baby 7 maanden met eczeem - voorstellen Suzanne

Hoi Suzanne,

Als je geen geld hebt voor de Wapf-formule, zou je als (iets) beter alternatief dan die nutramigen, de biologische poedermelk van AH kunnen proberen. 8 euro voor 2x400gram. Eerlijk gezegd zou ik dit ook niet graag aan mijn kind geven, maar er zit in ieder geval geen synthetische rommel in. Het blijft echter wel poedermelk. Wapf heeft de voorkeur.

Wel goed bezig met het eigeel. Naar mijn weten kun je dit elke dag geven. (als het een goed ei is). Misschien, ik weet niet hoe hij daarop reageert, maar kun je hem wat kefir geven? Dit is goed voor je darmflora.

Nou, ik wens je ontzettend veel succes. Het is altijd moeilijk als het om je kind gaat. Je wilt natuurlijk gewoon het beste voor ze.

Groetjes.

 
Thinkvink, dank je wel voor je reactie. Ik ben echt heel erg bezig met al me geleerde voedingsadviezen om te gooien voor mezelf en me kinderen dus daar past die nutramigen echt niet meer in.De biologische poedermelk van AH is helemaal niet duur.

Ik ga morgen naar een biologische-dynamische boerderij op 10 min afstand waar ik woon,helemaal te gek!,en daar even botten en melk inslaan! Ik heb vandaag van de natuurwinkel biologische kefir gehaald dus daar start ik vandaag met een theelepeltje mee voor mijn jongste.Zal ik daar een drupje kokosolie of olijfolie bij doen voor de vertering?

Ik kan het topic van Gerrit niet vinden over wat je per direct aan een flesvoeding kunt toevoegen,als ik bij zoeken wat steekwoorden intoets dan krijg ik als eerste de recente topics te zien?

Groetjes

 
Alexandra,morgen gaat de soep van start. Voel me erg gemotiveerd om alles te maken,ben namelijk totaal geen keukenprinses maar eerder een rauwfood koolhydratenmuts :lol: het is letterlijk afkicken van koolhydraten..

 
Pan, water, botten, scheutje appelazijn, peper en zout en eventueel wat van die groentedingen die je herkend vanuit het rauwfood gebeuren, komt echt helemaal goed!

Fijn dat je een boerderij zo dicht in de buurt hebt! Shop ze :D

 
Quote:
en eventueel wat van die groentedingen die je herkend vanuit het rauwfood gebeuren



:lol:

 
Suzanne,

Staat die boerderij in de rauwe melk lijst: http://www.voedingisgezondheid.nl/rauwe_melk.html

Zo niet zou je dan willen vragen aan ze of ze op de lijst willen?

Graag dan deze gegevens:

provincie

naam boerderij en/of familie

biologisch / biologisch-dynamisch/ niet biologisch / of onbekend

website - email

volledig adres - tel.nr.

Openingstijden - welke dagen

wat wordt er verkocht naast de rauwe melk

wel of niet getest

Lia

 
Ik heb ook heel erg last gehad van eczeem en nu is het praktisch weg, dus misschien heb je wel iets aan mijn ervaringen...

Ik had als klein kind vooral eczeem in mijn ellebogen en knieholten. Toen ik wat ouder begon te worden (7+ jaar) verdween het weer. Maar drie jaar geleden, op mijn dertiende, kwam het plots weer terug. En heftig ook. Ik krabde mezelf tot bloedens toe. Mijn hele lichaam zat onder en ik schaamde me rot. Een jaar later begon ik me te verdiepen in voeding, en nog een jaar later (dus eigenlijk een jaar geleden nu) kwam ik bij WAPF/Paleo terecht. Sindsdien is het langzamerhand beter gegaan! Bij mij bleken vooral gluten de boosdoener te zijn. Ook had mijn lichaam duidelijk een tekort aan vetten. Ik gebruik sinds een halfjaartje ook levertraan, en dat heeft de conditie van mijn huid alleen nog maar verbeterd.

Verder helpt kokosolie goed om de huid vet te houden :).

 
Groenestraat 189 is een biologische slager voor botten om bouillon van te maken. Je hebt vast wel een ekoplaza in de buurt, daar kan je eens op een pak melk/flesje slagroom etc. kijken of er op staat waar de melk vandaan komt. Vaak koopt de ekoplaza lokale melk dus kan je dan naar die boerderij voor rauwe melk.

 
Dat is wel een hele goede tip Gadsie. Bij mijn ekoplaza wordt geen melk verkocht maar wel andere zuivel van een boerderij uit de buurt. Voor mensen die niets gevonden krijgen via internet kunnen daar eens kijken. Is natuurlijk niet gezegd dat ze dan ook rauwe melk verkopen, maar het is een mogelijkheid om wel te onderzoeken!

 
Wat ben je goed bezig zeg! Mijn zusje en ik hebben er vroeger ook veel last van gehad, ik ben er over heen gegroeid, mijn zusje niet.

Je kunt je kinderen op deze manier vast goed helpen.

Als je Kefir geeft zou ik wel voor die op basis van rauwe melk kiezen en niet de biologische van de natuurwinkel, want die is niet van rauwe melk. Dat kan allergien veroorzaken, je kinderen zijn daar misschien te gevoelig voor. Kefir op basis van rauwe melk is weer lichter verteerbaar dan de rauwe melk.

 
Ik gebruik inderdaad het recept van Lia, met appelazijn, dan laten staan en daarna trekken. Ik haal alles bij een bioboer hier, botten en vlees e.d. Ik ben ook niet echt een keukenprinses, maar ik vind het wel leuk om zo bezig te zijn.

Zelf heb ik vroeger als baby/kind ook erg eczeem gehad, en daarna allerlei allergieen, astma, etc. Dit jaar heb ik voor het eerst in 13 jaar ofzo geen medicijnen tegen hooikoorts geslikt, en nergens last van gehad. Dus ook voor je oudste kan het misschien wat opleveren.

Volgens mij kun je het eigeel inderdaad elke dag geven (mits goeie eieren).

Ons zoontje is ook verzot op yoghurt. Een recept voor zelfgemaakte rauwmelkse yoghurt staat ook op voedingsisgezondheid.nl, die wil ik binnenkort hier ook gaan uitproberen.

 
Wat word ik toch vrolijk van al deze berichten en fantastische meedenk adviezen en complimenten,geweldig hoor,dank jullie wel!!

Alexandra,ik wou de bottenbouillon voor Noah(mijn jongste van 8 maanden)maken,peper en zout maar weglaten en wat sole in het water doen?Appelazijn mag wel?

Gadsie,ik ken de biologische slager op de groene straat in Nijmegen,deze is helaas weer weg.Maar morgen ga ik naar Cinquant in Haps,dat is een biologische/dynamische boerderij,daar ga ik met de aanhangwagen heen :lol: om in te laden. hihi

Indigo,goed dat je het zegt van de biologische kefir.Volgens mij hebben ze geen rauwe melk in Haps.Ze hebben wel biologische melk van demeter(dynamisch)is niet gehomogeniseerd,wat betekent dat precies?

Mugs,wat fijn voor je dat je nu medicijnvrij bent!Voeding als beste medicijn. Ja ik raak steeds meer enthousiast en vertrouwt met de wapf recepten.Rauw eigeel durf ik niet goed te geven maar wel gekookt.Nog even zoeken voor een adresje voor rauwe melk en dan ga ik ook yogurt en kefir maken.

groetjes

 
Wat is het verschil van zout in water doen of sole in water? Blijft toch zout in water? En als je Keltisch zeezout gebruikt dan is het volgens mij ook voor kinderen goed. Geen idee of kindjes geen peper mogen. We hebben het hier over een scheutje azijn op een grote pan bouillon. Om e gelatine uit de botten te trekken. Ik zou dat niet overslaan, maar het is niet de bedoeling dat je het proeft.

Succes en shop ze!

 
Mike,bedankt voor je reactie. 8O super dat die biologische slager in Nijmegen zit,lekker dichtbij en ook nog de beste biologische slager haleloeija. Ik was in de war met de bio slager in de lange hezenstraat. Ja Gemert is te doen,roept u maar.

Lia,je bent een schat!

Alexandra,dank je. Ik ga zeker appelazijn erin doen,gelatine willen we binnen krijgen!!Ik wil deze zomer 'vol' in badpak ipv slappe theezak gedoe 8O

Sinds ik op dit forum ben en erg fanatiek ah omschakelen ben voel ik me een stuk energie voller.Kben zelf geboren met een litiuum darmflora(moeders zat zwaar onder de medicatie helaas)maar waar een wil is,is wapf hihi Mike,gejat van jou :lol:

Noah eet alles wat ik hem voorschotel,toen ik nog geen wapf verstand had en hem een boterham voorschotelde...ja stil maar...hield hij zijn mond dicht :wink: slim kiend

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.472
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan