Hoi Paika, enige jaren geleden bleek ik een te trage schildklier te hebben maar kwam er toen achter - ik meen via het forum over schildklier - dat ik geen reguliere middelen wilde hebben. Via het ziekenhuis nam ik wel 14 dagen thyroid om te proberen - ik raakte meteen een pondje gewicht kwijt ja - maar daarna ben ik ermee gestopt en overgestapt. Het valt me tegen van Ron dat hij regulier voorschrijft.
Sindsdien neem ik thyreoidum 30 mg. Het komt van de Natuurapotheek Pijnacker op voorschrift van arts. Krijg ik niet vergoed. Lange tijd waren de bloedwaardes niet denderend maar ik had (ogenschijnlijk) nergens last van. Nu eindelijk zijn de bloedwaardes in orde.
Ik slikte er ook bij van NOW - Thyroid Energy. Ik nam dat eens mee naar de huisarts, die bekeek de ingredienten en zei: Vit B12 doet niets, Zinc doet niets, Selenium doet niets, afijn, wat moet ik bij die man.
Ik heb het boek "Slim op uw juiste gewicht" - De omzetting van T4 naar T3 kan verminderd zijn door tekorten van zink en selenium. dat zijn nu juist precies de tekorten waarvan bekend is dat ze in onvoldoende mate in onze voeding voorkomen.
Verder ben ik hier op dit forum eens tegengekomen Total Thyroid van Nutri West - gekocht bij Gezondheid aan huis. Dat produkt sprak me toen ook heel erg aan.
Probleem is altijd hoe kan ik bewijzen waardoor de bloedwaardes nu goed zijn.
Ik slik nu - als voorbeeld - enzymen, ook omdat het me enorm aansprak toen ik erover las. En wat denk je, plotseling een betere stoelgang. Daar nam ik het niet voor.
Er is nu wel iemand - een fysiotherapeut - inteligente man - die zegt dat je je lichaam niet moet laten wennen aan steeds dezelfde medicatie. Dan wordt het lui. Dus eventueel een tijdje stoppen of veranderen.
Dit klonk mij heel zinvol in de oren.
Je bent inmiddels lekker afgevallen, zou kunnen dat als je stopt met regulier dat je weer iets aankomt, maar dan doe je natuurlijk je uiterste best om dit zo te houden.
Ik heb ook (vroeger) vasten-reinigingkuren gedaan, om mijn hele systeem lekker op te schonen. Hou dat eens in gedachten. Misschien spreekt het je aan.
Liesje