Beginnende dementie nog te stoppen?

Heel herkenbaar, moet ook altijd op m'n tong bijten om niet overal ongevraagd advies rond te strooien. Of als ik kijk wat mensen in hun karretje gooien bij de suup (Sorry mevrouw, maar u heeft alleen maar suiker ingeladen... waar gaat u uw lichaam mee voeden?). Maar als ik een ingang vind gooi ik het er ook uit.

 
Iemand met een verleden van alcoholmisbruik zou ik de grote zuivering van morritz aanraden. Misschien kan je haar het boek in pdf laten lezen. Als,ze door de alcohol concentratie en geheugenproblemen heeft, dan zal de lever ook zeker aangetast zijn.

 
Ja,ze is heel erg in de war.Ze heeft nog kleine kinderen die nu bij familie wonen,ze is gescheiden.Soms als ze de kinderen een dag heeft dan brengt ze ze naar school,en spreek ik haar en vertelt ze me dat ze zo in de war is en alles vergeet.Soms loopt ze ook zo langs me heen,alsof ze me niet ziet.

Ik zal haar vertellen over de leverreiniging.Ze is nog maar begin 40.

 
Zelf merk ik dat het rustiger in mijn hoofd is geworden door het gebruik van adrenal. Ik verwacht ook een flinke bijnieruitputting bij haar, aangezien ze flinke roofbouw op haar lijf heeft gepleegd.

 
Hoi Alexandra

Zelf heb ik ook uitgeputte bijnieren denk ik,

4 kinderen in 8 jaar tijd

Lang borstvoeding geven,nog niet zo lang wapf eten,veel stress gehad,druk leven,hooikoorts,nerveus,vrij mager,vergeetachtig,tekenen van bijnieruitputting

Maar toch als ik adrenanorm neem wordt ik daarna heel onrustig

Vanmorgen weer ff 1 geprobeerd ,en ja weer die onrust

Mike heeft me uitgelegd dat ik waarschijnlijk overactieve bijnieren heb en dat ik de bijnierhormoon daarom niet kan hebben

Maar wat is dan het alternatief

Wordt door overactieve bijnieren je schildklier onderdrukt?Want ik ben echt niet dik,kom juist geen gram aan.

Of het moet zo zijn dat het aan de adrenanorm ligt

 
Schijnbaar kan de een ook beter tegen adrenal en de ander tegen adrenanorm. Maar daar is ook in verschillende topics informatie te vinden. Ik doe het goed op adrenal.

 
Alexandra,wat had jij voor klachten voor de adrenal

En wat ervaar je nu je adrenal inneemt?

 
Ik denk dat ik dat al beschreven heb in 1 van de topics over adrenal. Ik zal het even voor je opzoeken. Kunnen we hier weer terug on topic :lol:

Hmmm, terugzoekend zie ik dat mijn bevindingen in verschillende topics staat. Maar hier een kort overzicht terug te vinden in mijn voorsteltopic: https://www.fatsforum.nl/topic/ook-even-voorstellen/page/2 een overzicht wat er geburd als ik t niet meer slik. Vraag daar gerust je vragen. Is een topic waar we niet off-topic kunnen gaan :wink:

 
Mijn oma van 92 is niet meer beginnend dement maar woint met hulp van haar kinderen nog steeds thuis. Maar haar gedrag is niet meer te sturen en ze wil bijvoorbeeld niet douchen. Dat is haar goed recht, maar doordat ze nu gewoonweg stinkt wordt ze ook niet meer mee genomen op uitstapjes en dergelijke. Ik heb mijn moeder de kokosolie aangeraden en ga zometeen het filmpje doorsturen. Ik hoop dat mijn oma van de kokosolie gaat snoepen. De smaak is haar zeer bekend, ze is geboren en getogen in Indonesie.

Een andere indische omavan 81 zit in hetzelfde schuitje als mijn oma. Heb mijn moeder aangeraden om haar dochter ook het filmpje door te sturen.

Ik hoop echt dat mijn oma uit eigen beweging de kokosolie zal eten. Ze laat zich namelijk niets zeggen :wink:

 
Mijn ouders zijn om! Dank jullie wel allemaal voor alle informatie op dit forum die mij geholpen heeft een dusdanig verhaal te brengen dat mijn vader heel droog tot de conclusie kwam eigenlijk geen keuze meer te hebben en ook mijn moeder ging daar soepeltjes in mee.

Nu moeten ze het nog gaan doen en natuurlijk ga ik ze er bij helpen, dat gaat wel goed komen.

Fijn hé, twee mensen van 77 en 84 jaar die er bewust voor kiezen om hun oude dag met een zo goed mogelijke kwaliteit van leven door te brengen en echt bereid zijn daarin te investeren. Joepie, daar wordt ik blij van!

Who's next.....

 
Wat ontzettend goed zeg! Succes met shoppen en voor allen een goede gezondheid.

Mijn moeder heeftmop zich ook wel oren naar geen dementie dus aan de kokosolie gaan. Maar vertelde dat ze niet tegen kokos kan en dat dit 24 uur terug omhoog komt. Aangezien ze de goede olie voor oma gaat kopen, gaat ze t wel even uitproberen. Heeft ze te weinig maagzuur als het steeds weer terugkomt?

 
Wat fijn Alexandra dat je moeder ook open staat voor het gebruik van kokosvet.

Ik weet er niet genoeg van om het precies te zeggen waarom ze geen kokos verdraagt, maar uit alles wat ik hier op dit forum heb gelezen maak ik op dat de oorzaak terug te voeren is op een te zwak functionerend spijsverteringsstelsel.

Dus als ze er naar toe wil groeien om kokosolie wel te kunnen verdragen zal ze misschien met dierlijk verzadigde vetten moeten beginnen en de overige richtlijnen van WAP moeten volgen om de hele keten van bijnier/schildklier, lever en gal en maagzuur te versterken.

Want als deze niet goed functioneert is de kans op dementie ook veel groter, zowel i.v.m. de vorming van eiwitsuikers als vanwege het gebrek aan hersenvoer in de vorm van verzadigde vetten en cholesterol.

 
Overstappen op Wapf mogen ze zelf doen hoor :lol:Men weet wat het mij brengt. Op dit moment gaat mijn familie erg voor het gemak en wat bekend is. Prima hoor. Misschien gaat men ooit het licht zien.

Als oma bijvoorbeeld kokosolie gaat eten en ze rustiger en beter aanspreekbaar wordt :wink:

 
Alexandra,

Kun je je oma ook aan de rauwe melk krijgen,of wordt dat moeilijk denk je.Iemand moet natuurlijk in de gaten houden of ze het ook drinkt.Of kan ze dat wel zelf goed?en iemand moet het voor haar halen

 
Oma gaat zeker niet meer overstappen hoor! Dementerend en verslaafd aan suiker en koolhydraten. En nog in staat om het in de winkel te gaan halen. (Dankzij de buurtsupermarkt waar ze haar kennen) En als iemand zich iets niet laat vertellen, dan is zij het wel. Ik heb haar nog nooit melk zien drinken, denk niet dat je dat erin krijgt. En dan moet ik eerst weer mijn moeder overtuigen, die moet haar zussen overtuigen en dan moet ik ook nog gaan onderzoeken waar je op Walcheren de goede melk kan krijgen.

Kokosolie is iets vanuit haar jeugd, daarom heb ik hoop dat ze dat wil nemen. Het is iets van thuis en volgens mijn moeder is oma gek op alles met kokos.

 
Chocola eet ze niet, koopt ze wel heel veel, maar ze geeft alles weg. Morgen weet ik meer. Want dan gaat mijn moeder op zoek naar goede kokosolie en het haar geven. En anders bedenken hoe het in het eten verwerkt kan worden. Want mijn tante kookt voor haar. Het is blijkbaar makkelijker om een ander goede voeding voor te schotelen dan zelf over te stappen.... Wordt vervolgd!

 
Wat een filmpje wel niet teweeg kan brengen! Oma heeft vandaag kokosolie door de nasi gekregen ( ik denk dat de kinderen t verder nog niet aandurven) en mijn moeder en een tante hebben ook een pot gekocht.

Nu wil mijn moeder graag weten hoeveel kokosolie ze per dag mag/moet nemen. Ze heeft vandaag een theelepel genomen en er geen problemen mee gehad.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan