cannabis olie

heb eens samen met een vriendin met ADD cannabisolie (met THC) getest. Ik voelde me direct zwaar en loom maar die vriendin zei binnen een halve minuut dat de mist (in haar hoofd) op trok.
Zij kon zich vervolgens de komende uren bijzonder goed concentreren wat ze normaliter niet kan.
Na een tijdje werd ze stoned en dat gevoel kende ze niet en vond ze niet fijn.

Zo zie je dat wietolie verschillende effecten kan hebben... bij mij was de focus weg en voelde me sloom en zij werd helder en kon zich goed concentreren.

Ik heb haar op een andere behandeling gezet: exorfinenvrij eten (ze reageert enorm sterk op gluten en caseïne (zuivel). Na darmonderzoek bleek ze de o.a virulente factor gelatinase te hebben. Deze heeft verband met de caseïne. Als ze op haar voeding let voelt ze zich stukken beter en kan ze beter haar werk doen. Verder zijn we met een darmherstelplan bezig.

ik denk dat de olie zijn werk doet waar nodig is.
Personen die druk zijn vinden juist rust en concentratie en degenen die het eigenlijk niet nodig hebben voor rust (maar dat van nature hebben) hebben misschien juist meer baat bij de CBD olie. Dat is in ieder geval wat ik hier om me heen zie.

Nu cbd olie meer en meer gebruikt wordt duikt een wateroplosbare versie op, met als argument dat dit beter wordt opgenomen want van de olie wordt maar 6% opgenomen.
Lijkt mij onzin als je je spijsvertering op orde hebt en voldoende maagzuur. Aan een wateroplosbare versie moet je weer extra sleutelen en vraag me af of dat wel goed is?

Mtje heeft het hierboven over CBD olie MET THC. De meeste mensen zullen alleen de CBD olie hebben.
Dus waar hebben we het hier over?
Zelf heb ik een flesje met THC plus een flesje CBD+ dus kan naar behoefte weinig THC toevoegen.
Ik merk er eigenlijk niets van en neem het ook niet altijd. Soms om beter te slapen.

Begrijp ik het goed dat je dan zelf wat kweekt? Ik heb geen tuin maar wel 5 zaadjes in huis, ik ben nu aan het lezen over de olie (is niet voor het eerst) en er zijn blijkbaar veel verschillende soorten planten met verschillende soorten goede ingredienten.
Ik lees ook dat er wel THC olie in de handel is maar dus eigenlijk illegaal. Ik neem aan dat ze dan een tuin hebben en niet een grote plantage die opgerold zou kunnen worden. Over een verdamper heb ik nooit gelezen, (zal ik eens doen) zal wel eens soort sigaret zijn.
Mediwiet ken ik wel, heb laatst een workshop bezocht om zelf olie te maken, dan moet ik wel ergens een zakje planten kopen. (prijzig). Blijkbaar willen ze het eerstdaags helemaal verbieden.
al met al vind ik het een ingewikkeld vraagstuk maar wel interessant.

@Cholesteroliscool: zou je hier een link willen zetten naar een te bestellen (goede) verdamper? Bedankt vast :-)

Ik ben hier ook wel benieuwd naar en vooral hoe je dan CBD kan verdampen. En als je zelf hennep met biologische zaden (goed adres?) kweekt, zit daar niet standaard ook THC in?

Hier vond ik een verdamper met kant-en-klare CBD vloeistof:
https://www.zamnesia.nl/363-cbd-vaporizer

Maar ben benieuwd naar de ervaringen van cholesteroliscool.

Mark

Mark waarom zou je willen verdampen i.p.v. olie innemen? Lijkt je dat een voordeel of heb je longproblemen?
Gisteren langdurig zitten lezen en zoeken. Een vaporizer kun je ook gebruiken met bv thijm enz. i.p.v. prednison-pufjes, lijkt me handig voor de vader van Binc.
Ik heb ooit een workshop gevolgd bij Mediwiet in Haarlem. Gewoon om eens te kijken hoe gemakkelijk/moeilijk dat is. Als ik dan niet zelf kweek (het beste blijkbaar in de tuin) moet je dus de planten kopen. Ook allemaal niet goedkoop.

Mark waarom zou je willen verdampen i.p.v. olie innemen? Lijkt je dat een voordeel of heb je longproblemen?
Gisteren langdurig zitten lezen en zoeken. Een vaporizer kun je ook gebruiken met bv thijm enz. i.p.v. prednison-pufjes, lijkt me handig voor de vader van Binc.
Ik heb ooit een workshop gevolgd bij Mediwiet in Haarlem. Gewoon om eens te kijken hoe gemakkelijk/moeilijk dat is. Als ik dan niet zelf kweek (het beste blijkbaar in de tuin) moet je dus de planten kopen. Ook allemaal niet goedkoop.

Deze verdamper gebruik ik zelf.
https://www.vaposhop.nl/vaporizers/home-vaporizers/vaporizer-plenty/
Bovenstaande winkel heeft denk ik wel het grootste assortiment.
@liesje, een tuin is niet noodzakelijk, mijn eerste kruidentuin stond 2 hoog op een balkon.
Er zijn ook verdampers voor olie maar die ik gebruik moet fijngemalen kruiden, hennep, wiet of whatever in als er maar olie kan verdampen.
Verdampen tov orale inname heeft mi 2 voordelen.
Je hoeft geen toestanden uit te halen om olie te maken.
Wanneer je nog niet aan thc bent gewend kun je bij orale inname en een te hoge dosering wel eens knetterstoned in een couch-lock op de bank blijven hangen tot het weer overgaat, bij verdampen stop je gewoon op tijd omdat het direct je bloedbaan ingaat en er geen vertraging is.

@Cholesteroliscool
Bedankt, ik ga de website eens bekijken. Waar haal je goede kwaliteit, biologische hennepzaden?

Liesje, de reden dat ik me een beetje aan het oriënteren ben naar verdampers is dat ik las dat de CBD/THC op die manier veel beter zou worden opgenomen in je lichaam ten opzichte van oraal innemen.

Mark

PS: Sodeju, dat kost nogal wat zie ik!

Goede gezondheid mag wat kosten.

Bedankt Cholisteroliscool! Inderdaad lijkt me verdampen een stuk fijner dan het hele gedoe rond olie maken. Ik raak daar ondertussen toch echt de weg in kwijt. De dosering van het gehalte thc olie wisselt ook enorm per druppel dus het valt steeds anders.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan