candida

De reden waarom gefermenteerde producten niet zoude mogen is omdat candida een gist is en de redenatie is dat gisten zich voeden met gisten. Dit gaat volledig voorbij aan melkzuurgisting, wat zowel een zuur milieu oplevert waarin candida niet gedijt, plus herstel van de darmflora. Het is zaak om niet te strijden tegen dit 'beestje', maar om het evenwicht te herstellen, zowel fysiek als mentaal.

Mike

ha nu begrijp ik hem ,te snel gelezen ,nee er is niets speciaals gebeurd ,wel druk in het gezinsleven.Voor de vertering van mijn voeding wat niet goed verloopt kan ik betaine HLC nemen voor de eiwitten ,voor een correcte vertering voor de koolhydraten is goed kauwen van belang en het reduceren van stress ,er zijn ook enzymen supplementen daar voor.Nog meer ?

Mike bedankt voor de info,morgen ga ik weer 10 liter rauwe melk halen voor het gezin ,maar zelf wacht ik er nog heel eventjes mee.

Henry:

te snel gelezen

druk in het gezinsleven

Mike:

Candida heeft geen schijn van kans bij voldoende maagzuur. En wat vermindert maagzuur? Juist ja, stress!

Ik ga er nu echt wat aan doen.Heb altijd gedacht dat het bij het leven hoort.Maar nu zit ik met bijnieruitputting en het wil niet vlotten met helen.

Thea tree olie schijnt ook goed te werken tegen candida infectie , maar ze raden inwendig gebruik af ,daar zijn de meningen ook over verdeeld.Zelf denk ik dat het net zoals zoveel kruiden ,dat je het met mate en voor een periode kunt toepassen.Zo zijn er in de natuurlijke geneeskunde meerdere kruiden die giftig kunnen zijn.

Het komt wel goed met me ,ik ben zo fanatiek dat ik nog ééns geen grapefruit eet omdat ik deze nog te zoet vind.

Ik heb nooit meer last van candida: terwijl ik nog wel koolhydraten gebruik en gezond ben ik verder ook nog niet. Maar ik denk persoonlijk dat borax een einde maakt aan candida: http://tinyurl.com/h83tpt6

Bedankt Lievergezond,

Bij mij wilde het ook niet vlotte met mijn gezondheid ,heb laatst ontlastingsonderzoeken gedaan ,die er duidelijk op wijzen dat er iets helemaal niet in orde is.Er is dus waargenomen dat mijn darmen lekken en dat daar ontstekingen zijn wat er ook weer voor zorgt dat het immuunsysteem niet goed werkt.Dus hiermee een duidelijke oorzaak gevonden wat mijn onzekerheid heeft weggewerkt ,dit bevestigt weer voor mij om de tijd er voor te nemen en door te knokken om al het goede te doen voor mijn darmen.Je zou ook kunnen overwegen om jezelf op bepaalde gebieden te onderzoeken.

hoi Henry, ja het is fijn als je weet hoe je waartegen kan knokken:-)
Ik heb mezelf al wel vaak binnenste buiten laten keren door artsen, dat is het niet.
Dat leverde mij altijd iets op en het kostte vaak ook genoeg.
Maar het blijft een puzzel die gezondheid bij mijn persoon in elk geval.
Elke arts of behandelaar heeft vaak weer een blinde vlek of een behandelplafond en dan moet je maar net weer op tijd weten wanneer je genoeg geleerd hebt.
Hou je haaks Henry!

Bedankt Lievergezond,

Ik ben nu helemaal door de molen gegaan ,zal dit niet snel meer doen ,ben alleen daarvoor naar de natuurarts gegaan.Veel wijze kennis kun je hier op het forum vergaren.Ik hoop dat wij snel het licht zien in die lange tunnel!

hoi Henry, de natuurarts zal je vast een eind op weg kunnen helpen. Hou ons op de hoogte van je bevindingen als je wilt.

Hoi Henry, hierover nog even:

Veel wijze kennis kun je hier op het forum vergaren

In verband daarmee: ik las pas dit topic: https://www.fatsforum.nl/forums/topic/ontstoken-wond/page/2/
Je vraagt in dat topic om hulp en die krijg je ook (misschien niet de juiste, maar dat is "all in the game") in dat topic en aan het einde bedank je voor de hulp: alleen : ik vraag me dan af: hoe is het dan met je vrouw afgelopen? Was jullie nou duidelijk geworden wat voor infectie of ontsteking het was? Is de huisarts of wie dan ook ingeschakeld en wat zeiden die en dat soort dingen en heeft dat geholpen of niet. Misschien heb je het niet door, maar ik wil als forumganger net zo goed ook graag van jouw ervaringskennis leren.

Lievergezond ,mijn vrouw is daar niet voor naar de huisarts geweest ,ze zegt dat het bij haar altijd lang duurt voordat de huid zich herstelt .Ze heeft er eigenlijk van alles opgesmeerd ook uit de reguliere zorg van wat we nog hadden.Toen ik jullie bedankte was het nog niet geheeld ,het heeft zeker nog een paar maanden geduurd voordat het beter ging.

Henry dat is wel opmerkelijk dat het zo lang duurde die wondheling. Gebruikt je vrouw misschien medicijnen voor andere doeleinden?

Ja die heeft zij ,en ze leeft helemaal volgens het reguliere circuit en zondigt te veel. .Ik kan het niet serieus vinden dat het zolang geduurd heeft.Jammer dus.

Momenteel gaat het de goeie kant op ,een half jaar lang houd ik me nu streng bezig met de richtlijnen tegen candida.Totaal geen suiker dus ook geen zoet fruit,zuivel ,wel roomboter.Ook helemaal geen zetmeel ,het enigste aan koolhydraten is 100 gram quinoa dagelijks.De laatste tijd neem ik veel knoflook ik rasp deze en doe het in warm water wat ik op drink.'S morgens vroeg start ik de dag met een glas citroensap met olijfolie er in.Ook nuttig ik kokosolie.Over een aantal weken doe ik weer een onderzoek.Wat dus heel belangrijk is wat ik veel lees is dat je dus de candida moet uithongeren dus minderen met koolhydraten zetmeel etc.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan