Carnivoor eten

Ik ben dus geen carnivore want ik eet in de zomer fruit en drink groente sap en eet honing, maar ik eet wel alles rauw zodat ik uiteindelijk minder nodig heb: 250 gram vlees, 75 gram boter, 50 gram niervet, 4 à 5 eieren 2 à 3 glazen gefermenteerde rauwe melk(3 liter per week), 1 groentesapje (op dit moment is dat komkommer sap) 1 stuk fruit per dag, in het weekend oesters en een ander stukje vis (makreel of sardientjes), en af en toe wat stukjes geferenteerde rundlever, thats it. Mijn gewicht is zo rond de 75 of 76 kilo en doe fysiek zwaar werk, ik ben hovenier maar voel me erg fit.
Ik smokkel ook wel wat hoor. Zo neem ik af en toe een schapen- yogurtsmoothie met blauwe bessen en avocado. Vaak komkommer of augurk bij eten en af en toe heb ik zo'n trek n witlof en dan neem ik dat gewoon. Probeer nu ook vaker half rauw of rauw te eten en dat bevalt ook goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
Ik ben geen "vleeseter" maar kan natuurlijk wel meer vlees gaan eten.
Ik kocht een keer gehakt van kip. beviel niet echt. kan ik nog een keertje proberen.
Er bestaat tartaar. of kant en klaar filet american. bv bij Jumbo. maar hoe vers is dat en hoveel E nummers zitten daarin. of gewoon gehakt.
 
Ik ben geen "vleeseter" maar kan natuurlijk wel meer vlees gaan eten.
Ik kocht een keer gehakt van kip. beviel niet echt. kan ik nog een keertje proberen.
Er bestaat tartaar. of kant en klaar filet american. bv bij Jumbo. maar hoe vers is dat en hoveel E nummers zitten daarin. of gewoon gehakt.
Je kan beter geen vlees van de Jumbo of welke andere supermarkt kopen, het is allemaal graangevoerd vlees en zit vol met antibiotica, dan kan je net zo goed geen vlees eten. Vlees moet 100 % gras gevoerd zijn en vrij van medicijnen, dan is het gezond en heb je er wat aan.
 
In Haarlem is er een biologische slager. hier niet. :Laatst ergens bio besteld. Voor 1 persoon moet ik dan weer veel te veel bestellen.
 
Je kan beter geen vlees van de Jumbo of welke andere supermarkt kopen, het is allemaal graangevoerd vlees en zit vol met antibiotica, dan kan je net zo goed geen vlees eten. Vlees moet 100 % gras gevoerd zijn en vrij van medicijnen, dan is het gezond en heb je er wat aan.

Hoe lang blijft een vaccin tegen abortus in rauwe melk ? Enig idee ?
 
In Haarlem is er een biologische slager. hier niet. :Laatst ergens bio besteld. Voor 1 persoon moet ik dan weer veel te veel bestellen.
Biologisch zegt mij niet zo veel, het betekend dat de dieren biologische granen gegeten heeft. Ga kijken of je aan grasgevoerd vlees kan komen, bestel het anders online en als je dan te veel moet bestellen schaf dan een vriezer aan. Laat je niet leiden door de term "Biologisch" maar ga onderzoek doen naar "Grasgevoerd"
 
Hoe ben je erachter gekomen dat die geitenboer daartegen vaccineerd? Ik zou daar geen melk meer kopen.
Omdat ie dat zelf zei, dat het beter was een tijdje geen melk te nemen.

De enigste bron van rauwe melk hier hoor. Heb geen keus.
 
Omdat ie dat zelf zei, dat het beter was een tijdje geen melk te nemen.

De enigste bron van rauwe melk hier hoor. Heb geen keus.
Ik zou dan gewoon kiezen om die melk niet te kopen, dan maar wat meer vlees of vis, die keuze heb je ook. Kijk bijvoorbeeld waarom je die melk drinkt en zoek daarna naar een alternatief. Als je het bijvoorbeeld drinkt voor de calcium eet dan wat meer vis.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou dan gewoon kiezen om die melk niet te kopen, dan maar wat meer vlees of vis, die keuze heb je ook. Kijk bijvoorbeeld waarom je die melk drinkt en zoek daarna naar een alternatief. Als je het bijvoorbeeld drinkt voor de calcium eet dan wat meer vis.

Ik eet dat als ontbijt met havermout, banaan en 4 rauwe eieren. Snel gemaakt en makkelijk mee te nemen.
 
Ze hebben meerdere filialen. Maar iets voor op een cracker is
Er is bij ons een filiaal geopend van slagerij Ridder die blijkbaar grasgevoerd vlees heeft.
Gisteren in de winkel wilde ik niet te lang vragen en zei - ik kijk wel op jullie website.
Maar niet elk filiaal staat uitgebreid op google. geeft niet.

Ik kocht vetspek plus cornedbeef en dat was allebei verpakt in een dik plastic schaaltje.
dan heb ik 50 gram corned i.p.v. 100 gr. (staat me niet aan). Ook de ingredienten staan er niet op.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan