Ik vind dat Iklustvet mooie posts heeft geschreven en heb het gevoel dat die niet goed gelezen worden. Als ik jou redenering volg Mike moeten moderne moeders maar geen borstvoeding meer geven, omdat ze chronisch zijn uitgeput. Borstvoeding is zoveel meer dan alleen voeding, iklustvet heeft er al veel van benoemd, liefde, geborgenheid, afweer stoffen, en alle hormonen die er juist wel bij varen, de wapf formule blijft een noodoplossing. En waarom niet ook kijken naar alle andere dingen die haar belasten, zoals het feit dat ze moet kolven en dus een baan heeft, of ze sport, wat ze eet enz
Wat nu als de wapf formule haar kind niet goed bekomt, herinner je de baby van satfat nog? En dan? Hoeveel stress levert een kind op dat niet slaapt van de darmkrampjes, van de reflux of de jeuk? Ik geloof best dat iedereen het goed voor heeft met Fiona, maar een moeder zomaar zeggen dat stoppen met voeden de beste oplossing is vind ik niet kunnen.
Lactatie ammenoroe en kanker kun je toch niet met elkaar vergelijken? Was menstruatie niet iets dat een vrouw eerder uitputte? Waar natuurvolkeren gemiddeld in hun leven veel minder menstrueerde, omdat ze meer kinderen kregen en die langer aan de borst hadden en dat was toch juist een voordeel? Nu is dit ineens een moderne welvaartsziekte?