borstvoeding stopt?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Fiona
  • Startdatum Startdatum
Ik vind jullie discussie eigenlijk wel interesant om te lezen, vind de verschillende visie's leerzaam.

Een vraag die bij mij op kwam is:

Als een vrouw hormonaal verstoord en ondervoed is dan wordt ze toch ook niet zwanger?

Lijkt mij dat een lichaam pas zwanger wordt als het sterk genoeg is? of zie ik dat verkeerd?

 
Als een vrouw hormonaal verstoord en ondervoed is dan wordt ze toch ook niet zwanger?

Lijkt mij dat een lichaam pas zwanger wordt als het sterk genoeg is? of zie ik dat verkeerd?

Helaas niet, was het maar zo simpel. Bij de minste, geringste gelegenheid ziet het leven zijn kans, of dit nu optimaal is of niet. Daarom hebben we ook geestelijk gehandicapten en mensen met andere aandoeningen. We hadden deze hele discussie niet gehad als het zo zwart-wit lag.

Mike

 
Klopt, daar schermen de bioindustrielen ook altijd mee: onze dieren zijn perfect gezond en gelukkig anders zouden ze zich niet zo hard voortplanten en groeien.

 
Ik vraag me af in het kader van uitputting door opeenvolgende zwangerschappen en borstvoedingsperiodes hoe dit dan zit bij koeien. In hoeverre raken melkkoeien uitgeput doordat we willen dat ze zo lang mogelijk (veel) melk geven?

Fiona: ik zou met 10 maanden niet zo snel meer overstappen naar andere flesvoeding met je kindje. Als je het idee hebt dat ze honger heeft kun je haar op deze leeftijd al erg veel goede andere voeding geven (vlees, vis, kefir etc.). Dan kun je denk ik het schema gebruiken uit Sally's boek: Traditional baby en childcare. Wat je misschien al doet? Ik denk dat ik op deze leeftijd het aspect van antistoffen voor je kindje zwaarder zou laten wegen. Laatst gelezen dat moedermelk dna informatie stuurt naar de organen. (Kan het zo snel niet terugvinden). Dat gaat je met flesvoeding natuurlijk niet lukken.

Wat al eerder genoemd werd: je kunt ook een eisprong hebben die ervoor zorgt dat je productie even iets minder is. Je hoeft dan niet per se een bloeding te hebben, maar kunt wel slijmverlies oid hebben. Succes met het vinden van een oplossing die voor zowel jouw kindje als jezelf passend is.

 
Ik geef mijn meisje al een paar maanden bijvoeding. Ze is gek op zelfgemaakte bouillon en ook yoghurt en kefir vind ze heerlijk. Ik ben erg benieuwd naar sallys boek. Ik ga het even opzoeken, bedankt voor de tip!

Flesvoeding wil ik mijn dochter zeker niet aan doen. Ik word al helemaal gek als ik zie wat voor rare ingrediënten daarin zitten. Dan nog liever rauwmelkse zure producten. (Gewone rauwe melk durf ik haar niet te geven, die angst blijft)

Mijn periode is inmiddels door gebroken, wat een opluchting. Het voelde ook echt zo. Ik had verwacht dat het heel Heftig zou worden, maar het viel mij reuze mee. Fijn dat mijn lichaam weer werkt. Borstvoeding gaat op en neer. Ik kolf een stuk minder, maar ook minder vaak. (Opbrengst wordt ook minder) echter heeft ze er nog voldoende aan. Een hele grote eter is ze niet. Soms. Ze is wel een vlees liefhebber. Vind ze heerlijk.

Ik wil jullie bedanken voor het meedenken en hoop niet dat ik mensen heb gekwetst. Dat is niet mijn bedoeling geweest.
Ik vind borstvoeding zo bijzonder en mooi. Het is ook een heel belangrijk iets voor mij. En ze doet het er super op. Ze groeit prachtig, is weinig ziek (ik klop het af) al heeft ze wel last van doorbrekende tandjes. Als daar iets voor bestond.

 
Als je meisje al zo oud is is het niet gek dat je ook minder kolft. Dat je periode er aan zat te komen kan het ook beinvloed hebben. Maar het klinkt alsof het weer goed gaat. Fijn! Voor de tandjes..ijs is wel prettig om te knabbelen, verdooft de pijn wat. Verder geen tips..moeten ze toch even doorheen.

 
Naast het kolven gaat ze toch hoop ik wel gewoon aan de borst? Dat stimuleert de melkproductie beter dan kolven.

 
Deze topic is nu ook weer terug, incl. de felle discussie. Fiona, hoe is het nu met jou en je kleine?

Mike
 
http://www.greenmedinfo.com/article...and-affordable-and-procedure-increases-amount



Breastfeed Med. 2012 Dec;7(6):487-8. doi: 10.1089/bfm.2011.0142. Epub 2012 Mar 16.
Does warming the breasts affect the amount of breastmilk production?
Yiğit F1, Çiğdem Z, Temizsoy E, Cingi ME, Korel Ö, Yıldırım E, Ovalı F.
Author information
CONCLUSION:

Warming up breasts by a breast compress is easy and affordable, and this procedure increases the amount of breastmilk, thus facilitating infant nutrition and recovery especially in the neonatal intensive care unit.





 
Silymarin, a compound found within milk thistle, induces hyperprolactinemia in female rats.
Silymarin BIO-C, an extract from Silybum marianum fruits, induces hyperprolactinemia in intact female rats.
Abstract Source:

Phytomedicine. 2009 Sep;16(9):839-44. Epub 2009 Mar 20. PMID: 19303749

Abstract Author(s):

Raffaele Capasso, Gabriella Aviello, Francesco Capasso, Francesco Savino, Angelo A Izzo, Francesca Lembo, Francesca Borrelli


In conclusion, we have shown that an extract from S. marianum fruits significantly increases circulating prolactin levels in female rats; this effect seems to involve, at least in part, dopamine D(2) receptors. http://www.greenmedinfo.com/article...histle-induces-hyperprolactinemia-female-rats
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19303749



 
Omdat de onderstaande link niet meer bestaat, vraag ik om wat tips, zodat ik mijzelf en mijn kindje goed doorvoedt zullen zijn.
(https://www.fatsforum.nl/topic/borstvoeding-in-kwaliteit-verhogen)

Wat ik dagelijks eet: 1 avocado, 2 bio eieren (omelet of hele eigelen door de saus) bekertje bio slagroom, 500 gr griekse yoghurt bio met ascorbyl palmitaat (deze week ontvang ik DSM ascorbinezuur), 1,5 tl great lakes gelatine en wat fruit of een lepeltje traay bloemenhoning. 2 a 2,5 tl levertraan.
Bijna dagelijks natuurvlees: riblappen, bieflap, kippenlever/runderlever, gehakt.
1 a 2 keer in de week vis: wilde zalmfilet en makreel v/d markt.
Soms 2 plakken desembrood (vanmenno) met een flinke laag roomboter en bio kaas.
800 gr Waterkefir verdeeld over 2 dagen.

De consumptie van bottenbouillon momenteel op een laag pitje, binnenkort weer nieuwe maken!

Graag tips =)
 
Wat een zin zeg! ik bedoel: zodat ikzelf en mijn kindje goed doorvoedt zullen zijn.

Oja, overige KH bronnen zijn: witte rijst, fruit zoals mango, kiwi, nectarine etc.
 
Previous studies have come to similar conclusions. For example, one study3 found that babies with high numbers of bifidobacteria (beneficial bacteria) and low numbers of Staphylococcus aureus, appeared to be protected from excess weight gain.

This may also be one reason why breast-fed babies have a lower risk of obesity, as bifidobacteria flourish in the guts of breast-fed babies. http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2014/06/05/chronic-inflammation.aspx

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan