cannabis olie

Ja eerst luisteren en dan helemaal niet meer luisteren.
Het gaat nu wel beter, de BCC is 100% weg maar hij heeft wel een groot litteken in zijn gezicht. Daar wordt nu het e.e.a. aan gedaan door plastische chirurgie maar je blijft het altijd zien helaas.

Ik heb op onze website informatie over het gebruik van cannabis/wietolie geplaatst. Mocht je nog iets missen in het stuk laat het dan even weten.
Heb geprobeerd zoveel mogelijk informatie te geven.

Lia

Hoi Lia,
Ik zou bij de dosering aangeven dat dit de dosering is die Rick Simpson adviseert voor de behandeling van kanker. Voor alle andere aandoeningen zou ik het advies van Werner Bruining aanhouden: probeer 1 druppel THC-olie en kijk wat het effect is. Te weinig effect, dan een druppel extra. Te veel effect, dan weer wat minder. Probeer ook de combinatie met CBD-druppels uit. Die verminderen de high van THC, maar verwerken de medicinale werking van THC. Met name geschikt voor overdag omdat het je alert maakt. THC zorgt voor een goede nachtrust en kan de eetlust opwekken. Sommige mensen nemen overdag 1 a 2 druppels THC-olie in combinatie met een aantal CBD-olie druppels. Anderen kunnen hooguit voor het slapen gaan 1 druppel THC-olie aan. Proberen en experimenteren dus. Je moet je er vooral goed bij voelen en zeker niet high.

(Gezond) wantrouwend als ik ben vraag ik me toch af waarom deze olie ineens zo ontzettend populair wordt. Monsanto stort zich er nu zelfs op en dat is voor mij een teken om toch even pas op de plaats te maken en me af vragen of de olie en cannabis nu echt wel zo om te juichen zijn of dat hier mogelijk toch ook weer een agenda achter zit.

Wanneer een kankerverwekker als Monsanto zich op iets natuurlijks stort is het ze om de patenten (alleenrecht) te doen.
Net zoals ze met curcuma al eens hebben geprobeerd te flikken.

een vriendin is 3 weken geleden met cbd en thc olie begonnen voor klachten van stijve spieren en pijn in gewrichten.
Ze eet deels volgens Weston Price.
De klachten zijn in de loop van 2 weken geheel verdwenen en als toetje is ook haar bloeddruk weer normaal.

hier een filmpje van de overheid in volgende link over Bedrolite (CBD)
http://pgmcg.nl/bedrolite-beschikbaar-bij-apotheek-vanaf-heden-oliebereiding-apotheek/

ze melden in het filmpje dat op bepaald moment de plantdelen gamma-bestraald worden, is dat nou schadelijk voor de waarde van het product of niet?

Als je op google zoekt heeft men het over dat het gevaarlijk of juist goed kan zijn?!

Marijan, na alles wat je hier te weten bent gekomen, moet je dan nog vragen of gamma-straling slecht is?! Wat denk je zelf? Laat ik het zo zeggen: je ziet er 'stralend' van uit!

Mike

ik wist niet dat die straling Gamma straling heet. Vermoeden deed ik het wel.
Toen ik bericht plaatste had ik ook niet echt de tijd om verder te zoeken.
Het zou mooi zijn als onze dochter via de "reguliere" weg deze druppels zou kunnen krijgen. Men schijnt en doet daar moeilijk over , terwijl het over legale CBD gaat. Het flesje via de apotheek van 10 ml kost via de apotheek 175 euro en via internet te koop voor 22,50 euro. (van deze laatste is het cbd gehalte wel iets lager, maar regulier dus nog veel te duur)
Een bewoner in het huis van onze dochter bewandelt (zijn ouders natuurlijk) nu deze weg. Vooralsnog lijkt er wel een positieve werking van uit te gaan als ik de bewoner observeer, ondanks dat hij een gamma-bestraald product krijgt toegediend.

Het zou mooi zijn als onze dochter via de “reguliere” weg deze druppels zou kunnen krijgen. Men schijnt en doet daar moeilijk over , terwijl het over legale CBD gaat. Het flesje via de apotheek van 10 ml kost via de apotheek 175 euro en via internet te koop voor 22,50 euro. (van deze laatste is het cbd gehalte wel iets lager, maar regulier dus nog veel te duur)

Waarom zou het mooi zijn via de "reguliere" weg? CBD is zo legaal als het maar kan dus het is al regulier. Het is vrij verkrijgbaar en als je de CBD in spuiten koopt kan je zelf het gehalte bepalen en er zijn ook andere webwinkels die andere gehaltes verkopen. Beter nog: je kan het zelf maken en zo ben je eigen baas over je eigen olie.

Vooralsnog lijkt er wel een positieve werking van uit te gaan als ik de bewoner observeer, ondanks dat hij een gamma-bestraald product krijgt toegediend.
De olie zal geheid werken, dat is het punt niet. Maar wat is de uitwerking op de lange termijn van de bestraling?

Gewoon zelf kopen en liever nog, zelf maken. Zo blijf je baas over je eigen voeding en je eigen gezondheid.

onze dochter krijgt nu capsules die ik zelf maak. Het huis heeft bezoek gehad van de Inspectie vorig jaar en het hele medicatiebeleid klopte niets van(volgens hun). Het reguliere en het alternatieve.
Ik mag onze dochter wel vitamine C door de medewerkers laten geven maar er wordt moeilijk gedaan als het een middel is wat op de opiumlijst staat.
Onze dochter krijgt niet alleen CBD maar ook THC. Afgelopen dinsdag bleek trouwens hoe hard ze het nodig heeft. Blijkbaar is er een paar keer meerdere capsules op een dag gegeven en dinsdag was alles op, terwijl er nog 2 moesten zijn.
Toen ik kwam rond half 12 was het fijn dat ze de capsule alsnog kreeg ook voor die dag, ze was redelijk gespannen en was doende haar beschadigde schouder (zelf gemaakt litteken vorig jaar augustus) weer stuk te maken. Dat heb ik kunnen voorkomen door de capsule.
THC is rustgevend en pijnstillend.
De CBD gaat haar hopenlijk helpen met zenuwbeschadiging, ontstekingen enz.
De antropos. arts wilde weten wat er nu precies aan percentages in de capsule zit. Ik heb daar nog niets van gehoord verder, 2 maanden geleden al doorgegeven. Als blijkt dat het niet is toegestaan zou ik zelf elke dag daar naar toe moeten gaan om haar deze capsule te geven.
Iedereen die onze dochter kent daar ziet trouwens hoe goed het haar doet.

en Heksje, dat artikel van de overheid bedoel ik dus, dat daar al heel moeilijk over gedaan wordt en dat is maar gewoon CBD die inderdaad gewoon legaal is.
Eerst kreeg die bewoner thee van cannabis-cbd en is lastig te doseren (gemaakt met Completa, het moet met vet gebonden worden en op mijn vraag aan zijn vader waarom Completa, blijkt dat dat dus in het recept van de apotheek staat!) en nu is deze bewoner een soort "pilot" geval, in samenwerking met epileptiecentrum en de neurologen en al de ogen zijn gericht op hem en nog een groepje die nu dus CBD olie krijgen. Ze moeten de CBD olie bij die ene apotheek kopen voor 172 euro, belachelijk gewoon hoe ze zich voor de gek laten houden.

Och jee Marijan, mijn excuses. Ik heb er nooit over nagedacht dat jouw dochter in een tehuis zit en dat je dan gelijk tegen allerlei gekmakende kleinzielige regels aan loopt. Het is toch tergend en breekt je hart dat die lui een middel wat werkt weren. Typisch weer een voorbeeld van regeltjes en schapen met oogkleppen op.
Heel veel sterkte en ik hoop dat we snel legalisering bereiken. Wernard schreef in zijn laatste nieuwsbrief dat we nog even vol moeten houden, ik hoop maar dat zijn positieve blik gegrond is en dat je dan gewoon dit zo goed werkende middel aan je dochter kan verstrekken zonder dat je op je tenen hoeft te lopen.

geeft niets hoor Heksje, ik hoef geen excuses.

Inderdaad hoop ik dat legalisering snel bereikt wordt. Ik vraag me wel af hoe, ik bedoel dat project van de persoon waar ik over sprak in het huis is een "pilotcase" met medische (gammabestraalde) cbd-cannabis.
Dus verplicht afnemen van de apotheek om e.e.a. legaal te laten zijn zal het wel worden in de toekomst.
Er moet natuurlijk wel geld verdiend worden (172,-- euro per flesje ipv 22,50)

Dit is dus een keihard voorbeeld van commerciële dan wel financiële belangen over de ruggen van de patiënten en verzekerden. De premies gaan zo wel weer omhoog. Reken maar dat er aan het flesje van 22,50 Euro ook al verdiend wordt, dus ga maar na hoeveel winst er op het staats-flesje zit. Het moet toch niet gekker worden.
Verder proef ik hier toch een ander belang omdat ik niet geloof in een bestraalde olie. Deze olie is niet in het belang van de patiënt maar in het belang van geld en macht.

Ik begrijp wel uit je bericht dat het tehuis meewerkt aan het verstrekken van de door jou gekocht CBD olie. Klopt dat? Dat zou wel heel fijn zijn en in ieder geval een lichtpuntje.

Verder proef ik hier toch een ander belang omdat ik niet geloof in een bestraalde olie. Deze olie is niet in het belang van de patiënt maar in het belang van geld en macht.

Ja dat lijkt inderdaad een beetje dubieus.

Het huis werkt zeker mee aan het geven van mijn CBD olie en zelfgemaakte THColie.
Als de antrop.arts of Inspectie besluit dat het niet meer mag/kan wordt het anders. Iedereen ziet de goede werking, ik vertrouw dus wel op een bepaald soort medewerking hierin.

De antropos. arts wilde weten wat er nu precies aan percentages in de capsule zit. Ik heb daar nog niets van gehoord verder, 2 maanden geleden al doorgegeven. Als blijkt dat het niet is toegestaan zou ik zelf elke dag daar naar toe moeten gaan om haar deze capsule te geven.

Als je er meer olijfolie bij doet is het percentage in eens lager. Als de totale hoeveelheid THC en CBD in de capsules niet uitmaakt, is het probleem met de percentages zo opgelost. Het enige waar je dan mee uit moet kijken is dat de capsules niet zacht worden van de olijfolie. Lastiger wordt het als ze eisen gaan stellen aan totale hoeveelheden.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan