bilderberg feestje nadert zijn einde!

Je heb zelf de antwoorden toch ook niet? Op hoe alles heeft kunnen ontstaan en wat al niet meer??

Dus je bent niks verder dan ik.
 
@Maarten; De angst die jij beschrijft is een andere dan die ik bedoel. Ik heb het over de angst die vrijkomt op het moment dat de spirituele ervaring begint (de Jezusverschijning zeg maar). Dat kunnen hele heftige ervaringen zijn waarbij enorme hoeveelheden energie (in dit geval dus de angst) vrijkomt. Omdat mensen vaak niet snappen wat er gebeurt, vult het brein het aan met dingen die het wel begrijpt en neemt je eigen energie de vorm van bijvoorbeeld een profeet (of buitenaardse wezens) aan.

Wat geloven betreft; het gaat er juist om dat je van geloven een vorm van weten kunt maken. Als je de laatste pagina's nog eens terugleest dan zul je zien dat het de bedoeling van de elite was om God en spiritualiteit juist van ons af te pakken. Er kwamen priesters en imams die zich het contact met het Goddelijke toe-eigenden en er werden regels bedacht die ervoor moesten zorgen dat het voetvolk er maar vooral niet achterkwam hoe het echt zat. Met geloven in God is niks mis, maar met 'geloven' blijf je afhankelijk van wat anderen denken of willen bepalen wie of wat God is. En liedjes zingen in een kerk is dé manier om er nooit achter te komen hoe het wél zit. Je kunt deze dingen gewoon zelf onderzoeken met te begrijpen wat energie is en wat je bijv. allemaal met een aura kan. Dat kan eigenlijk alleen maar door het te ervaren, erover lezen is doodsaai en onbegonnen werk. Probleem is alleen dat de Westerse mens door langdurig verkeerd eten de eigen energie niet meer kan voelen. Dus door de goede dingen te eten, kan het zijn dat je dat aura op een goeie dag ineens wel voelt.
 
De angst die jij beschrijft is een andere dan die ik bedoel

O zo, maar ik denk dat als Jezus verschijnt (ik snap dat je dit niet gelooft maar stel even dat hij idd bestaat) dat hij zich bekend zal maken en dat er geen angst zal zijn.


Als je de laatste pagina’s nog eens terugleest dan zul je zien dat het de bedoeling van de elite was om God en spiritualiteit juist van ons af te pakken

Maar het is in elke cultuur nog zo geweest hoor, ze hadden sjamanen daarvoor.

Wat iemand ook aanhangt , vragen blijven er, en er zijn hele spirituele personen 'christelijke' geworden, en andersom ook..

Daaruit is volgens mij sterk te concluderen dat het nooit 'weten' word zoals je zegt dat de bedoeling is.

Succes met je zoektocht JS, ik denk het gevonden te hebben wat ik zoek, ik ben overigens niet altijd 'gelovig' geweest.
 
@JS: het idd zo dat het brein onbekende ervaringen kan "invullen" met wat de betreffende persoon ook maar verwacht, graag zou willen of al mee bekend is - engelen, jesus, mohammed, krishna, noemmaarop.

er schijnen ook parasitaire energetische "spirituele" wezens te zijn die zich voordoen als alles wat je maar wilt, jesus of een "spirituele" gids met veel nutteloze algemene raadgevingen om maar jouw aandacht en energie te vangen.
veel mensen stinken daar in, voelen zich gezien, belangrijk, minder onzeker en niet meer zo alleen.
zo worden deze mensen dan geparasiteerd en leeggezogen door die "spirituele" wezens.

@maarten: vragen zijn belangrijker dan antwoorden.
antwoorden brengen vaak veel nutteloze kennis.
intense innerlijke vragen hebben leidt niet zelden tot innerlijk inzicht en innerlijk weten.
geloof is in mijn beleving een hanteringsmechanisme om angstgewaarwordingen te hanteren als je die nog niet gewoon kunt voelen voor wat ze zijn: vaak gewoon gewaarwordingen vanuit de eigen fantasie en niet zelden gebaseerd op irreële overtuigingen uit de kindertijd.
 
@maarten, als Jezus komt zal er geen angst meer zijn. Hij zei: ik ben het Licht. Dus Jezus is een hogere trilling en we weten dat lichtenergie zo snel is omdat deze niet afgebogen wordt door tijd en ruimte. Dat is dus pure, ongeremde levensenergie! M.a.w.: als je in deze pure kracht gaat staan zal er geen angst meer zijn. Jij zoekt het in een externe Jezus-figuur, maar het gaat om het vinden van je innerlijke 'Jezus'. Je moet je eigen levensenergie verhogen door je te verbinden met de creatie. Dat is de ware verlichting!

@emiel, jij zegt dat je vragen moet blijven stellen en dus kritisch moet blijven, maar je herkauwt wel klakkeloos dat 'het schijnt' dat er parasitaire entiteiten zijn die zich voordoen als Jezus of willekeurig welke andere figuur. Bewijs voor deze stelling graag. Dit komt nl. voort uit het christendom dat waarschuwt voor de duivel die vele gedaantes aan kan nemen, ook aan de andere kant. Daarom mag je niet 'met de doden praten'. Er wordt ongelooflijk veel goed werk verricht door mediums, die nabestaanden kunnen helpen om betere inzichten te krijgen over die andere kant, maar volgens deze zienswijze zijn ze niets meer dan 'boodschappers van Satan'. Ik heb een goed idee: laten we ze verbranden of verdrinken, deze 'heksen'! Snap je wat je zegt?

Mike
 
@fatsnotbad: een parasiterende energetische entiteit is in mijn beleving wat anders dan de door het christendom verzonnen "duivelse bezetenheid" met daaropvolgende heksenverbrandingen om wijze vrouwen en mannen (te concurrerend in de ogen van de kerk) van het toneel te laten verdwijen.
dat zijn idd smerige praktijken geweest.

wat ik noem heeft niets met satanisme of waarachtig mediumschap te maken in mijn beleving. eerder heeft het te maken met verzwakking van de persoonlijke energetische en psychische weerstand/gezondheid waardoor energetische parasieten (tijdelijk) een kans kunnen krijgen.
 
Ik had het niet over demonische bezetenheid, ik reageerde op jouw bewering dat er aan de andere kant negatieve entiteiten zouden zijn die je bedriegen door zich anders voor te doen. Dat komt uit het christendom en moest ons bang maken voor communicatie met onze voorouders. Dus graag bewijs voor het bestaan van deze 'geesten'.

Mike
 
@fastnotbad: "het bewijs" voor het bestaan van parasiterende energetische entiteiten is niet zomaar te geven omdat er naar mijn weten geen apparatuur is om deze te zien en/of te meten.

wat ik ervan weet beperkt zich tot mijn eigen beleving en beschrijvingen uit uitsluitend niet-christelijke bronnen w.o. het tibetaanse dodenboek, sjamanistische bronnen en beschrijvingen ervan gegeven door westerse (ook nederlandse) mediums.
meer kan ik er niet over zeggen behalve dan dat het door training van de eigen zintuigelijke waarneming ook mogelijk is om deze energetische entiteiten waar te nemen.
daar bestaand ook "snelcursussen" voor waaraan ik in het verleden wel heb deelgenomen.

ik zie deze entiteiten niet als negatief.
tegen een bepaalde prijs (jouw energie en aandacht) kun je zelfs tijdelijk steun aan ze beleven.
het zijn in mijn beleving gewoon levende wezens die zich voeden.
hoewel op een iets andere wijze dan wij.

je zou kunnen zeggen dat deze entiteiten deel uitmaken van een soort energetische voedselketen.
je zou zelfs kunnen zeggen dat mensen ook "parasiteren" op andere levende wezens, zich voeden met energie die door andere levende wezens is verzameld.

voor mijzelf zie ik energetische parasieten die mij geen verhoogd geestelijk of lichamelijk welbevinden opleveren als onwenselijk en dus wapen ik mij daartegen door mijn energetisch systeem zo sterk en gezond te houden als mij mogelijk is.
 
Voor 'bewijs' van parasiterende energieën kun je het boek The siren call of hungry ghosts eens lezen. Dit gaat over een verslaggever die op detective-achtige wijze duikt in de bedrieglijke wereld van channeling van entiteiten. Deze entiteiten doen zich anders voor dan ze zijn en maken door leugens en manipulatie de goedgelovige gastheer afhankelijk van hen. Ze parasiteren letterlijk op mensen.
 
@emiel en joey2:

Ik verwijs naar deze post van 28 april jl. in de topic De relatie tuseen mensen en varkens:



Recentelijk bereikte mij het bericht van de Hopi-indiaan Don Talayesvo, die in de winter van 1807 een bijna-doodervaring gehad zou hebben, waarin hij het inzicht kreeg dat ‘heksen’ voor straf maar 1 stap per jaar in het hiernamaals mochten doen:

http://michaelprescott.typepad.com/michael_prescotts_blog/2015/02/a-1907-nde.html

Het viel me meteen op dat deze indiaan een westerse naam had. Een snelle Google-search leverde op dat deze indiaan een westerse ‘scholing’ had gehad:


Don C. Talayesva was born in Oraibi, Arizona where he was raised as a traditional Hopi for the first ten years of his life. Talayesva later attended the reservation school and the Sherman School for Indians in Riverside, California where he received instruction in English and the white way of life.

http://www.ipl.org/div/natam/bin/browse.pl/A113

Bovendien kende Don uitsluitend het reservaat, dus hoe ‘traditioneel’ zullen de eerste 10 jaar van zijn opvoeding zijn geweest?

Vandaar die westerse naam, vandaar het Europese concept van ‘heksen’. Waar je mee omgaat, raak je mee besmet. Wees zeer alert op Europese concepten die inheemse mensen worden toegeschreven!

Het barst van de onjuiste westerse opvattingen over wat deze volkeren werkelijk bedoelden, tegenover wat zij dachten dat ze bedoelden, op basis van een vermeende superioriteit van westerlingen t.o.v. deze 'primitieve' en 'onbeschaafde' 'wilden'. Wantrouw BLANKE informatiebronnen!

Mike
 
Wat ik zelf een prachtig boek vind is "Oude wijsheid van natuurvolken" van Robert Wolff. Regelmatig heb ik de drang om het boek weer te (her)lezen. Gewoon om me er weer even goed van bewust te worden hoe het leven zou moeten/kunnen zijn. Zoveel liefde en respect voor elkaar en voor de natuur. Het collectieve bewustzijn en het innerlijk weten. Kortom kennis van het hart, iets waar wij verre van zijn maar waar ik heel erg naar (terug) verlang.....
 
En natiuurlijk Voeding en fysieke degeneratie van Weston Price. Maar Price richte zich voornamelijk op voeding en gezondheid en slechts zijdelings op spiritualiteit

Weet je, dat boek moet nog geschreven worden. Ik mag dan blank zijn, maar ik beb wel de moeite genomen me te verdiepen in een niet-blank perspectief. Ik zal dus dit boek moeten gaan schrijven en dat zal er ook echt nog wel van komen. In de tussenrijd verwijs ik naar de 180+ pagina's van de topic De relatie tussen mensen en varkens. Deze geeft mijn ontdekkingsreis weer van hoe ik gaandeweg steeds meer tot de conclusie kom dat het belangrijk is om alles uit de eerste hand te vernemen i.p.v. een tweedehands blanke, westerse opvatting zonder de noodzakelijke diepgang.

Mike
 
De auteur van het boek dat joey2 noemt, Joe Fisher, heeft uiteindelijk zelfmoord gepleegd. 'Boze geesten' zouden hem hiertoe hebben aangezet. Fisher was weliswaar geen christen, maar het christelijke gedachtengoed krijgen we allemaal op culturele wijze mee. Deze man was dus allesbehalve objectief en zijn schrijfsels waren niet gebaseerd op overgeleverde spirituele wijsheden. Deze man leefde in angst, geen liefde, en zijn hersenspinsels waren uitsluitend afkomstig van zijn eigen geest en niet van gene zijde.

Mike
 
Zijn schrijfels waren niet gebaseerd op overgebleven wijsheden, dat klopt en daarmee is hij ook geen goede bron om wijsheden uit de oudheid uit de doeken te doen.

In het hoek wat ik hierboven noemde duikt hij in de wereld van channeling. Inderdaad een westerse vorm van spiritualiteit waarin mensen contact maken met entiteiten waardoor die Door de mensen heen spreken. Dit is in zogenaamde spirituele kringen een zeer bekend fenomeen. Hij deed deze entiteiten uit de doeken als manipulatief en parasiterend.

Wat ik hiermee aan wil geven is is dat er ook in de spirituele en niet fysieke hoek een vorm van onderscheidend vermogen noodzakelijk is. Het is belangrijk om niet alles klakkeloos aan te nemen en te vertrouwen op 'het onzichtbare'. De manipulatie gaat misschien wel verder dan het blote oog.

Het feit dat hij zelfmoord heeft gepleegd zou een voortvloeisel zijn uit zijn confrontaties die hij heeft gehad met deze entiteiten.
 
Michael Prescott heeft vaak.zinvolle dingen te melden, dus ik ben gaan kijken of hij iets heeft geschreven over Joe Fisher. En jawel, hoor:



One of these is described in anguished, agonizing detail in Joe Fisher's Hungry Ghosts. Fisher joined an amateur circle that met regularly to "channel" information from spirits. Initially skeptical, Fisher was soon won over by the information that came through. He and his friends became increasingly obsessed with the meetings, while the woman who ran the circle began to exercise an unhealthy degree of control over some group members, exploiting them and attempting to coerce them into sexual liaisons. As Fisher became convinced that he was in contact with a female spirit guide who'd been his lover in a previous lifetime, he lost interest in his real-life relationships, an attitude that led to the break-up of his marriage. Eventually he went to Europe, intending to verify the information he'd been given. Instead, to his shock, he discovered that much of it was false. Shattered, he returned to America and shared his findings with the group - only to be met with hostility and denial. The group members were so caught up in their shared fantasy that they could not tolerate the intrusion of facts and evidence. Fisher left the group and eventually concluded that he had been victimized by what the Tibetan Book of the Dead calls pretas or hungry ghosts - malign spirits who deceive and corrupt their human interlocutors. He warns his readers to be wary of involvement in the supernatural, and on this note of caution the book ends.

But this was not the end of Joe Fisher's story. He continued to obsess on his experience. Eleven years after the publication of Hungry Ghosts, he confided to a friend that he believed the spirits were out to get him for publicizing their activities. They would not leave him alone. In 2001, at age 53, he made his escape. He threw himself off a cliff, ending his life.



I suggest that wholesale immersion in the paranormal can gradually erode one's capacity for appropriate skepticism. Arthur Conan Doyle came to believe in fairies; Joe Fisher's marriage collapsed because he fell in love with his "spirit guide"; Macy and his co-workers are caught up in what appears to be a replay of a science-fiction saga from the 1970s.


http://michaelprescott.freeservers.com/the-dark-side-of-the-parano.html

De man raakte geobsedeerd en werd uiteindelijk achtervolgd door zijn eigen spookbeelden. Zijn boek is dus niet serieus te nemen, want je leest zijn paranoide hersenspinsels.

Mike
 
@JS

Even off topic maar ik las dat je kwikvergiftiging hebt gehad? Ik hoop dat je jouw verhaal wil delen met ons in deze topic:
https://www.fatsforum.nl/topic/kwikontgifting-mn-trip-naar-gezondheid-watisgezond/

Wij zijn nog bezig met ontgiften.
 
JS is aan het ontgiften van giftige denkbeelden, wat zo mogelijk nog veel belangrijker is.

Willen jullie het geleuter over Cutler graag houden op de daarvoor bestemde plek? Ik sta dit oogluikend toe, evenals de Buteyko-club in de daarvoor bestemde topics, maar als je nu hier ook al met die onzin komt terwijl ik mijn best doe om werkelijke diepgang te brengen, gaat het mij net iets te ver!

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.908
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan