Bottenbouillon

nee, alsjeblieft, ik snap wel dat je grappig wilt zijn, even serieus nu oke?

Pardon? Waar heb je het over?

Ik haak af. Het spijt me maar ik ga mijn energie vanaf nu aan mensen wijden die wel willen.
 
hebben gelatineblaadjes dezelfde werking als het poeder van great lakes? ik doe de blaadjes vaak in de bouillion namelijk voor nog meer gelatine...
 
Ja. je kunt beter soepen en sauzen binden met gelatine (in welke vorm dan ook) dan met zetmeel. Let op: de groene pot van Great lakes bindt niet, want deze is gehydroliseerd! Als je Great Lakes-poeder voor dit doeleinde wilt gebruiken, kies dan de rode bus.

Mike
 
bedankt mike maar van dat binden weet ik, ik bedoelde eigenlijk de gezondheidsvoordelen of great lakes hogere waardes van het een of ander heeft.
 
Het is meer een kwaliteiotskeuze dan iets anders. Great Lakes maakt gelatine van grasgevoerde runderen. De meeste gelatine, ook biologische, is afkomstig van varkens. Maar gelatine van welke bron van ook is heilzaam en een vergeten voedingsmiddel!

Mike
 
Volgens mij zit het kwaliteitsverschil tussen grasgevoerd en niet-grasgevoerd eerder in het vet dan in het eiwit. Zowel bij zuivel als bij vlees. Aangezien gelatine een eiwitproduct is geloof ik niet dat gelatine van grasgevoerde dieren van hogere kwaliteit is dan van niet-grasgevoerde dieren. Natuurlijk is er wel nog een ethisch aspect. Ik wil er alleen wel op wijzen dat het 'grasgevoerd' statement van Great Lakes simpelweg een aanname is, waarop ik zeker niet zou vertrouwen.

http://www.greatlakesgelatin.com/consumer/animalWelfare.php
 
Goede aanvulling, Hamster! Om deze reden heb ik al vaker geschreven dat ook loeicommerciele gelatineblaadjes van Dr Oetker uit de supermarkt een acceptabele keuze kunnen zijn. Het is maar net hoever je beurs strekt en hoeveel je wilt besteden aan wat jij denkt dat een ethisch product is.

Mike
 
Fijn dat er nu eindelijk weer intelligente vragen worden gesteld over bottenbouillons! Wat denken jullie, was celticmyst een trol of iemand die ze niet allemaal op een rijtje heeft?

Mike
 
Als ik niet een keer (al een hele tijd geleden) een mail van haar had gekregen was ik al eerder afgehaakt en had ik haar als trol bestempeld, maar nu denk ik eerder een zuiger met kortsluiting.
 
Iedere trol heeft ze niet allemaal op een rijtje, maar niet iedereen die ze niet allemaal op een rijtje heeft is een trol.

Ik ga voor de eerste keuze. Mijn opmerking naar haat was ook bedoeld om een reactie uit te lokken nadat ik maar eens een paar posts van haar had gelezen. Ik dacht, nee zo 'dom' kan niemand zijn.
Verder ga ik er niet op in , ze kan zich immers niet verdedigen.
ad
 
Ik kan me niet voorstellen dat iemand moedwillig als trol zulke berichten neer zet, al snap ik er verder niets van wat er nu precies gebeurde. Ik vind het erg jammer dat we niet konden doordringen en hoop maar dat deze dame uiteindelijk het juiste pad zal vinden. Gelukkig kan ze altijd nog wel het forum lezen dus alle informatie blijft beschikbaar en bruikbaar.

Een lid blokkeren of bannen is een moeilijke beslissing maar ik had ook geen andere optie meer geweten.
 
Soms is er geen ander keus, het ging nergens meer over, werd te belachelijk voor woorden, op een gegeven moment zag ik 2 bottenbouillon topics, en wat bleek...ze begon ook te schrijven bij de 'schone' bottenbouillon topic, ik dacht...neeeee dit kan niet waar zijnnnn?! Dat was ook de druppel die de emmer deed overlopen denk ik, dus prima gedaan Mike.
 
Maar daar kwam ze in ieder geval tot de juiste conclusie. Hoe is het mogelijk? En dan al forumlid zijn sinds 2013! Dat het forumvervuiling was, daar kunnen we het allemaal over eens zijn, maar volgens mij was ze wel degelijk ook aan het trollen:

- zeggen dat je kapot aan het gaan bent, maar ondertussen wel voortdurend achter de computer zitten om domme vragen te stellen
- veel posts met "", windeieren dus
- snel dingen posten en dan weer verwijderen
- voortdurend het slachtoffer uithangen

Mike
 
Maar was ze in het begin (2013) zich wel goed en logisch aan het gedragen vraag ik mij af, zoja wat is er in die tussentijd tot op de dag van vandaag gebeurd dat ze toch begon te transformeren in een trol...kan me niet voorstellen dat ze zich 2 lang zo aan het neerzetten was, anders houd je het niet zo lang uit op dit forum en word je er uitgeflikkerd, tenzij men engelengeduld heeft...
 
Ik zal eens terug gaan lezen als ik wat meer tijd heb. Ik meen me te herinneren dat ik al eerder een slecht gevoel bij haar heb gehad en het ook wel eens met haar aan de stok heb gehad.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.156
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan