Oké, hier is mijn mening over Trumps aankondiging over de Gazastrook:
Trump wijst erop dat de afgelopen 100 jaar niets anders dan geweld zijn geweest, en in plaats van deze vicieuze cirkel voort te zetten, onderzoekt Trump een meer permanent plan voor vrede.
De Deep State gedijt op instabiliteit en oorlog. Ze vinden het fijn dat Israël en Palestina in een eindeloze staat van conflict verkeren, zodat ze eindeloze buitenlandse hulp voor wapens, humanitaire hulp, enz. kunnen rechtvaardigen, die ze witwassen. Door een permanente oplossing voor vrede te vinden en blijvende stabiliteit in de regio te brengen, kan de Deep State niet opereren.
Trump benadrukt ook hoe het hoofddoel uiteindelijk is om het doden te stoppen. Misschien is het beste voor het volk van Israël, Palestina en de wereld dat deze twee landen wat afstand van elkaar hebben, want ze kunnen duidelijk niet vreedzaam naast elkaar bestaan.
Dat wil niet zeggen dat ik denk dat Israël of Hamas de "goede jongens" zijn. Ik kies de kant van de onschuldige mensen aan alle kanten en wens gewoon dat de slachting stopt. Ik denk dat Israël corrupt en onderdrukkend is voor de Palestijnen, maar Hamas heeft gruwelijke terreurdaden gepleegd. De enige "goede jongens" zijn in mijn ogen de burgers die gewoon in vrede willen leven.
Ik ben echter niet zo'n fan van het idee om het Palestijnse volk uit hun thuisland te verdrijven, maar ik heb ook geen betere oplossing. Het Palestijnse volk wordt uitgeroeid, Gaza is al een puinhoop en de Palestijnen zijn in feite gevangenen van een apartheidsstaat. Er moet iets veranderen. Ik zou zeggen dat het verplaatsen van het Israëlische volk misschien een beter idee is, maar ik neem de beslissingen niet.
Dit zou ook heel goed een onderhandelingstactiek van Trump kunnen zijn om de islamitische landen in de regio bereidwilliger te maken om aan tafel te komen, vergelijkbaar met hoe Trump tarieven gebruikte als onderhandelingsinstrument. Er gebeurt veel achter de schermen. Misschien is er veel dat we niet weten.
Concluderend denk ik dat Trump ons heeft laten zien dat hij een visie heeft, een plan, dat hij goede bedoelingen heeft en dat hij vastbesloten is om de Deep State te vernietigen. Ik bedoel, de man is letterlijk de FBI, CIA, USAID en het ministerie van Onderwijs aan het zuiveren terwijl we spreken.
Begrijp ik dit plan voor Gaza volledig? Absoluut niet, maar ik denk dat Trump het voordeel van de twijfel heeft verdiend en dat we allemaal moeten afwachten hoe het uitpakt voordat we verklaren dat de hemel instort.
Dorothé