Biologisch uit de winkel of biologisch van de boerderij?

Ik heb dat ook met de slagroom van ekoplaza, het is die wit met blauwe verpakking echt een hele vette slagroom. Ik denk dat daarmee te maken heeft?

Als ik die van AH opklop dan krijg ik wel een stijve room? Maar vd ah weet ik dat die een laag vetpercentage heeft. Dan heb ik het over de puur en eerlijk variant.

 
Ik koop altijd slagroom van Waddenhoeve, omdat dit niet is gehomogeniseerd.

De slagroom met een wit-blauwe verpakking is van Laitois. Is de melk daarvan wel of niet gehomogeniseerd?

 
Misschien een domme vraag maar wat houd gehomogeniseerd in? En waar moet je op letten dat het een goede slagroom is. Heb ook idd me twijfels over de AH slagroom.

Ik gebruik trouwens nooit slagroom, maar wil het wel gaan gebruiken voor de vetten. Maar hoe eten jullie het en waar door heen is het lekker?

 
[URL]https://nl.wikipedia.org/wiki/Homogeniseren[/URL]

Citaat Mike:

Je bent weer een illusie armer. Biologisch betekent niet automatisch dat het beter is. Biologische zuivel moet net zo goed gepasteuriseerd zijn voor de winkelverkoop als reguliere zuivel. Homogenisering is optioneel, maar zoals je merkt kiezen sommige biologische producenten hier dus wel degelijk voor. Homogenisering is zeer slecht, omdat de vetbolletjes met veel geweld door kleine openingen worden gedrukt, waardoor ze uiteen vallen in kleinere moleculen. Het vet komt hierdoor niet meer bovenop drijven, want 'dat wil de consument niet'. Wie heeft overigens ooit bepaald wat de mensen wel of niet willen? Ook zou ik inderdaad niet kiezen voor 'grasgevoerde' kaas van dieren die op stal staan en afgeknipt gras gevoerd krijgen. Gelukkig maar dat je een illusie armer bent, kun je nu op zoek naar echte producten van producenten die het echt snappen.

Mike


[URL]https://www.fatsforum.nl/topic/productieproces-biologische-zuivelproducten[/URL]

 
Quote:
Maar hoe eten jullie het en waar door heen is het lekker?


Gewoon direct vanuit het bakje de slokdarm in gieten. :mrgreen:

 
Het gaat er dus vooral om of het gehomogeniseerd is! Ik weet alleen niet of de slagroom in de blauw witte verpakking dit is. Dat zou jammer zijn, eet er al een paar jaar van!

 
Ik heb mijn antwoord al van EKo PLaza.

De bio slagroom is dus gehomogeniseerd! De Demeter Slagroom van Waddenhoeve is dit niet. Ik weet wel wat voortaan mijn keuze is.

 
Hoe zou dit zitten met de Zure room en Creme fraiche van de EKO?

Ik neem aan dat de Demter volle kwark niet gehomogeniseerd is.

Volgens mij zijn er nog veel mensen hier aan de gehomogeniseerde slagroom,zure room en creme fraiche zitten (waaronder ik). Voor de slagroom stap ik snel over!

 
hmmm.. Na het lezen van deze draad ben ik niet zo blij meer met de bio slagroom en créme fraiche vd AH waar ik het koop bij gebrek aan een bio zuivelboerderij in de buurt. De cf heeft bovenin btw wel een dikke laag/klonters zitten, is deze dan niet gehomogeniseerd?

De Waddenhoeve is voor mij een dik half uur rijden. Weet iemand hoelang de Waddenhoeve slagroom en de cf van 1000 ml houdbaar is? Stel dat dat een aantal weken is dan is eens per 3 of 4 weken er heen rijden wel te doen. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

 
Krijg net weer berichtje van ekoplaza dat alle bio zuivel producten daar gehomogeniseerd zijn, met uitzondering van de demeter. Toch niet zo goed bezig dan met al die zure room, creme fraiche en slagroom, of je moet demeter van alles hebben, maar dat is er niet.

 
Cosanostra,

Op de verpakking van de Waddenhoeve slagroom staat dat het niet gehomogeniseerd is.

 
Wat goed dat je research heb gedaan cosanostra! Ik dacht echt dat die slagroom dus van laitois niet was gehomogeniseerd , maar dit is dus wel het geval. Heel herkenbaar van buiten is het niet want die room lijkt heel vet namelijk vooral juist bovenop.

Wij hebben hier vrijwel altijd de demeter volle kwark voor de kids dus gelukkig zat ik daar dan wel goed mee.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan