Beginnende dementie nog te stoppen?

Ja, dat geldt voor mijn oma neem ik aan. Maar die kunnen ze maar 1 keer per dag "toedienen". Maar wat kan ik mijn moeder en tante aanraden? Wil ze ook aan de roomboter en reuzel krijgen. Iemand nog een leuk filmpje in de aanbieding
 
Je kunt ook gewoon een lepel olie in de thee of koffie doen, daar proef je niks van. En als ze kokos lekker vindt, kun je ook kokosblok/ santen in stukjes snijden en dat geven. Dat snoep je zo weg. Ik had laatst een pot coconut butter van artisana besteld. Dat is een soort kokospasta. Mijn moeder wilde proeven maar die bleef maar snoepen uit de pot:) Je kunt het vergelijk met santen maar dan nog iets fijner gemalen.

 
@Alexandra

In het filmpje laten ze aan het einde een dame zien die een flinke portie kokosvet toevoegt aan haar salade. Als ik het zo inschat zijn het zeker drie eetlepels vol.

 
Leuk hier hoor, al die missionarissen! Ik bemoei me soms ook ongevraagd met mensen die ik iets hoor bespreken als ik het gevoel heb daar iets waardevols aan toe te kunnen voegen.

 
Hmmm, kom er net achter dat ze eerst t eten van oma aanvullen met kokosolie en vervolgens t in de magnetron opwarmen.... Was even vergeten dat die dingen nog bestaan en gebruikt worden. Electrisch fornuis werkt niet meer, stekker is eruit gehaald ivm gevaarlijke situaties omdat oma nog weleens zelf wil "koken". Even iets op verzinnen :wink:

Edit: eerst opwarmen, dan de kokosolie door te eten. Ik denk niet dat ik de magnetron eruit ga krijgen.....

 
Misschien op deze site een overbodige opmerking: maar tarwe kan ook een alzheimeruitwerking tot gevolg hebben (las ik dit weekend in Wheatbelly van William Davis - tarwebuik vrij vertaald: dit werk gaat volgens mij binnenkort ook in NL uitkomen dacht ik).

Mensen die misschien niet echt grote darm- spijsverteringsproblemen hebben kunnen op een andere manier toch te lijden hebben onder tarwe.

 
Fijn om nog een bron met soortgelijke informatie te lezen. Mijn moeder is al volop bezig met kokosolie en ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk al geen tekenen meer van verlies van hersenfunctie heb waargenomen. Ik ben er blij mee en ook erg benieuwd hoe het de aankomende tijd gaat.

Het leuke is ook dat ik al heel veel mensen om me heen aan de kokosolie heb gebracht, naar aanleiding van dit verhaal. Niet dat ze aan verlies van hersenfunctie leden, maar gewoon voor alle gezondheidsaspecten en ter voorkoming van....

 
@Indigo: wat een goed nieuws! En fijn dat je meer mensen in je omgeving aan hebt kunnen steken. Ik ga mijn moeder en oma ook aan de kokosolie helpen. Hopelijk willen ze dat. Mijn oma is te oud om echt nog te veranderen (en enorm koppig!), maar mijn opa was dement. Ik denk dat ze dus wel gevoelig is voor een goed artikel over kokosolie tegen dementie.

 
Ja, mijn opa en zijn zus waren ook beide lange tijd van hun leven erg dement en daardoor was mijn moeder wel ontvankelijk voor deze mogelijkheid. Iets simpelers dan kokosolie gebruiken kun je toch bijna niet bedenken? :lol:

Inmiddels heeft ze ook de cholesterolverlager (erg slecht voor de hersenen) en de bloedverdunner laten staan.

 
Inderdaad, en het is voor zoveel dingen goed! Dat is helemaal goed nieuws, hoe meer pillen geschrapt kunnen worden hoe beter. Ik laat nog wel eens weten hoe mijn oma reageerde. We gaan er binnenkort heen (ze woont niet dichtbij), en hoop dat ze niet dwars doet ;-) Verder is het zo'n leuk mens, wil haar nog lang meemaken.

 
http://coconutoil.com/coconut-oil-reverses-dementia-in-100-year-old-woman/

 
Deze wetenschapper, nobelprijswinnaar dr. Ignarro , zegt vanaf ongeveer 3 min 20 sec in het filmpje dat bij alzheimer vaak een tekort is aan de vorming van stikstofoxide in het lichaam. Deze wordt o.a. door de aanwezigheid van het aminozuur L-arginine (in zuivel en vlees) gevormd door de endotheelcellen in het lichaam. Ook antioxydanten als vitamine c en e (zit veel in de superfood tarwekiemolie) zorgen dat de endotheelcellen stikstofoxide aanmaken. Stikstofoxide zorgt voor een goede bloeddoorstroming en daarmee ook die in de hersenen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan