Y’all remember the Ghost of Kyiv? When the Internet circulated unverified reports of a legendary pilot that was taking out ridiculous numbers of Russian aircraft… Turned out it was 100% fabricated. Remember Snake Island? When we were told 90 Ukrainian forces heroically refused to surrender...
t.me
Herinneren jullie je nog de Geest van Kiev?
Toen het internet niet-geverifieerde rapporten verspreidde over een legendarische piloot die belachelijke aantallen Russische vliegtuigen uitschakelde...
Het bleek 100% verzonnen te zijn.
Ken je Snake Island nog?
Toen ons werd verteld dat 90 Oekraïense strijdkrachten heldhaftig weigerden zich over te geven en werden afgeslacht door Russische MIL...
Het bleek dat Rusland ze allemaal levend had meegenomen en dat ze zich allemaal vrijwillig hadden overgegeven.
Weet je nog dat de media oude foto's en video's uit Syrië en beelden van videogamesimulators gebruikten?
Mijn punt is dat oorlogspropaganda reëel is, en dat de westerse media deze in Oekraïne en al tientallen jaren daarvoor produceren.
Wat betreft Israël/Palestina; we weten niet welke rapporten echt zijn, wat overdreven wordt, wie achter wat zit. Maar de geschiedenis zou suggereren dat alles wat het officiële verhaal nu zegt, later heel anders zal zijn.
Ik wou dat we niet zo hoefden te denken, maar de media hebben bewezen niet alleen onnauwkeurig te zijn, maar ook opzettelijk de waarheid te verdraaien en te manipuleren om de publieke perceptie te beheersen en hun agenda vooruit te helpen, vooral in de vroege stadia van een nieuwe oorlog, wanneer verhalen worden opgebouwd.
Het hoeft geen betoog dat er veel desinformatie bestaat. Blijf ijzig.
Dorothé