Ik zie vaak mensen in de pro-Trump mediaruimte zeggen dat je niet te zelfverzekerd moet zijn en geen peilingen/markten moet delen die laten zien dat Trump wint, omdat kiezers dan zelfgenoegzaam worden en niet gaan stemmen, etc.
Ik denk dat het precies het tegenovergestelde is.
Overwinning is besmettelijk. Mensen zijn veel bereidwilliger om mee te doen aan het spel als ze denken dat ze gaan winnen.
Mensen herhalen vaak "doe alsof we 10 punten achterstaan". Hoe motiveert dat de twijfelaars om naar de stembus te gaan? Dit zorgt ervoor dat mensen zich verslagen voelen. Mensen willen het gevoel hebben dat hun stem ertoe doet. Alsof ze deel uitmaken van iets belangrijks. Mensen willen winnen.
Als er iets is, zou ik zeggen dat deze recente toename van Trumps populariteit en positiviteit MEER Trump-kiezers creëert, omdat het stigma rond Trump aan het verdwijnen is. Mensen zijn niet langer bang om Trump openlijk te steunen. De beweging is besmettelijk. Ons zelfvertrouwen en onze vibes trekken mensen naar ons toe en mensen zijn van nature geneigd om zich bij de groep neer te leggen. Trump aardig vinden is nu cool.
Positiviteit verspreiden maakt ons niet zelfgenoegzaam. Ik denk dat het meer kiezers creëert, door ons aantrekkelijker te maken voor de onbeslisten, en de ontevreden niet-stemmers te motiveren die het gevoel hebben dat hun stem er niet toe doet. We geven ze hoop dat het deze keer anders kan.
Het kan me niet schelen wat iemand zegt. Trump wint, en als je deel wilt uitmaken van de geschiedenis, sluit je je bij ons aan en stem je op Trump.
Dorothé