borstvoeding stopt?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Fiona
  • Startdatum Startdatum
en ik wens je veel succes met rust krijgen als je de fles moet geven en dat wapfbrouwsel moet maken met die waslijst aan ingredienten. Weet je waar je rust van krijgt? blouse open, kind laten drinken en zelf lekker een dutje doen.

 
Dit is hoge nood! Fiona is hormonaal uitgeput. Ben je Daniele vergeten, die zich letterlijk leeg had laten zuigen door haar kinderen?

Mike

 
Ik kan niet beoordelen wat verstandig is in deze situatie.
Ik weet wel dat het uitblijven van de vruchtbaarheid in de zoogperiode iets is wat je in de natuur veel ziet en wat denk ik een heel slim mechanisme om te voorkomen dat je nageslacht last krijgt van verstoorde erfelijkheid.
Sorry heb de bron niet meer paraat maar ging er dan om dat er geen water bijgegeven wordt, en dat het kind dag en nacht in de buurt van de moeder is. Wat bij primitief levende volkeren tot een jaar of 2-3 is. Daarna werd men vaak wel weer zwanger maar bleef er nog een kleine hoeveelheid voeding over voor het oudere kind. Gemiddelde speenleeftijd buiten de westerse wereld is 5-6 jaar.

Het klinkt vreselijk en dat is het ook, in de bioindustrie worden de biggen met 3 weken bij de moeder weggeroofd zodat de zeug eerder vruchtbaar wordt. Bij onze zeug waar de biggen bij zijn blijven lopen duurde het meer dan een half jaar voor ze weer berig werd, puur door het zogen, want een WAPF-gevoerde zeug komt qua voeding niks tekort en stress hebben ze hier ook niet.

 
en waar haal jij dat uit? omdat ze haar produktie niet opgekrikt krijgt met kolven? een produktie waar de baby het overigens goed op doet. Zonder te weten wat deze baby precies aan bijvoeding krijgt? moeder en kind hebben de borstvoeding nodig, als je "hormonaal uitgeput" bent helpt het ook niet ineens te stoppen met plassen, dit is waar moeders voor gemaakt zijn en moeder en kind kunnen niet zonder!

 
Weiland, een borstvoedende moeder is onvruchtbaar zolang ze aan deze voorwaarden voldoet:

Lactatie-Amenorroe Methode (LAM)

De lactatie-amenorroemethode is een methode waarbij je 'volledige borstvoeding geven' gebruikt voor anticonceptie. Je moet aan al deze voorwaarden voldoen
Je geeft volledige borstvoeding: je baby krijgt op verzoek de borst (dus niet op vaste tijden), dag én nacht, met tussenpozen van niet meer dan vier uur overdag en niet meer dan vijf uur 's nachts. Kolven is niet gelijk aan een voeding aan de borst, aangezien de zuigreflex essentieel is voor de juiste hormoonbalans, en dus bescherming.
Je baby krijgt geen bijvoeding, behalve eventueel beetje water en vitaminen. Bijvoeding leidt tot minder lang drinken aan de borst, tot lagere prolactinespiegels en dus grotere kans op een eisprong.
Wanneer je na meer dan acht weken (of 56 dagen) na de bevalling bloedverlies hebt, is de kans op bevruchting toegenomen en moet een aanvullende methode worden toegepast.
Je bent nog niet ongesteld geworden.
Na zes maanden is de kans op zwangerschap toegenomen; dan wordt sowieso een aanvullende methode geadviseerd. Zie Borstvoeding en vruchtbaarheid.

 
ze heeft een baby van 10 maanden! dus ergens 19 maanden geleden is er een vruchtbaar moment geweest. Dat je niet menstrueert met een baby ad borst is normaal! Nu stoppen met borstvoeding schopt je hormoonhuishouding pas echt in de war, het lichaam van een moeder weet dat het kind borstvoeding nodig heeft!! Verander de omstandigheden, rust, vet, levertraan, ontspanning, etc etc.

 
Ik geef het op. Totaal onverantwoord advies, als je het mij vraagt. Zoiets als een marathonloper vragen om er nog 1 te lopen. En nog 1...

Mike

 
met alle respect maar wat weet jij van baby s in de praktijk? het verschil tussen de energie die het kost om flessen te maken snachts met een hongerige baby of gewoon je pyama omhoog en lekker verder slapen? Een baby van tien maanden op basis van een paar posts borstvoeding ontzeggen, dat vind ik pas onverantwoordelijk. Eens die borstvoeding gestopt is is er geen weg meer terug.

 
Ik zat er al op te wachten: de feministische dooddoener dat mannen hier niets van weten en dus geen recht van spreken hebben. Alle info op dit forum ten spijt zit dat er kennelijk nog hardnekkig in bij jou. Jammer.

Mike

 
de tekst die ik net deelde komt van borstvoeding.com, de site van stefan kleintjes. Een autoriteit op borstvoedingsgebied, en een man. Ik ben van mijn eerste bevallen met een mannelijke vroedvrouw, toen nog de enige mannelijke vroedvrouw in belgie. Ik zeg niet dat jij niks van baby s weet omdat jij een man bent. ik zeg dat je er niks van weet omdat het van je posts af druipt. Je weet niks van borstvoeding en je geeft elke vrouw die denkt tegen een borstvoedingsprobleem aan te lopen hetzelfde advies, die wapfformula waarvoor je de hele wereld in webwinkels af zult moeten surfen. Belachelijk! Als jij dat op feminisme wil steken, prima hoor. Ik zou hetzelfde zeggen tegen een kinderloze vrouw die slecht borstvoedingsadvies zou geven.

 
Je moet jouw ervaringen/overtuigingen iklustvet niet aan een ander opdringen.
Het lijkt wel of je lid bent van de borstvoedingmaffiabrigade. U voedt of ik schiet! Ja dat is lekker ontspannen.

 
dus als er iemand zonder enige kennis van hoe borstvoeding werkt zegt dat je moet stoppen is dat ok, maar als er iemand zegt dat je best kunt doorvoeden dan is dat borstvoedingsmaffia. ZUCHT.

Laat verder maar ik weet al niet meer wat ik hier ook al weer kwam doen.

 
Ik probeer het nog 1 keer. Ik hoef geen verstand te hebben van borstvoeding. In zijn boek beschrijft Weston Price de zwangerschap en zoogperiode als 'belastende periodes'. Hiermee bedoelt hij dat er dan extra veel wordt gevergd van de moeder. Daarom namen die natuurvolkeren extra maatregelen door de moeder op uiterst voedzame voeding te zetten, te weten dierlijke superfoods. Ze wisten dat de moeder moest eten voor twee en zelfs dan nog genoeg reserves over moest houden.

Vandaag de dag eten jonge moeders al amper voor 1, laat staan 2. Ze kunnen zichzelf niet eens fatsoenlijk voeden! Kijk naar die omschrijving van Price: beLASTende periodes. Last = stress. Stress = verstoorde hormonen. Ik weet genoeg van de hormoonhuishouding om in dit geval verdere bv te ontraden om te voorkomen dat de moeder nog verder overbelast wordt.

Het argument dat een kinderloze vrouw die dit soort advies zou geven eveneens dezelfde reactie zou hebben gekregen gaat nog steeds mank. Het is nog altijd gebaseerd op: je weet niet waar je over praat, ik wel. Telkens als ik met vrouwen probeer in gesprek te gaan over bv, dan komt vanzelf deze aap uit de mouw. Ik ben een man en wat weet ik er nou van. Dit komt wel degelijk voort uit de feministische hoek. Baas over eigen buik, en zo. Komt het ooit bij vrouwen op dat de verfrissende blik van een buitenstaander wel eens objectiever zou kunnen zijn, juist omdat je het niet zelf hebt meegemaakt? Weston Price had hier ook veel over te zeggen. Had hij ook geen recht van spreken omdat hij 'niet wist waar hij het over had'? Exclusiviteit opeisen over dit onderwerp op basis van ervarings'deskundigheid' is een ander monddood maken!

Mike

 
je weet idd niet waar je over praat en dat heeft met feminisme geen bal te maken en het siert je niet dat je in die slachtofferrol kruipt. Je concludeert aan de hand van een achterblijvende kolfopbrengst en een perfect normaal verschijnsel als lactatie ammenorroe dat deze moeder beter kan stoppen met voeden. Ik vind dat waanzin al komt dat advies van onze lieve heer zelf. We weten niet eens of deze baby ander drinken krijgt als borstvoeding, iets wat de produktie enorm kan doen dalen gezien het om vraag en aanbod gaat. Ik weet dat soort dingen omdat ik alles bij elkaar 5 jaar borstvoeding gegeven heb en me er in die periode uitgebreid in verdiept heb. Ik heb niet gezegd dat een voedende moeder niet goed voor zichzelf moet zorgen, in tegendeel.

Wil je mijn account op inactief zetten? Ik weet niet wat het is met dit forum maar ik zie het niet meer. Ik zie niet waar je heen wil met dit soort adviezen, de mensen die ik graag las blijven weg of moeten weg blijven. Ik heb het gevoel dat de stemming hier steeds kribbiger wordt, en opruiender. Ik haal er voor mezelf niets positiefs meer uit.

 
Ik wil dat best doen als jij dat wil. Maar jij bent degene die veranderd is, niet het forum. Zeker weten dat je op niet actief gezet wil worden? Dan heb je ook geen mogelijkheid meer om te reageren. Misschien nog even nadenken hierover voordat je beslist?

Mike

 
Je concludeert aan de hand van een achterblijvende kolfopbrengst en een perfect normaal verschijnsel als lactatie ammenorroe dat deze moeder beter kan stoppen met voeden.

Normaal en natuurlijk zin vandaag de dag twee verschilende dingen. Kanker is nu ook normaal, hartaanvallen en herseninfarcten ook. Maar natuurlijk is het allemaal niet!

Mike

 
Ik vind dat Iklustvet mooie posts heeft geschreven en heb het gevoel dat die niet goed gelezen worden. Als ik jou redenering volg Mike moeten moderne moeders maar geen borstvoeding meer geven, omdat ze chronisch zijn uitgeput. Borstvoeding is zoveel meer dan alleen voeding, iklustvet heeft er al veel van benoemd, liefde, geborgenheid, afweer stoffen, en alle hormonen die er juist wel bij varen, de wapf formule blijft een noodoplossing. En waarom niet ook kijken naar alle andere dingen die haar belasten, zoals het feit dat ze moet kolven en dus een baan heeft, of ze sport, wat ze eet enz

Wat nu als de wapf formule haar kind niet goed bekomt, herinner je de baby van satfat nog? En dan? Hoeveel stress levert een kind op dat niet slaapt van de darmkrampjes, van de reflux of de jeuk? Ik geloof best dat iedereen het goed voor heeft met Fiona, maar een moeder zomaar zeggen dat stoppen met voeden de beste oplossing is vind ik niet kunnen.

Lactatie ammenoroe en kanker kun je toch niet met elkaar vergelijken? Was menstruatie niet iets dat een vrouw eerder uitputte? Waar natuurvolkeren gemiddeld in hun leven veel minder menstrueerde, omdat ze meer kinderen kregen en die langer aan de borst hadden en dat was toch juist een voordeel? Nu is dit ineens een moderne welvaartsziekte?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan