Bottenbouillon

Dat is fijn Mike.

Ook ik heb heel veel gevraagd, tot vervelends toe. Toch was dat allemaal serieus bedoeld en ben ik nu veel wijzer geworden. Soms zijn er wel eens dingen onduidelijk...ja en dan komt het misschien dom over als men dingen vraagt die voor anderen normaal zijn.

Dus, ik denk het is goed dat je haar een 2e kans geeft.
 
Bedankt dat ik tweede kans verdien. Inderdaad zijn er soms dingen onduidelijk maar ik ben mij beter aan het inlezen op de site van Poekie nu en doe er alles aan om te herstellen.
 
Ik ben denk ik wel vrij om dingen te typen, en zal dat niet meer op zo'n chaotische manier doen en zoveel malen per dag.

Ik wil toch even mijn vraag kwijt omdat wat ik nu voel, te gecompliceerd is geworden, gisteren wel bij een othomoleculaire therapeut geweest die bloed had geprikt, vervormde bloedlichaampjes zag, problemen in de darmen, het gevoel had dat ik ook een soort van dehydratatie heb door tekort voedingsstoffen, maar wil mij een week op alleen maar groente overdag zetten, waar ik het niet mee eens ben.

Ik voel nu nog veel zwakte en pijnlijke brandende spieren en huid, en, extreme, extreme dorst in zuur, zo lijkt het, en heb een hele droge zere keel, droge mond, ook pijnlijk boven de mond, branderig, veel pijn in de maag en ook erboven, neiging tot flauwvallen Ik vraag mij af, wat zou dit kunnen zijn? Volgens iemand was dit omdat ik niet naar de wc kan en gaat de levertraan boterolie helpen.

Nu heb ik besteld: de combinatie van gefermenteerde kabeljauw visolie (Cod Liver Oil) en Boterolie (Green Pasture). Ik zie dat Poekie en Co alleen de levertraan slikken, maar dat de combinatie misschien beter is, omdat ze elkaar versterken in hun werking. Heb ik er goed aan gedaan deze combi te bestellen? Misschien dat dit de dorst/ pijn in de maag gaat wegnemen?

Als antwoord op Tanja's advies:
Ik vit c in huis gehaald, een plantaardige vorm, Solgar with rose hips (is deze goed?), in combinatie met magnesium en keltisch zeezout, helpt echt niet
Ik heb begrepen dat de vetoplosbare vitamine C: ascorbylpalmitaat bij de plantaardige variant geslikt moet worden. Ik heb deze laatste nog niet in huis omdat ik niet zeker weet, waar de enorme dorst/maagpijn vandaan komen.
 
Ik begrijp wel dat jullie je handen er niet meer aan branden omdat het nu misschien gewoon te lastig is geworden en geen zin hebben in teveel vragen. Ronald Stalling heb ik gebeld zondag.
Hij raadde mij aan om boekweitpannenkoeken te bakken, en dan 50 keer kauwen, dat deed ik, en na 1 hap dacht ik al, help, veeeel te veel koolhydraten.
Ook raadde hij mij aan om groentesappen te gaan maken met biet, wortel, kool. Ik ben niet echt heel veel verder gekomen omdat het niet werkte al twijfel ik niet aan zijn inzet.
Het moet natuurlijk iemand zijn die de weston price manier van eten volledig ondersteunt zodat ik wel genoeg vetten blijf binnenkrijgen. Misschien ga ik toch marijn nog even benaderen.
 
Heb je soms anorexia of een eetprobleem... Je bent veel met eten bezig (schrijven, denken ) maar er is ook weerzin merk ik op... Je probeert weinig tot niets uit... Je bent zwak en ziek... Ik hoop t niet voor je maar ik had effe een ingeving.
 
celticmist probeer niet alles in een keer te doen.
suikers en e nummers vermijden is een goed begin,hiervoor kun je de verpakkingen lezen,maar beter nog is voeding te kopen die niet uit pakjes,zakjes blikjes en potjes komen.
dus zo puur mogelijk,liefst biologisch
verder denk ik dat rust nu het belangrijkste voor je is zowel lichamelijk als geestelijk

gr silvia
 
Ronald Stalling snapt de Weston Price ideeën volgens mij goed, hij heeft hier ook een tijdje op het forum gezeten en komt nog steeds wel eens langs. Hij snapt ook dat het soms gewoon niet verstandig is omdat echt veel vet te eten gewoon omdat je het nog niet goed verteert. Als je na een hap van een pannenkoek al denkt dat dat te veel koolhydraten zijn, ligt het toch echt ergens anders aan. Het laat ook mooi zien dat jij geen idee hebt waar je bij je zelf op moet letten om een indruk te krijgen wat er mis is. Je hebt hoe dan ook, ook als je wel tien pakjes roomboter op een dag in je eten doet meer koolhydraten dan een hapje pannenkoek. Groentesappen vind ik een heel goed advies voor iemand met erge spijsverteringsproblemen zeker als je de groente eerst kookt. Je kan gewoon in een telefoontje niet genoeg advies krijgen om echt vooruit te komen. Daarvoor moet heel wat meer uit gezocht worden en dat kan Ronald goed. Ga dus naar hem toe dat heb ik je ook al een keer gezegd.
 
bedankt voor je bericht, Sylvia! Ik ga mijn best doen.
Mag ik nog vragen wat jij nu zoal eet op een dag? Als je dat liever niet wilt zeggen, is dat ook goed hoor.
 
Wat ik nu wel merk, Sylvia, is dat ik niets verteer. het is mij ook niet duidelijk WELK supplement nu precies zorgt, voor een betere vertering. De levertraan/boterolie caps?

Hopelijk kan Marijn van balans-balans mij daar meer over vertellen.
 
Goed advies Kaas, jammer dat het COMPLEET WORDT GENEGEERD???? Werkelijk celtic, ga je hier totaal aan voorbij en Silvia bedanken en vragen wat zij eet? WTF?
 
Dus het feit dat ik er niet op inga betekent niet ik het negeer. Bedankt voor je tip kaaskanlekkerzijn, ik trek mij nu even terug.
 
Celtic,

Tanja slaat de spijker op zijn kop. Je gaat wel in op nietszeggende details, maar als je een alomvattend advies krijgt dat ingaat op de hoofdlijnen reageer je niet. Dit maakt dat mensen 'leeglopen' op jou, want zo'n post is misschien wel drie kwartier werk, snap je? Mensen geven liefdevol iets van zichzelf om jou verder te helpen en jij negeert het, of in ieder geval: je reageert niet.

Wat dit mij vertelt, is dat je een zelfsaboterende psyche hebt en daar zit ook de kern van jouw probleem, niet in de voeding. Jouw klachten zijn psychosomatisch en daarmee dus ook erg lastig om op te lossen als je je MENTALITEIT niet verandert. Op deze manier gaan je cellen op slot van de stress en komt er geen enkele voedingsstof binnen!

Ik ken je niet goed genoeg om te weten wat jouw achtergrond is, maar het kan zeer zinvol zijn om terug te gaan in je eigen geschiedenis om te zien waar deze zelfsabotage is ontstaan en wat hiervan de oorzaak is. Ik denk nl. werkelijk dat jij onbewust niet beter wil zijn op dit moment en je liever wentelt in zelfmedelijden. Slachtofferschap dus. Wie of wat heeft jou tot slachtoffer gemaakt? Als je dat onder ogen ziet, snap je waar je fysieke klachten vandaan komen, want deze zijn niet meer dan een fysieke manifestatie van onderliggende psychologische problematiek.

Mike
 
Structuur en overzicht
In de regel is de basis op dit forum dat iemand 1 voorsteltopic maakt.

In deze topic vertelt iemand dan iets over de klachtengeschiedenis en de voeding die in deze tijd gegeten werd.

Daarna vertelt diegene wat er nu op een dag gegeten wordt en wat de plannen/onduidelijkheden een beetje zijn.

Bij de meeste topics, ook al hebben mensen er een paar uur op gezeten en echt hun best gedaan, is dit vaak nog onvolledig en is het maar goed dat er hier een aantal hulpvaardige mensen elkaar goed aanvullen/corrigeren.

En om mij even bij Tanja en Mike aan te sluiten, het is belangrijk dat de vragen die gesteld worden ook reactie krijgen.

Want deze manier van communiceren, creëert langzaam maar zeker inzicht wat weer lijdt tot een beter advies.

Nu moeten we allemaal maar een beetje aanmodderen en op intuïtie proberen en hopen dat het bij je aansluit.

Mijn gevoel zegt mij nu bijvoorbeeld Celticmyst eet veels te weinig koolhydraten. Met bijnieruitputting, hormonaal gezien loopt het allemaal behoorlijk in de soep bij jou, dus moet je niet onder de 100 gram kh eten.

Hou het voorlopig liever veilig op de 150/200 gram koolhydraten per dag. Tot dat je van goede voeding voldoende aangesterkt bent.

Misschien doe je dit wel, weet je dit allemaal allang, hoe kan ik dat weten?

Maar goed celticmyst overleg eens met Mike of dit een goed idee is en neem dan eens een dag of misschien 2 dagen om een goed voorsteltopic te maken.

Als we het dan toch opnieuw proberen, laten we het dan goed doen.
 
Ik waardeer jullie geduld en vertrouwen. ben gewoon benieuwd hoe dit afloopt en blijf het topic daarom volgen. Natuurlijk helpt dit niet veel aan de situatie van Celticmist (geen bijdrage) maar wil het toch even gezegd hebben.
Fijn weekend.
 
misschien zijn de richtlijnen van simon wel duidelijk voor alle nieuwe leden en weet je zo tenminste waar je aan toe bent als nieuw lid.

silvia
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan