaaltje gekocht van ca. € 35,--. Ik snij de tabletten in stukjes en weeg het af tot de gewenste dosering. Je hebt dan allemaal losse stukjes maar die doe ik dan in een lege capsule. Deze heb ik ook via internet besteld.
Iedere dag dus 1 capsule met de juiste dosering. Het is even een werkje maar het is ideaal. Een apotheek doet het niet voor je, of je moet een vermogen betalen. Vloeibaar heb ik ook al eens geprobeerd maar daar kreeg ik heel veel klachten van.
Via het programma van De Weg terug heb ik ook regelmatig contact met Carola. Zij kan je ook helpen als je vragen hebt over het programma en de supplementen. Ik slik slechts 2 supplementen, omega-3 en JNK. Normaal zou ik niet kiezen voor omega-3 maar alleen met goede vetten en levertraan ging het niet lukken.
Als je momenteel nog klachten hebt kun je proberen dit te verhelpen door de supplementen die zij adviseren voordat je besluit om weer verder te verlagen.
Ik verminder pas weer als ik me goed voel.
Ik hoop dat dit wat voor je is. Als je me prive wilt mailen mag ook, dan hoor ik het wel.