Carnivoor eten

Medusa

Well-known member
Omdat er nu een aantal forumleden zijn overgestapt naar carnivoor eten leek het me handig om hiervoor een nieuw topic te starten.
Dit is een aardige inleiding:
Bij het carnivoor dieet mag je in principe alles eten dat van een dier komt. Bijvoorbeeld; vlees, vis, eieren, melk, kaas, kefir, kip, schaaldieren, bacon, rauwe honing, andere soorten zuivel etc.
 
Laatst bewerkt:
X én Youtube kanaal van Ken Berry zijn erg de moeite waard!
 
Laatst bewerkt:
Bij het carnivoor dieet mag je in principe alles eten dat van een dier komt. Bijvoorbeeld; vlees, vis, eieren, melk, kaas, kefir, kip, schaaldieren, bacon, rauwe honing, andere soorten zuivel etc.
In bovenstaande video wordt honing afgeraden, want: 'is bijenkots' 🤣
Maar iig veel te zoet lijkt mij.
 


Op het youtube kanaal van Derek Nance staan nog meer video's van hem o.a. wat video's hoe je een schaap slacht.
 
Laatst bewerkt:
En dan een over een van de pioniers van het carnivoor dieet: Vilhjalmur Stefansson:



Hij heeft zijn ervaringen met de Inuit beschreven in zijn boek: "The Fat of the Land"

 
Laatst bewerkt:
Zo hebben wij hier in Nederland fijne bloedworst, heerlijk
1722793014762.png
1722793029541.png
1722793050332.png

Ingrediënten van bloedworst​

Bloedworst maken is eigenlijk een redelijk eenvoudig proces. Toch laten veel mensen zich afschrikken door de ‘vieze’ naam en ingrediënten. Nergens voor nodig natuurlijk. Zelf bloedworst maken is leuk, duurzaam en bourgondisch. Wil jij aan de slag met dit bloedworst recept? Haal dan eerst deze ingrediënten in huis:

Dorothé
 
Laatst bewerkt:

HET CARNIVORE DIEET VOOR BEGINNERS: Een complete gids voor optimale gezondheid, gewichtsverlies, weinig koolhydraten, veel vet en gezond leven​

Te bestellen bij Amazon.
1722876179764.png
Dorothé
 

Ik ben dus geen carnivore want ik eet in de zomer fruit en drink groente sap en eet honing, maar ik eet wel alles rauw zodat ik uiteindelijk minder nodig heb: 250 gram vlees, 75 gram boter, 50 gram niervet, 4 à 5 eieren 2 à 3 glazen gefermenteerde rauwe melk(3 liter per week), 1 groentesapje (op dit moment is dat komkommer sap) 1 stuk fruit per dag, in het weekend oesters en een ander stukje vis (makreel of sardientjes), en af en toe wat stukjes geferenteerde rundlever, thats it. Mijn gewicht is zo rond de 75 of 76 kilo en doe fysiek zwaar werk, ik ben hovenier maar voel me erg fit.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan