Decem
Well-known member
Gewoon uit interesse, zonder oordeel oid ; wat maakt dat je graag gedoopt zou willen worden?Ik zie Jezus als de zoon idd, een deel van God, niet de totaliteit
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon uit interesse, zonder oordeel oid ; wat maakt dat je graag gedoopt zou willen worden?Ik zie Jezus als de zoon idd, een deel van God, niet de totaliteit
Ik heb mij nogal ingelaten met behoorlijk wat duister: new age, yoga etc. Om mijn lijntjes daarmee door te knippen als het ware zat ik te denken aan dopen.Gewoon uit interesse, zonder oordeel oid ; wat maakt dat je graag gedoopt zou willen worden?
Dat is gewoon een sekte, niets meer en niets minderMike, een vriendin van mij is jehova’s getuige.. die ziet Jezus ook niet als God zelf.
Waar staan die 12 stappen? Ik begrijp niet helemaal wat ermee bedoeld wordt.Ik gooi wel jouw wereldbeeld in de war met mijn kijk op de zaak, of niet? Ik merk dat vooral vrouwen veel behoefte hebben aan persoonlijkheidsverering van Jezus. Ze maken van hem een soort 'gouden kalf' en dat was nou net niet de bedoeling.
De mannelijke benadering is veel meer om te kijken naar wat Christus inhoudelijk te vertellen had en niet wat er over hem werd verteld, zelfs door sommige van zijn apostelen, die zich ook hebben laten meeslepen door hun emoties destijds.
Om deze reden bid ik ook niet en dus ook niet naar Jezus. Ik doe niet mee aan deze verafgoding van Christus als Verlosser van mijn zonden. De 12 stappen hebben mij geleerd dat ik en ik alleen verantwoordelijk ben voor mijn zonden (feilbaarheid) en dat ik dit niet zelf kan of hoef te fixen maar moet overdragen aan iets groters dan mijzelf (Hogere Macht, God). Er is dus wel degelijk een weg naar God zonder Jezus als tussenpersoon.
Jezus was een mens, net als jij en ik, een heel bijzonder en wijs mens maar wel een mens. Ik zie hem dus eerder als een profeet, zoals de moslims doen. Ik moet zeggen dat ik ook veel meer heb met de islamitische kijk op Christus dan wat ze in het Vaticaan van hem hebben gemaakt.
Mike
waarschijnlijk wel, zie stap 7.Kwam jij bij de Heer door de 12 stappen Mike?
Waaraan merkte je dit? B.v. vermoeidheid, of misschien dat je karakter veranderde?Daarnaast nam de demoon genaamd 'alcohol' ook steeds meer bezit van me.
Dit had helemaal verkeerd kunnen gaan. Wees maar blij dat het zo is gelopen! Goede stap gezet.Ik ben keihard tegen de lamp gelopen. Ik ben niet alleen dronken maar DRINKEND achter het stuur betrapt. Mijn rijbewijs werd voor een half jaar ingenomen, ik moest een verplichte cursus alcohol in het verkeer volgen en ik moest voor de politierechter verschijnen, met het risico op permanente inname van mijn rijbewijs. De dag dat ik per direct stopte met drinken was de dag nadat ik werd betrapt, 30 juli 2020. Diezelfde dag kreeg ik keihard door: 'AA!', alsof het in neonletters stond geschreven. Als dat geen goddelijke interventie was weet ik het niet meer.
Mike