Biologisch uit de winkel of biologisch van de boerderij?

oww dat is goed nieuws dan hebben ze het waarschijnlijk ook in Eindhoven. Nu de zure room nog. Ik verbaas me wel dat dit nooit eerder ter sprake is gekomen.

Ik dacht altijd goed bezig te zijn mijn mij biologische zure room, creme fraiche en slagroom, maar bijna al deze merken, dus ook die van de supermarkt zijn lang zo goed nog niet! Alleen de Waddenhoeve slagroom en creme fraiche haal ik voortaan, de demeter kwark en de zure room laat ik dan maar even voor wat het is.

 
Het is me niet helemaal duidelijk, maar de producten van Weerribben zijn demeter en dus niet gehomogeniseerd?

http://www.weerribbenzuivel.nl/index.php/kwaliteit

Quote:
Weerribben Zuivel heeft kwaliteit hoog in het vaandel staan en is daardoor SKAL en Demeter gecertificeerd.


Het demeter logo heb ik nog nooit op de yoghurt van Waddenhoeve gezien.

 
Denk dat de beste optie is om zelf je yoghurt te maken van goede kwaliteit melk. Af en toe lijk het wel of je niets meer kan kopen.

 
Vergeet de roomboter niet. Dat heeft een nog hoger vetpercentage dan slagroom.

Er is demeter roomboter.

http://www.zuiverzuivel.nl/~/media/ZuiverZuivel/ZZ%20Demeter%20boter%202013-200x178pix.jpg

Maar ook Grasboter

http://keukentuin.nl/webwinkel/image/cache/data/gras%20boter-250x250.jpg

Is de grasboter gehomogeniseerd?

 
Quote:
Is de grasboter gehomogeniseerd?


Ik heb altijd de bovenste, is biologisch dynamisch. Volgens mij is niks van Demeter gehomogeniseerd, maar weet ik niet zeker.

 
Ik kan me uberhaupt niet voorstellen dat boter gehomogeniseerd is. Dat is een bewerking die wordt toegepast om er voor te zorgen dat de room niet naar boven komt drijven. Bij boter is dat probleem helemaal niet aan de orde.

 
Quote:
Is de grasboter gehomogeniseerd?


Dat vraag ik me nu ook af. Op de demeter website zie ik grasboter niet staan, dus ik denk het wel.

Ik werk daar pakjes boter van naar binnen per week. Misschien toch maar de demeter roomboter gaan nemen voortaan.

 
Wat Hamster zegt was ook mijn eerste gedachte, maar ik wil dit wel zeker weten. Ik ga het navragen bij Zuiver Zuivel.

 
Dit vond ik op de Zuiver Zuivel website:

Quote:
Zuiver Zuivel boter is zowel verkrijgbaar in Demeter kwaliteit of biologische kwaliteit. De biologische boter is zogenaamde Grasboter.


Grasboter is niet demeter en dus wel gehomogeniseerd, lijkt me. Hun demeter roomboter maar eens proberen dan.

 
Quote:
Wat Hamster zegt was ook mijn eerste gedachte, maar ik wil dit wel zeker weten. Ik ga het navragen bij Zuiver Zuivel.


Laat het even weten hier als je reactie hebt.

 
Ik was bij hoeve biesland delfgauw en zag dat de kippen witte croissantjes en bruine broodjes als voer kregen, ik dacht huh :?

 
@edwin, nee dat weet ik niet. Ik zag het gewoon liggen en de kippetjes aten ervan. Geen idee hoe het daar terecht is gekomen.

Wel jammer want ik eet zelf geen granen meer en dan komt het alsnog in de eieren terecht. Ik weet niet in hoeverre dit het ei minder gezond maakt ?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan