Ik las pas een interview met Piketty, en hij wilde geen foto´s maken buiten op de campus want dan zou hij de studerende studenten storen, dat was allemaal te frivool, "doe mij maar een foto op mijn werkkamer". En zo ging het ook, een foto voor de boekenkast, al bladerend in een boek. Ik vind het ongelooflijk hoe zo iemand zo razend populair kan worden met een onleesbaar boek van 700 pagina´s. Het enige dat ik er van weet zijn interpretaties van anderen. Wat ben je daar uiteindelijk mee? dat is dan een econoom die zegt te ijveren voor meer gelijkheid maar wie heeft er tijd en geduld om zo´n boek te lezen? Ik begrijp gewoon niet goed voor wie zulke kennis is? Juist doordat alles zo hopeloos ingewikkeld gemaakt wordt zijn de gewone mensen de draad al lang kwijt. En in elk interview met die kerel beginnen ze te zeggen dat hij een pil van 700 paginas geschreven heeft, met andere woorden "den dieje kent er vast wat van!" Ik krijg eerder de neiging zo iemand te vragen of het wel goed gaat met hem en zijn dwangneurose...