Humans have been fighting over the Holy Land since the dawn of civilization. The situation has thousands of years of history and nuance. With that being said, the attacks from Hamas are unforgivable, and I don’t see how Israel can respond with anything other than fire and fury. This doesn’t...
t.me
Sinds het begin van de beschaving vechten mensen om het Heilige Land. De situatie kent duizenden jaren geschiedenis en nuance.
Dat gezegd zijnde zijn de aanvallen van Hamas onvergeeflijk, en ik zie niet hoe Israël met iets anders dan vuur en woede kan reageren.
Dit betekent niet dat ik de IDF-reactie of meer geweld goedkeur, ik erken alleen de realiteit van de situatie. Er ZAL meer geweld zijn, en ik weet niet of we Israël de schuld kunnen geven van de reactie daarop.
Maar als het gaat om ‘de schuld geven’, denk ik niet dat we daartoe nog in staat zijn. Ja, het is duidelijk dat Hamas terreurdaden heeft begaan, en de Hamas-terroristen moeten voor 1000% worden veroordeeld, en zij krijgen de schuld van de barbaarse afslachting van onschuldige burgers. Maar dat is slechts het oppervlakkige niveau. Wie financiert Hamas? Iran?
Wie financiert Iran? De VS? De Iran-deal? De CIA? Staatsdepartement? Rusland? China? Allemaal?
Is dit een legitieme terreuraanval en werd Hamas werkelijk totaal niet uitgelokt?
Is dit Israëls 9/11? Een door de overheid goedgekeurde terreuraanslag, zodat ze de vernietiging van hun geopolitieke tegenstanders kunnen rechtvaardigen?
Komt dit door Biden? Zag Hamas de Amerikaanse zwakte in Oekraïne als een kans om te kapitaliseren?
Maakt dit deel uit van een breder complot van de Deep State om de witwasmachine voor oorlogsgeld door Israël te verplaatsen, aangezien het westerse publiek de steun aan Oekraïne heeft verloren?
Maakt dit deel uit van een bredere mondiale religieuze oorlog?
Is dit de volgende escalatie naar WO3?
Ik heb absoluut geen idee. Iedereen heeft een mening over wie uiteindelijk de schuldige is of wat er werkelijk aan de hand is, maar weet iemand dat? Dat weet ik zeker niet, dus ik zal observeren terwijl de situatie zich ontvouwt, en zal open blijven staan voor de oneindige mogelijkheden van wat er feitelijk aan de hand is en wie er allemaal aan de touwtjes trekt, biddend dat de vrede zal zegevieren.
TLDR: er is zoveel dat we nog steeds niet weten, en ik wil gewoon dat mensen stoppen met elkaar te vermoorden als dat mogelijk is, maar ik weet dat dit verzoek nutteloos is.
Dorothé