G
Guest
Guest
Een poosje terug schreef ik in het topic betaine een stukje over een teveel aan maagzuur. Dan neem je ook geen mineralen op. Klinkt ook logisch omdat ik denk dat je het door het vele maagzuur te snel verteert. In mijn geval komen alle symptomen overeen met onderstaande zoals pijn, ontsteking warmte onrust irritatie etc. Ik denk dus dat dit in mijn geval zeker waar is. Ook kan histamine natuurlijk een rol spelen.
Maagzuuroverschot
Als er sprake is van teveel maagzuur de oorzaak is van de klachten dan zie je ook de volgende symptomen:
Veel boeren
Veel transpiratie en warmte aanvallen
Onrustig zijn, veel praten, snel geïrriteerd of boos
Diarree
Ook elders in je lichaam brandende gevoelens en neiging tot ontstekingen (met pijn en/ of koorts)
Maagzuurtekort
Als een maagzuurtekort de oorzaak is van de klachten dan kunnen de volgende symptomen voorkomen:
Het gevoel snel vol te zitten.
Gasvorming, oprispingen en opgeblazen gevoel na de maaltijd. (Dit kan echter ook veroorzaakt worden door consumptie van teveel koolhydraten, suikers of andere voeding die je niet verdraagt. Parasieten kunnen deze klachten ook veroorzaken.)
Overgevoeligheid voor voedingsmiddelen en/ of chemische stoffen; allergische klachten.
Verminderde eetlust voor zwaar verteerbaar voedsel zoals vlees of peulvruchten, trage vertering, constipatie. Onverteerd vet in de ontlasting blijft aan de wc-pot kleven, de zogenoemde ‘remsporen’.
Slechte adem of lichaamsgeur
(Gevoeligheid voor het krijgen van) darmparasieten.
Geestelijke vermoeidheid, neiging tot depressie. Dit kan samenhangen met een tekort aan vitamine B12. Als de cellen van de maagwand niet genoeg maagzuur aanmaken, dan maken ze ook te weinig aan van de stof die nodig is om vitamine B12 op te nemen (de intrinsieke factor).
Gevoel van zwaarte, moeilijk wakker kunnen worden
Weinig of geen transpiratie
Bron https://natuurgeneeskunde-praktijk.nl/maagzuur/
Maagzuuroverschot
Als er sprake is van teveel maagzuur de oorzaak is van de klachten dan zie je ook de volgende symptomen:
Veel boeren
Veel transpiratie en warmte aanvallen
Onrustig zijn, veel praten, snel geïrriteerd of boos
Diarree
Ook elders in je lichaam brandende gevoelens en neiging tot ontstekingen (met pijn en/ of koorts)
Maagzuurtekort
Als een maagzuurtekort de oorzaak is van de klachten dan kunnen de volgende symptomen voorkomen:
Het gevoel snel vol te zitten.
Gasvorming, oprispingen en opgeblazen gevoel na de maaltijd. (Dit kan echter ook veroorzaakt worden door consumptie van teveel koolhydraten, suikers of andere voeding die je niet verdraagt. Parasieten kunnen deze klachten ook veroorzaken.)
Overgevoeligheid voor voedingsmiddelen en/ of chemische stoffen; allergische klachten.
Verminderde eetlust voor zwaar verteerbaar voedsel zoals vlees of peulvruchten, trage vertering, constipatie. Onverteerd vet in de ontlasting blijft aan de wc-pot kleven, de zogenoemde ‘remsporen’.
Slechte adem of lichaamsgeur
(Gevoeligheid voor het krijgen van) darmparasieten.
Geestelijke vermoeidheid, neiging tot depressie. Dit kan samenhangen met een tekort aan vitamine B12. Als de cellen van de maagwand niet genoeg maagzuur aanmaken, dan maken ze ook te weinig aan van de stof die nodig is om vitamine B12 op te nemen (de intrinsieke factor).
Gevoel van zwaarte, moeilijk wakker kunnen worden
Weinig of geen transpiratie
Bron https://natuurgeneeskunde-praktijk.nl/maagzuur/