Bijbel en intuïtie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Klein Aagje
  • Startdatum Startdatum
Hmmm dus zij zeggen: Jezus IS God, God in menselijke vorm. Maar Jezus praatte met hem, zijn vader. Met zichzelf dan?

Gewoon uit interesse, zonder oordeel oid ; wat maakt dat je graag gedoopt zou willen worden?
Ik heb mij nogal ingelaten met behoorlijk wat duister: new age, yoga etc. Om mijn lijntjes daarmee door te knippen als het ware zat ik te denken aan dopen.

Marcus 14:30: Jezus waarschuwt Petrus dat hij door hem verloochend zal worden nog voordat de haan drie maal heeft gekraaid.

Marcus 14:68: Petrus verloochent Jezus.

1 Timoteus 4: In de laatste dagen zullen velen van hun geloof afstappen.

Er is niets geleerd de afgelopen 2000+ jaar. Pandemie van lafheid. Maar Jezus is gestorven voor onze zonden, dus wij wassen onze handen in onschuld. Net als de Romeinen, de moordenaars van Christus.

🙄

1000027807.jpg
Mike

Ik gooi wel jouw wereldbeeld in de war met mijn kijk op de zaak, of niet? Ik merk dat vooral vrouwen veel behoefte hebben aan persoonlijkheidsverering van Jezus. Ze maken van hem een soort 'gouden kalf' en dat was nou net niet de bedoeling.

De mannelijke benadering is veel meer om te kijken naar wat Christus inhoudelijk te vertellen had en niet wat er over hem werd verteld, zelfs door sommige van zijn apostelen, die zich ook hebben laten meeslepen door hun emoties destijds.

Om deze reden bid ik ook niet en dus ook niet naar Jezus. Ik doe niet mee aan deze verafgoding van Christus als Verlosser van mijn zonden. De 12 stappen hebben mij geleerd dat ik en ik alleen verantwoordelijk ben voor mijn zonden (feilbaarheid) en dat ik dit niet zelf kan of hoef te fixen maar moet overdragen aan iets groters dan mijzelf (Hogere Macht, God). Er is dus wel degelijk een weg naar God zonder Jezus als tussenpersoon.

Jezus was een mens, net als jij en ik, een heel bijzonder en wijs mens maar wel een mens. Ik zie hem dus eerder als een profeet, zoals de moslims doen. Ik moet zeggen dat ik ook veel meer heb met de islamitische kijk op Christus dan wat ze in het Vaticaan van hem hebben gemaakt.

Mike
Waar staan die 12 stappen? Ik begrijp niet helemaal wat ermee bedoeld wordt. :(

Mike

On the left, a Palestinian woman says goodbye to her child.

On the right, a Palestinian woman says goodbye to her child.

When you find out who God's people truly are, it all makes sense.

God forgive me, I did not know, how could I, we are lied to at every corner. But I know now, and so I champion your people.

Jezus was een Palestijn.

Mike

Sorry dat ik deze vraag nog niet had beantwoord. Ik had me dit wel voorgenomen maar door allerlei breaking news is dit aan mijn aandacht ontsnapt.

Ik was er al mee bezig door de Q-posts. In een seculiere samenleving is er echter geen voortdurende prikkel om je met dit soort zaken regelmatig bezig te houden. Daarnaast nam de demoon genaamd 'alcohol' ook steeds meer bezit van me.

Het zijn idd de 12 stappen die de doorslag hebben gegeven. Ik moest me overgeven aan iets groters dan mijzelf om weer bij mijn gezonde verstand te komen (stap 2) en in stap 7 is de overgave compleet, dat heeft Butterfly goed gezien!

Uit mijn posts in dit draadje blijkt echter wel dat ik mij niet thuis voel bij hedendaagse kerkgenootschappen, hoewel ik dit kortstondig wel heb geprobeerd. Ik beleef mijn geloof in mijn Hogere Macht op mijn manier. Stel gerust vragen als je meer wil weten.

Mike

Ik ben keihard tegen de lamp gelopen. Ik ben niet alleen dronken maar DRINKEND achter het stuur betrapt. Mijn rijbewijs werd voor een half jaar ingenomen, ik moest een verplichte cursus alcohol in het verkeer volgen en ik moest voor de politierechter verschijnen, met het risico op permanente inname van mijn rijbewijs. De dag dat ik per direct stopte met drinken was de dag nadat ik werd betrapt, 30 juli 2020. Diezelfde dag kreeg ik keihard door: 'AA!', alsof het in neonletters stond geschreven. Als dat geen goddelijke interventie was weet ik het niet meer.

Mike

Laatst bewerkt:
Ik ben keihard tegen de lamp gelopen. Ik ben niet alleen dronken maar DRINKEND achter het stuur betrapt. Mijn rijbewijs werd voor een half jaar ingenomen, ik moest een verplichte cursus alcohol in het verkeer volgen en ik moest voor de politierechter verschijnen, met het risico op permanente inname van mijn rijbewijs. De dag dat ik per direct stopte met drinken was de dag nadat ik werd betrapt, 30 juli 2020. Diezelfde dag kreeg ik keihard door: 'AA!', alsof het in neonletters stond geschreven. Als dat geen goddelijke interventie was weet ik het niet meer.

Mike
Dit had helemaal verkeerd kunnen gaan. Wees maar blij dat het zo is gelopen! Goede stap gezet.

Laatst bewerkt door een moderator:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.568
Leden
8.672
Nieuwste lid
Jurgman
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan