Baby eten/drinken

@ muis: het speelt sinds januari ongeveer, sinds maart heb ik het losgelaten, geen dwang, maar ze is nu ook afgevallen. volgens cb nog wel gemiddeld in lengte en gewicht.

@ tanja: je hebt gelijk hoor, maar ik vind die drie dooiers halve banaan en wat hapjes warm eten zo weinig, dat ik soms denk hey als ze nog een boterhem dan tenminste met bijv roomboter at, zou ze toch iets meer binnen krijgen, lijkt me gewoon niet gezond dat ze enkel op 3 dooiers halve banaan en paar eetlepels warm eten leeft, al een half jaar :(. bang dat ze toch te veel verkeerde stoffen binnenkrijgt oid en te weinig van bepaalde dingen

@nmb, ik zou het wat meer kunnen loslaten als haar voedsel niet zo beperkt tot enkel eidooiers zou zijn.. en natuurlijk heeft ze nog een hele toekomst, maar zoals hierboven al gezegd ben ik bang dat ze te veel en te weinig krijgt van bepaalde stoffen
 
Als haar gewicht nog gemiddeld is en ze lijkt verder gezond, dan komt het gewoon goed. Eet ze ook geen blokjes roomboter uit het vuistje? Ze eet zeer geconcentreerd voedzaam eigeel, dat bevat heel veel. Meer dan een boterham.
 
heerlijk jouw nuchterheid tanja, hoop dat ik ook zo word, alles is ook zo nieuw met een eerste kind.

nee dat vind ze niet lekker, maar als ze vlees eet bak ik dat wel in roomboter

zelden wil ze wel soep, daarbij vind ze roomboter niet lekker, olijfolie wel, is dat ook goed? doe het er altijd onverhit bij, dus bij het opdienen

is zoveel eigeel btw niet slecht ivm doorvoor van soja en dioxines enzo, kan geen sojavrije kippen vinden
 
Wat hier wel dikke hit is, is banaan geprakt met yoghurt, dan eet hij er zo 2 weg. Misschien dat je eventueel die halve banaan kan proberen met yoghurt.

Ik moest minderen met het zuivel van het CB omdat hij ditmaal niet een stijgende lijn had in groei maar hetzelfde was (leek mij nog niet heel zorgwekkend maar goed) dus we moesten meer koolhydraten/voedingsstoffen enz natuurlijk bij gaan geven. Gevolg is dat meneer van alles een beetje neemt maar toch met name zijn melk en yoghurt wil... Ik heb gewoon een zuivelkindje ;). Eerlijk gezegd als dit een half jaar zou duren zou ik mij ook een beetje zorgen gaan maken, en een beetje wanhopig. Gelukkig zitten hier meer mensen met ervaring die je een beetje gerust kunnen stellen.




 
Ik zat even te kijken, ze is bijna twee nu? Geen zonde om eens een zuurdesemboterham op tafel te zetten hoor. Ze mag met de pot mee eten. Als jij zelf lekker eet en genieten van maaltijden doen ze vanzelf mee.

Ik snap het wel hoor, mijn oudste dochter at tot 1,5 ook nauwelijks iets naast bv en wat geprakte mango, beetje yoghurt. Nu zit ik naar een supergezonde 13 jarige te kijken en is eten niet aan te slepen.
 
@nmb: die halve banaan is voor de dooiers haha, maar wil wel meer banaan toevoegen als ze dan yoghurt eet, ga er mee aan de slag!
ja als het eenmalig geen stijgende lijn is, is het ook niet supererg natuurlijk. Misschien dat die kleintjes meer koolhydraten nodig hebbenndannwe denken?

@tanja: dat klinkt geruststellend! vaak worden kindjes die zowat niks gezonds krijgen ook groot, maar je wil natuurlijk als ouder het allerbeste, kan je misschien nog op dat stukje over de dooiers reageren? als je tijd hebt? :D
 
Dioxines, vaak paniekzaaierij, soja, niet ideaal. Stressen erover, funest.
Als ik moest kiezen tussen geen eierdooiers en niet ideale eierdooiers dan dat laatste.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.516
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan