baby 7 maanden met eczeem - voorstellen Suzanne

Hier een ontzettende heftige nacht met de kids achter de rug.Beide astmatisch,heb 3x de puffer moeten gebruiken bij de oudste.

Bij de jongste is het continue waterige loopneus,waterige ogen,zeehondenbulderhoest,continue trappelen met de benen en niezen.

Heb vd week roomboter gebruikt,piep klein beetje om vlees in te bakken,voor beide kinderen. Zou het toch zo`n heftige reactie teweeg kunnen brengen? Vannacht wel beide kids sole gegeven en het hielp wel een beetje.Ook druppel in dan in de neus om het slijm wat meer op te lossen.

Kan iemand me uitleggen hoe het werkt met astma en allergische reacties? Bedankt maar weer.

Groetjes

 
Ik zou heel voorzichtig zijn met alles wat je toevoegt dus niet alles door elkaar!. Geen ei en heel voorzichtig met de probiotica. Ik weet niet welke je gebruikt maar die darmen hebben het zwaar. 1 druppeltje was toen voor mijn dochter al meer dan zat. Schrijf alles op en zoals ik al zei voeg per week 1 nieuw iets toe en wacht af hoe ze reageren. Ik checkte voeding op haar voorhoofd. gewoon likje of met je vinger beetje op smeren. Als je reactie ziet hoef je dit echt niet te geven. Rauwe melk is ws ook teveel van het goede; daarentegen gaan zure producten vaak beter. Maar eerst op voorhoofd...Ik gaf in de nacht, als het echt niet anders kon, alleen maar ventolin. Dit verwijdt de longblaasjes en geeft ze inderdaad meer lucht. Bijwerking is wel dat de hartslag omhoog schiet waardoor ze sowieso niet meer slapen en met een vuurrood hoofd naast je ligt. Maar ik gaf geen andere rotzooi. Dit vond ik al erg genoeg. Roomboter weet ik niet. Bij mijn eigen dochter kon ik goed aanvoelen wat wel of niet ging. Probeer dat ook eens...als je twijfelt NIET doen. Vetten zijn wel belangrijk dus probeer eens een likje roomboter op het voorhoofd. Kokosolie gaat denk ik wel goed. Veel succes en pak vandaag een uurtje rust als het even kan!

gr Caroline

 
Suzanne,

De spijsvertering van je kinderen is totaal overhoop, sorry dat ik het zo zeg. Maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet. En je niet meteen schuldig gaan voelen hoor, je wist niet beter. Nu wel en daar ben je mee aan het werk.

Als men astma heeft dan werken er een aantal 'stappen' in de spijsvertering niet zoals het hoort: http://www.voedingisgezondheid.nl/Huid_sub_acne_en_puistjes.html

Caroline geeft aan dat zure producten vaak beter gaan; je zou eens appelazijn of citroensap in een glas met sole kunnen geven. Daar maken ze meer maagzuur mee aan dat weer ten goede komt voor een betere spijsvertering.

Lia

 
Lieve dames,dank jullie wel.

Patchouli:

Ja ik weet het,zo erg met die darmen.Noah is bijna 8 maanden en krijgt 4 a 5 flessen hypoallergene melkvoeding,ik ben druk bezig met het vinden van rauwe melk,adresje in Gemert heb ik van Mike.Rauwe geitenmelk is me nog niet gelukt te vinden.Wel de paardenboerderij in Zeeland. De oudste heeft toen hij klein was ook rauwe paardenmelk gekregen,wel enorm duur...maar goed de gezondheid van me kinderen is het allerbelangrijkste dus ik ben druk bezig met alles goed uit te zoeken.Paardenmelk is blijkbaar het lichtste verteerbaar. Eigeel heb ik nu getest op de pols,strax even kijken,aha voorhoofd kan ook. Noah heeft al tekorten dus vandaar dat ik zo met de bijvoeding bezig ben.Hij heeft echt honger.wat gaf jij als bijvoeding?

Ik ben bezig met de BB bouillon ah maken,gisteren naar een Biologische boerderij in Haps geweest,daar hadden ze alleen schenkel met soepvlees.Is dat genoeg of moet er ook een mergpijpje bij?

Lia,de boerderij in Haps verkocht geen rauwe melk,helaas.Bedankt voor de tip,alles is welkom.Ik geef ze beide sole met een drupje citroensap.

Ik voel me vandaag echt een dweil,okay maar weer even de schouders eronder.

Groetjes

 
Zoveel mogelijk bot erbij doen, dus mergpijpje ook. Ik heb de laatste keer botten gehaald bij de biologische slager. Vast niet vleesgevoerd, maar het beste dat ik op dit moment kan krijgen.

Ik weet niets van kinderen en voeding, ik wens je heel veel succes om de kinderen naar gezondheid te voeden. En dat je allemaal rustige nachten en uitgeslapen dagen gaan hebben.

 
hallo,

Gisteren de bb bouillon gemaakt volgens het recept van Poekie(Lia).Even wat vraagjes voor de volgende keer:

Ik had door de hectiek de runderschenkel 24 uur in de appelazijn gelaten op de aanrecht,dus ik heb de pan niet in de koelkast gehad,ik weet van Lia dat dit niet uitmaakt maar maakt het uit voor de bederving van het vlees als het laat trekken buiten de koelkast? Ik heb de bouillon 9 uur laten trekken.

Hoeveel keltisch zout gooien jullie erin?

Als je het vlees en groenten eruit haalt zeefen jullie de bouillon(ivm het geven aan mijn jongste 8 maanden)?

Het vlees/ui en wortel gepureerd en terug gedaan in de bouillon.

Hiervan wil ik iedere dag 1 a 2 theelepeltjes geven aan de jongste.

Dank jullie wel alvast

Groeten

 
Ik zet de botten met azijn nooit in de koelkast, zo snel bederft vlees niet. Keltisch zeezout op smaak toevoegen. Misschien wel handig om te zeven met zo'n kleintje.

Ik zou zelf een kindje van 8 maanden geen uien geven ivm darmkrampjes, misschien de volgende keer de ui er niet terug in doen. Ik vind het lekkerder zonder de doorgekookte groenten er in en doe alleen het vlees terug, maar dat is een kwestie van uitproberen.

 
Ben ik weer.Heb helaas weinig tijd om vaker op het forum te reageren maar tussen de slaapjes van de kleine door lees ik heeeel veel.Ben echt scheel als ik in bed lig 8O.Maar ik ben zo enthousiast geworden over simpele feiten over je bijnieren,voeding,vit C douches etc dat ik me toch een energie heb :D Hmm ik zou beter me naam kunnen veranderen in Blije Gup :lol:

Tanja,ja het is echt uit proberen.Meneertje lust de bouillon zeker,de oudste niet.Dus meng ik de BB bouillon mooi met een ander soepje:)

Weet iemand of je Ghee aan een baby van 8 maanden mag geven?Als ik het zelf ga maken pak ik biologische grasboter uit de natuurwinkel waar ik werk.Ik heb nu van Finck naturkost de ayurvedische Ghee.Enne ik smeer al ruim een week olijfolie-kokosolie-ghee en wat drupjes sole op het gezichtje van onze jongste en wat denk je:GEEEEN ECZEEM of RODE VLEKKEN,echt puntgaaf!!! Das toch super.Iedere dag gaat onze gezondheid vooruit hoor.Ik ga ook de vitamine C douche aanschaffen. Mijn man zit van top tot teen onder de psoriasis dus het zal even prikken zijn.

Vind het nog steeds lastig om goede bijvoedingshapjes te maken,ook ivm de hoeveelheid koolhydraten dus als er voorbeelden of links in dit forum hierover zijn,mail het aub.

Bedankt!

 
Wat fijn!! Dat is snel gegaan zeg, hartstikke goed.

Wat betreft bijvoedingshapjes: stukjes (makkelijk te kauwen of gepureerd) vlees, yoghurt, of gestoomde zure appel met roomboter/kokosolie/room gemixt in de blender.

 
Wow, wat fijn dat de kleine zo opknapt!

Als je zegt dat je de bottenbouillon door een andere soep doet, wat bedoel je daar dan mee? Er is namelijk geen betere basis voor een soep dan bottenbouillon.

 
ja vinden wij ook echt super dat alles zo snel gaat.Postieve gedachtes en nieuwe gewoontes schrijf ik op een fel papier en plak die dan op de wc deur.Ik schrijf dan bijv op: Mijn bijnieren en spijsvertering functioneren optimaal,ik eet en drink alleen wat goed voor mij is..en dit lees ik dan 4 a 5x per dag en ik geloof het ook helemaal.Ik heb absoluut vertrouwen in het zelfhelend vermogen van me lichaam en dat van de kids.Het is alleen even een nieuw pad bewandelen,ofja "even" dat klinkt wel makkelijk he. Ik dwaal weer af merk ik...

Ik heb af en toe van de soepfabriek biologische rundersoep of kippensoep in huis,dan schud ik 1/3 van die soep bij de BB bouillon,wat soepgroenten en een beetje rijst erbij en dan eet onze oudste het wel! Zo went hij wat meer. Hij is namelijk ook omaas soepen gewend.....met smaakversterkers etc...GRR.

Ja ik kan niet wachten met douchen....vandaag bestel ik het.

Fijne en zonnige dag!

 
Hallo,

Gisteren voor het eerst rauwe melk gedronken,enorm lekker!Toch nog een keertje een vraag over de ghee: met een vlees/groente hapje voor de jongste bak ik dit in gheeboter,dit kan geen kwaad? En ik heb kiplever in huis,kan ik dit koken en dan geven,rauw durf ik niet zo goed ivm zijn gevoelige spijsvertering.De kinderen reageren goed op lauwwarm water met wat citroensap,zo bouwen we het maar op.

Ik heb de rauwe melk gehaald bij de kaas/zuivelboerderij in Wychen,10 min rijden maar vanuit Cuijk.Het is een landwinkel.Koeien krijgen gras te eten.In de winter is dit wel kuilvoer,is dat hooi en gras??

 
Hoi suzanne ik bemoei me even. heb je ooit aan gedacht om gekolfte melk van een andere mama aan je kindje te geven? ik weet dat alles wat je aan je kindje geeft gezond is maar ik krijg de indruk dat je hem te veel geeft. melk moet tot 1 jaar hoofdvoeding zijn en alles wat er naast komt is bijvoeding.

Ik hoor ook goede verhalen over de poedermelk van nannycare (bij de natuurwinkel te kooop) heb je die weleens geprobeerd? mag je kind die hebben?

 
Hoi Suzanne,

ik weet niet wat voor verzorgingsproducten je gebruikt, maar na het lezen van deze site (nav het boek 100% gifvrij van Julia Kang, alles van haar overnemen!, behalve de voeding) heb al mijn zwitsalproducten, de soducreme en shampo's weggedaan. Ik zag direct verschil bij onze jongste. Die is ook gevoelig op de huid, tenminste volgens onze familienormen.

http://www.heelnatuurlijk.nl/index.php/ingredienten/synthetisch.html

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.472
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan