Beestenbottenbouillon maken

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jordy
  • Startdatum Startdatum
Dag Babbe, leuk dat je wilt komen. Ik geef om 11.00 en 13.00 de lezing, verder ben ik er de hele dag met proeverij.
 
Ik heb zojuist het artikel gelezen. De auteur is erelid van de WAPF en dus niet een of andere verdwaasde veganist die met nepfeiten en bangmakerij selectief disinfo verspreidt. Het zou maar zo kunnen dat de glutamaten in BBB nadelig kunnen uitwerken voor sommige mensen. Ze omschrijft ook de symptomen in haar artikel. Mochten deze optreden na consumptie van BBB, dan is het verstandig om te minderen of zelfs helemaal ermee te stoppen.

Mike
 
Ik ben bekend met dit artikel, is hier al eerder langsgekomen. Het klopt, soms verdragen mensen door omstandigheden (meestal slechte spijsvertering/darmproblemen/histamine) de langsgetrokken bouillons niet en zij doen er goed aan om de kooktijd te verkorten. Ook Natasja Campbell gaat hier in haar boek op in en raadt dan aan kortgetrokken kippenbouillon en visbouillon te maken. Dit kun je dan later gaan opbouwen.
 
Ik ga het eens goed in de gaten houden. Was juist begonnen om het wat vaker te gaan nemen (fond van rund en kip). Kippenbottenbouillon zou dus het minste glutamaat bevatten omdat die het minst lang hoeft te koken.

Mark
 
Ik eet soms wel dagelijks BBB. Kan zich de glutamaat dan niet gaan ophopen en later klachten gaan veroorzaken?


Dorothe
 
iemand die in 3 zinnen kan samenvatten wat er in het artikel staat? Voor senioren zoals ik die het Engels niet ( meer) machtig zijn!
geen idee waar het over gaat dus.
Ik eet vrijwel dagelijks BBB,omdat het zo goed zou zijn...
vind het geen leuk werk om te maken,vind de botten duur ( als je er ook es ossenstaart/schenkel/mergpijpje door wil doen)
Alles zit altijd onder het vet als ik in de keuken klaar ben met de bouillon in potten te gieten....

Babbe.
 
Voor mensen die geen klachten ervaren van bottenbouillon is het levenselixer!! Laat je toch niet door 1 kanttekening uit het veld slaan. Er zijn ook mensen die geen eieren of lever kunnen verteren, die laat je toch ook niet gelijk staan?
Is je spijsvertering gecomprimeerd, dan kan dus zelfs het beste voedingsmiddel een belasting zijn en is het zaak deze te herstellen. Juist voor dit herstel is ook weer bottenbouillon onderdeel. Omdat vis en kip korter getrokken hoeven te worden om heilzame stoffen te onttrekken zijn deze dus geschikt voor mensen die op glutamaat reageren.
 
Laat je toch niet door 1 kanttekening uit het veld slaan. Er zijn ook mensen die geen eieren of lever kunnen verteren, die laat je toch ook niet gelijk staan?

Helemaal mee eens!

Mike
 
Bedankt Tanja en Mike.

Okay, dat stelt gerust. Maar ik zal het niet meer zo lang laten trekken. Soms laat ik het elke dag weer opnieuw trekken en dat wel een week lang (dus de eerste keer de gehele nacht en de dagen daarna als ik terugkom van het werk totdat het warm is). Dat is dan teveel van het goede. Smaken doet hij wel. De laatste tijd heb ik vaker een soepkip van Daalhoeve en maak daar bouillon van. Verder natuurlijk eeerst azijn, daarna KZeezout, maar ook curcuma, uien, knoflook, wortelen, en andere geweldige kruiden. Het is het neusje van de zalm - wat zeg ik- van de kip.

Dorothé
 
Voor wie de bouillon niet wil of kan maken, hier een supplement van supergeconcentreerde beestenbottenbouillon:

https://www.infowarsstore.com/caveman-paleo-formula.html

Ja, ik weet het, is van Alex Jones. Maar Buzzfeed heeft zijn supplementen getest, in de hoop hem pootje te kunnen haken, en kwam tot de conclusie dat zijn supplementenlijn volledig schoon en van de allerhoogste kwaliteit is! Alex gebruikt de Californische kwaliteitsstandaard en dat is de allerhoogste in Amerika.

Mike
 
Eigenlijk is deze manier van koken veel makkelijker maar we zijn het niet meer gewend
Een grote pan vol maken en dan in porties invriezen..ik vind het ideaal.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan