Biologisch uit de winkel of biologisch van de boerderij?

Ik heb de demeter roomboter van Zuiver Zuivel geprobeerd en ik vind em lekkerder dan de niet-demeter grasboter van hun. Voller van smaak, romiger. Misschien omdat het niet gehomogeniseerd is?

 
Ja klopt, Ik heb ook sinds een paar dagen die roomboter van demeter, zeker veel lekkerder! Toevallig was de boter ook nog eens in de aanbieding hier :-)

 
Quote:
Ik koop iedere week 7 a 8 potjes slagroom a €2,70 per 200 ml. Het is gepasturiseerd en komt van de melk van grasgevoerde koeien. Bij de AH koop je bio slagroom voor €0,90.



De AH bio slagroom zit in plastic bekertjes van plastic type 6 ofwel polystyreen (PS). Een van de slechtste soorten plastics.

Heb het maar enkele keren aangeschaft, ik proef gewoon plastic, ronduit smerig.

Heb er een keer boter van gemaakt, deze was donkergeel, dus de kwaliteit is misschien wel ok?

Als de slagroom van €2,70 in glazen potjes zit zou ik die zeker verkiezen boven de AH variant.

 
De lokale bio winkel heeft geen demeter crème fraîche en slagroom meer in t assortiment maar enkel ZuiverZuivel. Op de site van ZuiverZuivel kan ik niet vinden of deze producten NIET gehomogeniseerd zijn.

Navraag via het contact formulier bij Ecomel/Zuiverzuivel Friesland/Campina leverde dit antwoord op.

Alle Demeter producten zijn niet gehomogeniseerd. Van de Eko producten is bijv de melk wel gehomogeniseerd, maar de slagroom en creme fraiche niet.

 
Quote:
Alle Demeter producten zijn niet gehomogeniseerd. Van de Eko producten is bijv de melk wel gehomogeniseerd, maar de slagroom en creme fraiche niet.


Dit klopt niet. ALleen de Demter is niet gehomogeniseerd. De craime fraiche en slagroom van de EKOplaza zijn wel degelijk gehomogeniseerd!

 
Voor de mensen onder ons die biologische slagroom duur vinden, misschien goed nieuws:

Biologische slagroom van de Albert heijn is gepasteuriseerd, maar niet gehomogeniseerd. Verder bevat het ook geen carrageen meer.
 
Gisteren heb ik de biologische creme fraiche van de AH geprobeerd, het smaakte prima en niet naar plastic. Vandaag ga ik de biologische slagroom van de AH is proberen.

Creme fraiche 125ml kost 0.90 en slagroom 250ml 0.99.
Als ik de slagroom neem heb ik de dubbele hoeveelheid vetten voor hetzelfde geld. Wat is het verschil tussen slagroom en creme fraiche?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan